
Δυο έργα στην Αθήνα - «Οι Αθλοι του Ηρακλή» στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και «Ο μαγικός αυλός» στο «Κιβωτός» - και δυο στην ελληνική επαρχία - ο «Κουρέας της Σεβίλλης» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και το «Παραμύθι χωρίς όνομα» στην Κρήτη - για την Κάρμεν Ρουγγέρη. Η γνωστή σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός που έχει ταυτιστεί με το παιδικό θέατρο βρέθηκε στο στούντιο του TheTOC και μίλησε μεταξύ άλλων για:
Το πως ξεκίνησε να ασχολείται με το παιδικό θέατρο
«Σπούδασα θέατρο κι όπερα. Ημουν χρόνια ηθοποιός στο Εθνικό. Κι επειδή πιστεύω πολύ στη θεατρική πράξη αποφάσισα να φτιάξω μια ομάδα στη γειτονιά όταν τα παιδιά μου ήταν μικρά για να περνάμε καλά τα Σαββατοκύριακα. Την ονόμασα "Ρακοσυλλέκτες" κι ολοι μαζί φτιάχναμε παραστάσεις και πήραμε μάλιστα και βραβεία. Το έμαθε ο διευθυντής του Εθνικού, και κάποια στιγμή κάναμε μια παράσταση με τίτλο "Αντζελίνα η Σταχτοπούτα του Ροσίνι" με τον Αλέξη Σολωμό στην κεντρική σκηνή του Εθνικού με ουρές μέχρι την ... Ομόνοια (κι ήμουν μια ηθοποιός που δεν την ήξερε κανένας). Και τότε ήταν που μου είπε ο Νίκος Κούρκουλος: "Aν γίνω διευθυντής θα σου δώσω ένα θέατρο να το κάνεις ότι θέλεις". Κι έτσι μου έδωσε το Θέατρο Κατίνα Παξινού και δημιουργήσαμε εκεί το Παιδικό Στέκι το οποίο που έφτασε να έχει ως και 160.000 θεατές σε λίστα αναμονής».
Το μυστικό της εμπορικής επιτυχίας
«Ο σεβασμός με τον οποίο αντιμεωπίζουμε τις παράστάσεις»
Για το αν τα εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια - που υιοθετεί - απομακρύνονται απ' αυτό που λέμε «ποιοτικό θέατρο»
«Δεν δέχομαι ότι τα εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια κι οι πολλοί συντελεστές έρχονται σε αντίθεση μ' αυτό που λέμε ποιοτικό παιδικό θέατρο. Οταν απευθύνεσαι σε παιδιά πρέπει να είναι άρτια προσεγμένο εικαστικά το θέαμα διότι μόνο έτσι θα τα καθηλώσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι τους αρέσουν οι διαφημίσεις διότι στα παιδιά αρέσουν οι εικόνες».
Για την Ξένια Καλογεροπούλου
«Εχω πολύ μεγάλη συμπάθεια και παραδοχή στο πρόσωπό της. Ηταν εκείνη που προτοέσκευψε στο Παιδικό Θέατρο. ΄Επαιρνε βέβαια πολύ μεγάλες επιχορηγήσεις τις παλιές εποχές. Εγώ δεν πήρα ποτέ επιχορηγήσεις αλλά είχα την τύχη να με ακολουθεί πολύ το κοινό».
Για το μεγάλο της όνειρο, να κάνει παιδικό θέατρο στην Επίδαυρο
«Είναι πολύ σημαντικό να "δώσεις" στα παιδιά ένα μεγάλο θέατρο για να μάθουν το δρόμο προς αυτό».
Για το «λουκέτο» στης Παιδικής Σκηνής της Λυρικής
«Δεν είμαστε πια στη Λυρική, η Παιδική Σκηνή της Λυρικής. Οταν ανεβάζαμε παραστάσεις είχαμε 850 παιδιά ως θεατές την ημέρα αλλά ο νυν διευθυντής - δεν ξέρω για ποιο λόγο - την κατάργησε ενώ είχε φτάσει να είναι η νούμερο ένα σκηνή».
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr