Τα τραπουλόχαρτα έχουν συγκλονιστική ιστορία. Είναι έργα τέχνης, εκτίθενται σε όλα τα Μουσεία του κόσμου και κάθε τόσο μια νέα πληροφορία για την καταγωγή και τη χρήση τους έρχεται στο φως. Η έκθεση στο Μητροπολιτικό μουσείο προκαλεί το ενδιαφέρον των επισκεπτών από όλο τον κόσμο.
Τα τραπουλόχαρτα έφτασαν στην Ευρώπη από την Ασία, κάποια στιγμή τον 14ο αιώνα και ήδη από το 1367 υπήρξε η πρώτη απαγόρευσή τους στη Βέρνη της Ελβετίας.
Όμως η χρήση τους, η αγωνία και ο εθισμός στα τυχερά παιχνίδια παρόλο που δημιούργησαν πολλά διατάγματα κατά των τυχερών παιγνίων, καθώς τα θεωρούσαν και βιβλία της εικόνας του διαβόλου, κέρδισαν γρήγορα και μεγάλη δημοτικότητα κατά τον Μεσαίωνα.
Καθώς είναι απτικά αντικείμενα ελάχιστα σώθηκαν μέχρι σήμερα. Άλλαζαν χέρια, ήταν αντικείμενα διαπραγμάτευσης και μπορούσαν να καταστραφούν πολύ εύκολα. Μια σειρά από πολυτελείς τέτοιες κάρτες υπάρχουν στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης Cloisters. Είναι μια σπάνια συλλογή που συμπεριλαμβάνει το μόνο γνωστό πλήρες σύνολο μεσαιωνικών καρτών σε ξυλόγλυπτα.
Στα τέλη του μεσαίωνα και στις αρχές της σύγχρονης εποχής το τραπουλόχαρτο παίζει ρόλο και το απολαμβάνουν σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας, ίσως γιατί ήταν πιο δύσκολο από ό,τι τα ζάρια και άλλα παιχνίδια της καθαρής τύχης και λιγότερο εγκεφαλικό από το σκάκι.
Υπάρχουν πολλών ειδών τραπουλόχαρτα. Ζωγραφισμένα στο χέρι, διακοσμημένα με σπάνιες χρωστικές ουσίες όπως ασήμι και χρυσό, τα γραφικά τους επικεντρώθηκαν στην μοναρχία και το κυνήγι, σε αρπακτικά πουλιά και κυνηγόσκυλα όπως οι κάρτες της Στουτγκάρδης (Άνω Ρηνανία, 1430), λεπτομερείς απεικονίσεις της εξέλιξης του κυνηγιού με τα γεράκια να σκοτώνουν τον ερωδιό, και το κυνηγόσκυλο που στέλνεται για να φέρει το νεκρό πουλί. Φυσικά αυτά τα μικροσκοπικά έργα τέχνης διαφέρουν πολύ από τα τυπωμένα κοινά τραπουλόχαρτα της εποχής.
Στο μουσείο υπάρχει μόνο μια σειρά με τις 52 κάρτες της. Είναι χρωματισμένη με κόκκινη ώχρα, μπλέ αζουλίτη, κίτρινο του μόλυβδου και του κασσίτερου και άλλες μεσαιωνικές χρωστικές ουσίες. Είναι σε οβάλ σχήμα και έχει ως θέμα κοστούμια για το κυνήγι. Περιλαίμια σκύλων, κυνηγετικά κέρατα. Ο Βασιλιάς και η Βασίλισσα στις κάρτες είναι ντυμένοι με πολυδάπανα κοστούμια, ερμίνες και κοσμήματα.
Πολλά τραπουλόχαρτα έχουν αυτό το κοινωνικά λεπτό σχόλιο. Ή πικάντικες υπενθυμίσεις για το ότι τα παιχνίδια γεννούν όλα τα θανάσιμα αμαρτήματα: τη λαιμαργία, τη μέθη, τη λαγνεία, την απληστία και την ανοησία. Αυτό που έχει χαθεί είναι τα παιχνίδια που έπαιζαν ευγενείς και λαός.
Η έκθεση Τhe World in Play: Luxury Cards, 1430–1540 φιλοξενείται στο Metropolitan Museum of Art’s Cloisters