Η αμφιλεγόμενη σκηνοθέτις που ανέβασε Ξηρό στο Εθνικό

Μέσα σε μια δίνη γεγονότων και δηλώσεων, μια μέχρι σήμερα αθόρυβη σκηνοθέτης γίνεται η πρωταγωνίστρια των ημερών

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Η αμφιλεγόμενη σκηνοθέτις που ανέβασε Ξηρό στο Εθνικό

Κανείς τα είκοσι χρόνια της ενασχόλησής της με τη σκηνοθεσία δεν έχει ασχοληθεί με την Πηγή Δημητρακοπούλου.

Η δήλωσή της στο facebook ήταν πολύ ειλικρινής: «Μου πήρε δυο μέρες για να συνέλθω από την έκπληξη και να μπορέσω να αρθρώσω λόγο. Δυο μέρες “στη δίνη του κυκλώνα” που έβλεπα τη φωτογραφία μου σ' όλα τα δελτία ειδήσεων και δεν το πίστευα, το όνομα μου παντού, ένοιωσα σαν καταζητούμενη. Μέσα σε μια νύχτα “κέρδισα” όλη τη δημοσιότητα που είχα καταφέρει να αποφύγω στα 20 χρόνια δουλειάς στην τηλεόραση. Νόμισα πως δεν ζω στην Ευρώπη του 2016, αλλά σε κάποια μακρινή χώρα της Ασίας, απ' αυτές που λιθοβολούν τους ¨ασεβείς”.

Μέσα στο ίδιο κείμενο ανέλαβε εξ ολοκλήρου την ευθύνη της επιλογής των κειμένων της παράστασης.

Την Πηγή Δημητρακοπούλου, η οποία έχει ασχοληθεί κυρίως με την τηλεόραση, τη γνωρίσαμε μέσα από δυο μεγάλες σειρές. Την «αίθουσα του θρόνου», την ακριβότερη παραγωγή του Μέγκα και το «10» του Μ. Καραγάτση στον Alpha.

«Στο θέατρο είμαι ερασιτέχνης. Δεν θεωρώ ότι είμαι σκηνοθέτης θεάτρου, επαγγελματίας του θεάτρου. Και δεν ξέρω καν αν μου ταιριάζει αυτός ο χώρος», λέει την συνέντευξή της στην Popaganda, δήλωση που σήμερα μοιάζει κάπως προφητική μετά τον πρωτοφανή θόρυβο που έγινε για την παράσταση που σκηνοθέτησε στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού, χρησιμοποιώντας ανάμεσα και σε άλλα κείμενα από το βιβλίο που εξέδωσε ο Σάββας Ξηρός για τις ημέρες της νοσηλείας του στον Ευαγγελισμό.

«Η τηλεόραση μου ταιριάζει καλύτερα. Τη γνωρίζω περισσότερο, ξέρω τους κανόνες και την τεχνική της και αυτό με εξασφαλίζει ως προς το αποτέλεσμα. Η διασκευή βιβλίων -πέρα από την αγάπη μου για τη λογοτεχνία- είναι και μια γερή βάση. Ξεκινάω με δεδομένη ατμόσφαιρα πριν καν γραφτεί το σενάριο. Κι αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα» λέει σε μια παλαιότερη συνέντευξή της στην Ελευθεροτυπία.

Η Πηγή Δημητρακοπούλου παρόλο που θεωρείται μια από τις επιτυχημένες σκηνοθέτιδες της τηλεόρασης δεν έκανε κινηματογράφο, ενώ αρνήθηκε πολλές προτάσεις μετά την επιτυχία της στα δυο σίριαλ.

Όσοι τη γνωρίζουν ή έχουν συνεργαστεί μαζί της μιλούν με τα καλύτερα λόγια για έναν άνθρωπο ευαίσθητο και χαμηλών τόνων που ζει λιτά και περιορισμένα. Η ίδια έχει πει σε παλιότερες συνεντεύξεις της ότι οι ανάγκες της είναι πολύ λίγες.

Το 2009 η Πηγή Δημητρακοπούλου έκανε το πρώτο της σκηνοθετικό βήμα στο θέατρο, με το έργο του Ντούσαν Κοβάσεβιτς «Ο επαγγελματίας», που παίζεται στο «Αγγέλων Βήμα». Το έργο μιλούσε για την ανεξέλεγκτη δύναμη της εξουσίας, τον ζόφο της συνεχούς παρακολούθησης ενός ανθρώπου επί 18 χρόνια από έναν αστυνομικό, στα χρόνια του υπαρκτού σοσιαλισμού.

Σε μια συνέντευξή της για το έργο λέει: «Αν μιλήσουμε σοβαρά για την εξουσία, θα πρέπει να ξαναγράψουμε την ιστορία της ανθρωπότητας. Ας πούμε καλύτερα, αν κι αυτό είναι κοινή διαπίστωση, ότι η εξουσία αλλοτριώνει τους αντιπροσώπους της. Τους ζαλίζει, τους κάνει αλαζόνες, άπληστους, τους αναισθητοποιεί. Και εννοώ την πάσης φύσεως εξουσία, και όχι μόνον την πολιτική».

Η ιδέα της παράστασης όπως έχει πει ήταν των διευθυντών της πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, των Πρόδρομου Τσινικόρη και Ανέστη Αζά. Η συζήτηση έγινε για μια παράσταση με θέμα την τρομοκρατία.

Η Πηγή Δημητρακοπούλου χρησιμοποίησε αποσπάσματα από το έργο του Καμί «Οι δίκαιοι». Ακολουθούν τα αποσπάσματα από τη μαρτυρία του Σάββα Ξηρού για τη νοσηλεία του στον Ευαγγελισμό.

Στη συνέντευξη που έδωσε στη Βένα Γεωργακοπούλου στην εφημερίδα των Συντακτών λέει:

-Αρα η παράσταση είναι και μια υπεράσπιση του Σάββα Ξηρού;
Να τον υπερασπιστώ ως τι; Εχει καταδικαστεί δεν ξέρω κι εγώ πόσες φορές ισόβια. Δεν δικάζεται. Εχει τελειώσει η δίκη του.
-Τότε δικαιώνει την άποψή του ότι υπέστη κακοποίηση και ότι η Ελλάδα δεν είναι κράτος δικαίου.
Δεν είναι ο μόνος που στερήθηκε στην Ελλάδα τα δικαιώματά του. Απλώς χρησιμοποιώ ένα ακραίο παράδειγμα.

Η συνέχεια γράφεται αυτές τις μέρες. Η παράσταση κατέβηκε, με πολλές και αντικρουόμενες δηλώσεις που εκθέτουν όλους τους εμπλεκόμενους. Καθένας βγάζει μια δική του ανακοίνωση και το Εθνικό παίρνει μηδέν στη διαχείριση κρίσης.

Η Πηγή Δημητρακοπούλου έγινε άθελά της μετά από είκοσι χρόνια στο χώρο η πρωταγωνίστρια σε ένα έργο στο οποίο δεν ήθελε καθόλου.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

`
ΠΛΗΡΗΣ ΗΜΕΡΩΝ 02 Δεκ 2020 | 20:11

Έφυγε από τη ζωή η ηθοποιός Δάφνη Σκούρα - Θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο

Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας η Δάφνη Σκούρα ανέπτυξε αντιστασιακή δράση, ενώ ήταν μέλος της "Νεολαίας Λαμπράκη".

ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΗΛΙΔΟΣ 30 Νοε 2020 | 15:17

Αποκάλυψη στην Ηλεία - Βρέθηκαν οκτώ αρχαίοι τάφοι σε οικόπεδο

Οι τάφοι αυτοί αποτελούν τμήμα της δυτικής νεκρόπολης της αρχαίας πόλης της Ήλιδος, στην Ηλεία.

ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑ 30 Νοε 2020 | 13:28

Ιερώνυμος : Απαίτησα να έχω την ίδια μεταχείριση με όλους τους Ελληνες- Δεν θα δεχόμουν κάτι άλλο

Η δήλωση του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου για την νοσηλεία του για τον κορονοϊό

ΤΙ ΕΔΕΙΞΕ Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΣΚΑΠΑΝΗ 28 Νοε 2020 | 09:05

Μυτιλήνη: Τι ανακάλυψαν οι αρχαιολόγοι στην ανασκαφή στο Οβριόκαστρο

Τα ίχνη ενός αρχαίου πολιτισμού και ένα κάστρο που χάθηκε από την πολιορκία των Οθωμανών.

ΘΑ ΑΝΟΙΧΤΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΚΙΒΩΤΙΑ ΚΑΙ ΚΟΝΤΕΙΝΕΡ 27 Νοε 2020 | 19:43

Τατόι: Ανοίγουν για πρώτη φορά κιβώτια, κοντέινερ και βαλίτσες της Φρειδερίκης [Εικόνες]

Οι βαλίτσες της Φρειδερίκης παρέμεναν εξαφανισμένες σε ντουλάπες και ερμάρια στο βασιλικό κτήμα στο Τατόι.

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΟΜΩΣ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ 27 Νοε 2020 | 12:47

Νέα διάσταση στον σάλο με τη Γαλάνη και το συσσίτιο των απόρων: Τι λέει τώρα ο άνθρωπος που την κατήγγειλε

Η νέα ανάρτηση Πολυχρονόπουλου για τη Γαλάνη και την καταγγελία ότι επιχείρησε να σταματήσει σισσύτιο απόρων. Να σταματήσει η ανθρωποφαγία.

«ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟ AWAY» 26 Νοε 2020 | 15:45

Ξεσπάθωσε ξανά ο Μπαμπινιώτης: "Click away" θέλατε; Καλά να πάθετε…

Mε χιούμορ μέσα από νέα ανάρτησή του ο Γιώργος Μπαμπινιώτης κάνει μια ακόμη προσπάθεια να μας επαναφέρει στα... ελληνικά

ΘΛΙΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΗΣ 25 Νοε 2020 | 10:12

Μαρία Μοσχολιού: "Εφυγε" η επί χρόνια Πρωθιέρεια στην Αφή της Ολυμπιακής Φλόγας

Έφυγε από τη ζωή η Μαρία Μοσχολιού, επί χρόνια Πρωθιέρεια στην Αφή της Ολυμπιακής Φλόγας, σκορπίζοντας θλίψη στους ανθρώπους του αθλητισμού και του πολιτισμού.

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ 24 Νοε 2020 | 18:36

Απίστευτο: Κλοπή σημειωματαρίων του Δαρβίνου από το Κέμπριτζ δηλώθηκε 20 χρόνια αργότερα - Τι συνέβη

Ένα από τα σημειωματάρια του Δαρβίνου που εκλάπησαν περιέχει το διάσημο σκίτσο του Tree of Life που εξερευνά την εξελικτική σχέση μεταξύ των ειδών.

ΟΔΙΚΗ ΑΡΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ 23 Νοε 2020 | 15:48

Η Αιόλου κρύβει έναν αρχαιολογικό θησαυρό κάτω από την άσφαλτο- Η κεφαλή του Ερμή και οι προηγούμενες ανακαλύψεις [Εικόνες]

Με αφορμή την ανακάλυψη της κεφαλής του Ερμή το ΥΠΠΟΑ συνθέτει ένα σύντομο ιστορικό των σημαντικών ευρημάτων που βρέθηκαν στην Αιόλου και στην ευρύτερη περιοχή.

ΤΙ ΕΙΠΕ ΣΕ ΓΝΩΣΤΗ ΕΚΠΟΜΠΗ 21 Νοε 2020 | 16:54

Ο Γιώργος Τσαλίκης ξεσπά κατά της Μενδώνη: Δεν τη βλέπω καν

Ο τραγουδιστής Γιώργος Τσαλίκης επιτέθηκε, μέσω εκπομπής, στην υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΠΟΑ 18 Νοε 2020 | 20:12

Αγία Σοφία: Η αντίδραση της Unesco για τη μετατροπή σε τζαμί - Τι απάντησε η Μενδώνη

Η Ελλάδα αναμένει τα τελικά αποτελέσματα της έκθεσης της Unesco για την αλλαγή του status της Αγίας Σοφίας.

ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 72 ΕΤΩΝ 17 Νοε 2020 | 09:15

Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Ψαριανός, ο ερμηνευτής του Μεγάλου Ερωτικού

Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Ψαριανός, ερμηνευτής των τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι.