X

Η "Barbie" έρχεται για να τα κάνει όλα ροζ

Σύμβολο της ποπ κουλτούρας και ταυτισμένη με το αμερικανικό όνειρο, η διάσημη κούκλα καταφθάνει στη μεγάλη οθόνη για να μας αφηγηθεί τις ξεκαρδιστικές περιπέτειές της στην… αληθινή ζωή.

Γράφει: TheToc team

Τη λένε Μπάρμπαρα Μίλισεντ "Μπάρμπι" Ρόμπερτς και είναι 64 ετών, αλλά δεν της φαίνεται καθόλου. Γιατί είναι η διασημότερη κούκλα στον κόσμο, ιδιοκτησία της Mattel, η οποία μέσω της επιτυχίας της έφτασε να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη παιχνιδο-εταιρεία παγκοσμίως πίσω από τη Lego Group. Η ιδέα για την Μπάρμπι ήρθε στη σχεδιάστριά της Ρουθ Χάντλερ όταν έβλεπε την κόρη της Μπάρμπαρα (η οποία της δάνεισε και το όνομα) να παίζει με χάρτινες κούκλες που ήταν όλες μωρά. Η γερμανική κούκλα Μπιλντ Λίλι λειτούργησε ως μοντέλο και η Μπάρμπι λανσαρίστηκε στις 9 Μαρτίου 1959 ως "Teenage Fashion Model" σε ξανθή και μελαχρινή εκδοχή, με αλογοουρά και φορώντας ένα ολόσωμο μαγιό με ασπρόμαυρες ρίγες. Τα ρούχα του πρώτου σετ παρουσίασής της, το οποίο κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία, σχεδιάστηκαν από τη Σαρλότ Τζόνσον και ράφτηκαν στο χέρι, με τις πωλήσεις της πρώτης χρονιάς να φτάνουν τα 350.000 κομμάτια.

Το φαινόμενο Μπάρμπι

Από τότε η Μπάρμπι ανασχεδιάστηκε πολλές φορές, εμπλούτισε την γκαρνταρόμπα της, ήταν το πρώτο παιχνίδι που προωθήθηκε μέσω τηλεοπτικών διαφημίσεων και το 2006 είχε ήδη πουλήσει πάνω από ένα δισεκατομμύριο κούκλες, ενώ οι φανατικοί συλλέκτες της ξεπερνούν τις 100.000. Παράλληλα, ανέπτυξε ένα τεράστιο franchise με βιβλία, ρούχα, καλλυντικά, video games, τηλεοπτικές και streaming εκπομπές και φυσικά ταινίες – με χαρακτηριστικό δεύτερο ρόλο στη σειρά "Toy Story". Πολύ περισσότερο από παιχνίδι, είναι πλέον ένα πολιτισμικό φαινόμενο.

Διαβάστε τη συνέχεια στο Αθηνόραμα

Tags