X

Γουίλιαμ Έγκλεστον:Αυτός που άλλαξε την ιστορία της φωτογραφίας

Ο μεγαλύτερος εν ζωή φωτογράφος σε μια έκθεση με τις μνημειώδεις εικόνες που άλλαξαν την ιστορία της φωτογραφίας

Γράφει: TheToc team

Οι φωτογραφίες του ενέπνευσαν σκηνοθέτες όπως ο Ντέιβιντ Λιντς και η Σοφία Κόπολα. Λίγοι φωτογράφοι έχουν επιδράσει στην εξέλιξη της φωτογραφίας όσο ο Γουίλιαμ Έγκλεστον.

Γουίλιαμ Έγκλεστον

Με την μυστηριώδη ικανότητά του να βρίσκει κάτι εξαιρετικό στο φαινομενικά καθημερινό, συνδυάζοντας το ορατό με το αόρατο, ο Έγκλεστον είναι ένας από τους πιο συναρπαστικούς φωτογράφους του κόσμου.

Devoy Jackson, Mississippi, 1969-70

Οι εικόνες του πρωτοπόρου φωτογράφου είναι ζωντανές, ποιητικές και μυστηριώδεις. Η National Portrait Gallery ετοιμάζεται να παρουσιάσει 100 έργα του από τη δεκαετία του 60 μέχρι σήμερα. Αυτή θα είναι η πιο ολοκληρωμένη απεικόνιση του έργου του.

Untitled (Sumner, Mississippi, Cassidy Bayou in background), 1971

Με την πειραματική χρήση του χρώματος στη φωτογραφία, ο Έγκλεστον στην ατομική του έκθεση το 1976 στο ΜΟΜΑ έγραψε μια μοναδική στιγμή στην ιστορία της φωτογραφίας, καθώς τα χρώματα των φωτογραφιών του αναγνωρίσθηκαν ως μια σύγχρονη μορφή τέχνης.

Untitled (Mississippi) c. 1970

Untitled (Memphis)1971

O Έγκλεστον στο πιάνο από τον Γιούργκεν Τέλλερ

Στην έκθεση θα υπάρχουν οι μνημειώδεις εκτυπώσεις δυο θρυλικών φωτογραφιών του που είδαμε πρώτη φορά πριν από σαράντα χρόνια: τον θείο του καλλιτέχνη Adyn Schuyler Senior με τον βοηθό του Jasper Staples στο Cassidy Bayou του Mississippi, και την Devoe Money στο Jackson του Mississippi.

Untitled, from Troubled Waters Portfolio, 1980

Untitled (c. 1970)

Οι φωτογραφίες θα συμπληρώνονται από προβολή των ασπρόμαυρων φωτογραφιών του της δεκαετίας του 60. Τους ανθρώπους στα diners, τα πρατήρια βενζίνης και τις αγορές γύρω από το σπίτι του καλλιτέχνη στο Μέμφις του Τενεσί, που απεικονίζουν τη μοναδική ματιά του Έγκλεστον στον κόσμο.

Red Hair, 1970

Untitled from Los Alamos, 1966-1974

Ο Έγκλεστον φωτογραφίζει το προφανές με τέτοια ειλικρίνεια και σθένος που τα απλά πράγματα γίνονται κάτι περισσότερο. Μια πολύπλοκη γλώσσα και σκέψη αποτυπώνεται στη σωματικότητα της κίνησης.

Untitled (c. 1970)

Untitled (c. 1971-73)

Ο Έγκλεστον αντιλαμβάνεται την ουσία κάθε σκηνής και τη φωτογραφίζει τέλεια. Σαν ένα μουσικό κομμάτι του Μότσαρτ, μέσα στο οποίο περιέχονται όλες οι αποχρώσεις της μουσικής.

Untitled (Yellow Café), 1976/ 2001
Untitled (Louisiana), 1980

Untitled, c.1975

Untitled 1975

Untitled (1999-2001)