Η αμφιλεγόμενη σκηνοθέτις που ανέβασε Ξηρό στο Εθνικό

Μέσα σε μια δίνη γεγονότων και δηλώσεων, μια μέχρι σήμερα αθόρυβη σκηνοθέτης γίνεται η πρωταγωνίστρια των ημερών

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Η αμφιλεγόμενη σκηνοθέτις που ανέβασε Ξηρό στο Εθνικό

Κανείς τα είκοσι χρόνια της ενασχόλησής της με τη σκηνοθεσία δεν έχει ασχοληθεί με την Πηγή Δημητρακοπούλου.

Η δήλωσή της στο facebook ήταν πολύ ειλικρινής: «Μου πήρε δυο μέρες για να συνέλθω από την έκπληξη και να μπορέσω να αρθρώσω λόγο. Δυο μέρες “στη δίνη του κυκλώνα” που έβλεπα τη φωτογραφία μου σ' όλα τα δελτία ειδήσεων και δεν το πίστευα, το όνομα μου παντού, ένοιωσα σαν καταζητούμενη. Μέσα σε μια νύχτα “κέρδισα” όλη τη δημοσιότητα που είχα καταφέρει να αποφύγω στα 20 χρόνια δουλειάς στην τηλεόραση. Νόμισα πως δεν ζω στην Ευρώπη του 2016, αλλά σε κάποια μακρινή χώρα της Ασίας, απ' αυτές που λιθοβολούν τους ¨ασεβείς”.

Μέσα στο ίδιο κείμενο ανέλαβε εξ ολοκλήρου την ευθύνη της επιλογής των κειμένων της παράστασης.

Την Πηγή Δημητρακοπούλου, η οποία έχει ασχοληθεί κυρίως με την τηλεόραση, τη γνωρίσαμε μέσα από δυο μεγάλες σειρές. Την «αίθουσα του θρόνου», την ακριβότερη παραγωγή του Μέγκα και το «10» του Μ. Καραγάτση στον Alpha.

«Στο θέατρο είμαι ερασιτέχνης. Δεν θεωρώ ότι είμαι σκηνοθέτης θεάτρου, επαγγελματίας του θεάτρου. Και δεν ξέρω καν αν μου ταιριάζει αυτός ο χώρος», λέει την συνέντευξή της στην Popaganda, δήλωση που σήμερα μοιάζει κάπως προφητική μετά τον πρωτοφανή θόρυβο που έγινε για την παράσταση που σκηνοθέτησε στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού, χρησιμοποιώντας ανάμεσα και σε άλλα κείμενα από το βιβλίο που εξέδωσε ο Σάββας Ξηρός για τις ημέρες της νοσηλείας του στον Ευαγγελισμό.

«Η τηλεόραση μου ταιριάζει καλύτερα. Τη γνωρίζω περισσότερο, ξέρω τους κανόνες και την τεχνική της και αυτό με εξασφαλίζει ως προς το αποτέλεσμα. Η διασκευή βιβλίων -πέρα από την αγάπη μου για τη λογοτεχνία- είναι και μια γερή βάση. Ξεκινάω με δεδομένη ατμόσφαιρα πριν καν γραφτεί το σενάριο. Κι αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα» λέει σε μια παλαιότερη συνέντευξή της στην Ελευθεροτυπία.

Η Πηγή Δημητρακοπούλου παρόλο που θεωρείται μια από τις επιτυχημένες σκηνοθέτιδες της τηλεόρασης δεν έκανε κινηματογράφο, ενώ αρνήθηκε πολλές προτάσεις μετά την επιτυχία της στα δυο σίριαλ.

Όσοι τη γνωρίζουν ή έχουν συνεργαστεί μαζί της μιλούν με τα καλύτερα λόγια για έναν άνθρωπο ευαίσθητο και χαμηλών τόνων που ζει λιτά και περιορισμένα. Η ίδια έχει πει σε παλιότερες συνεντεύξεις της ότι οι ανάγκες της είναι πολύ λίγες.

Το 2009 η Πηγή Δημητρακοπούλου έκανε το πρώτο της σκηνοθετικό βήμα στο θέατρο, με το έργο του Ντούσαν Κοβάσεβιτς «Ο επαγγελματίας», που παίζεται στο «Αγγέλων Βήμα». Το έργο μιλούσε για την ανεξέλεγκτη δύναμη της εξουσίας, τον ζόφο της συνεχούς παρακολούθησης ενός ανθρώπου επί 18 χρόνια από έναν αστυνομικό, στα χρόνια του υπαρκτού σοσιαλισμού.

Σε μια συνέντευξή της για το έργο λέει: «Αν μιλήσουμε σοβαρά για την εξουσία, θα πρέπει να ξαναγράψουμε την ιστορία της ανθρωπότητας. Ας πούμε καλύτερα, αν κι αυτό είναι κοινή διαπίστωση, ότι η εξουσία αλλοτριώνει τους αντιπροσώπους της. Τους ζαλίζει, τους κάνει αλαζόνες, άπληστους, τους αναισθητοποιεί. Και εννοώ την πάσης φύσεως εξουσία, και όχι μόνον την πολιτική».

Η ιδέα της παράστασης όπως έχει πει ήταν των διευθυντών της πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, των Πρόδρομου Τσινικόρη και Ανέστη Αζά. Η συζήτηση έγινε για μια παράσταση με θέμα την τρομοκρατία.

Η Πηγή Δημητρακοπούλου χρησιμοποίησε αποσπάσματα από το έργο του Καμί «Οι δίκαιοι». Ακολουθούν τα αποσπάσματα από τη μαρτυρία του Σάββα Ξηρού για τη νοσηλεία του στον Ευαγγελισμό.

Στη συνέντευξη που έδωσε στη Βένα Γεωργακοπούλου στην εφημερίδα των Συντακτών λέει:

-Αρα η παράσταση είναι και μια υπεράσπιση του Σάββα Ξηρού;
Να τον υπερασπιστώ ως τι; Εχει καταδικαστεί δεν ξέρω κι εγώ πόσες φορές ισόβια. Δεν δικάζεται. Εχει τελειώσει η δίκη του.
-Τότε δικαιώνει την άποψή του ότι υπέστη κακοποίηση και ότι η Ελλάδα δεν είναι κράτος δικαίου.
Δεν είναι ο μόνος που στερήθηκε στην Ελλάδα τα δικαιώματά του. Απλώς χρησιμοποιώ ένα ακραίο παράδειγμα.

Η συνέχεια γράφεται αυτές τις μέρες. Η παράσταση κατέβηκε, με πολλές και αντικρουόμενες δηλώσεις που εκθέτουν όλους τους εμπλεκόμενους. Καθένας βγάζει μια δική του ανακοίνωση και το Εθνικό παίρνει μηδέν στη διαχείριση κρίσης.

Η Πηγή Δημητρακοπούλου έγινε άθελά της μετά από είκοσι χρόνια στο χώρο η πρωταγωνίστρια σε ένα έργο στο οποίο δεν ήθελε καθόλου.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

«ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ» 01 Δεκ 2021 | 08:31

Χριστούγεννα στο "Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος" με παραστάσεις για όλη την οικογένεια στον Φάρο - Σε ένα ονειρικό τοπίο [πρόγραμμα]

Οι "Χριστουγεννιάτικες Ιστορίες" του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) ζωντανεύουν στον Φάρο μέσα σε ένα φωτεινό, ονειρικό τοπίο.

ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΕΓΙΝΑΝ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 29 Νοε 2021 | 13:20

Εκθεση φωτογραφίας στο Ναύπλιο: "Εύζωνες / Οι φύλακες των αφανών" [εικόνες]

Την ξενάγηση έκανε η φωτογράφος, ενώ παρευρέθηκαν Εύζωνες με καταγωγή από την περιοχή που μετέφεραν τις εμπειρίες τους από την θητεία τους στην Προεδρική Φρουρά.

ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021 ΕΩΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 29 Νοε 2021 | 12:37

3η Διεθνής Συνάντηση Fest of Fests - Webinar για το μέλλον των Φεστιβάλ του Παιδικού και Νεανικού Κινηματογράφου

Με τη συμμετοχή εκπροσώπων σημαντικών οπτικοακουστικών φεστιβάλ, εκπαιδευτικών φορέων, θεσμών και οργανισμών.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 28 Νοε 2021 | 21:13

Eπιστρέφει στην Ελλάδα θραύσμα της ζωφόρου του Παρθενώνα από την Ιταλία

Δρομολογείται η επιστροφή στην Ελλάδα και στο Μουσείο Ακρόπολης θραύσματος της ζωφόρου του Παρθενώνα από την Ιταλία, με τη διαδικασία του μακροχρόνιου δανεισμού

ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ 27 Νοε 2021 | 14:18

Κένι Λόουτς: "Τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι κλεμμένα και πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα"

Ο Κεν Λόουτς, ένας από τους διασημότερους Βρετανούς σκηνοθέτες, τάχθηκε ξανά υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα

ΑΠΟ 1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 25 Νοε 2021 | 13:21

Το Μυστήριο της Μαρί Ροζέ, του Εντγκαρ Άλλαν Πόε στο θέατρο Δρόμος

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διήγημα αυτό του Πόε "Το Μυστήριο της Μαρί Ροζέ" μεταφέρεται στο θεατρικό σανίδι με τους πρωταγωνιστές να βγαίνουν από τα παγωμένα άρθρα των εφημερίδων και να ζωντανεύουν στη σκηνή.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΤΑΘΗ ΛΙΒΑΘΙΝΟΥ 25 Νοε 2021 | 13:09

"Συμφορά από το πολύ μυαλό" στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων - Οι πρώτες φωτογραφίες της παράστασης

Το Θέατρο της οδού Κυκλάδων - Λευτέρης Βογιατζής, ένα από τα σημαντικότερα και επιδραστικότερα θέατρα της αθηναϊκής σκηνής, περνάει στη νέα του εποχή.

ΤΟΥ ΜΟΛΙΕΡΟΥ 25 Νοε 2021 | 12:55

Θέατρο Σημείο: Ντον Ζουάν σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή - Πρεμιέρα 9 Δεκεμβρίου

Va! Pour l'amour de l'Humanité" | "Εμπρός! Από αγάπη για την Ανθρωπότητα" -Ντον Ζουάν. Πράξη Γ’. Σκηνή 2.

ΤΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 25 Νοε 2021 | 09:55
ΦΩΤΑΓΩΓΗΣΗ ΤΗΝ 1Η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 25 Νοε 2021 | 07:29

Τα Χριστούγεννα ζωντανεύουν στο "Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος" - Φώτα, στολισμένα έλατα, παγοδρόμιο

Το πρώτο βράδυ του Δεκέμβρη, τα αμέτρητα γιορτινά φώτα ανάβουν, χαρίζοντας τη λάμψη τους στα πλατάνια του Καναλιού και τα στολισμένα έλατα της Αγοράς.

ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 24 Νοε 2021 | 18:44

Πέθανε ο πασίγνωστος ηθοποιός στη Γερμανία, Κώστας Παπαναστασίου - Ιδιοκτήτης του εμβληματικού εστιατορίου "Terzo Mondo"

Πέθανε στο Βερολίνο στα 84 του χρόνια ο Κώστας Παπαναστασίου, γνωστός στη Γερμανία ως ηθοποιός και ιδιοκτήτης του φημισμένου ελληνικού εστιατορίου Terzo Mondo.

ΑΠΟ 22 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 24 Νοε 2021 | 12:46

"Εγκάρσιος Προσανατολισμός": Το νέο έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου έρχεται στη Στέγη

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου επιστρέφει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση από τις 22 Δεκεμβρίου έως τις 16 Ιανουαρίου, με το νέο του έργο "Εγκάρσιος Προσανατολισμός".

24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1991 24 Νοε 2021 | 07:03

Φρέντι Μέρκιουρι: 30 χρόνια από την ημέρα που έφυγε ένας θρύλος...

"Δεν θα γίνω ένας ροκ σταρ. Θα γίνω θρύλος", έλεγε ο Φρέντι Μέρκιουρι.