
Η Καμεράτα (διεθνώς γνωστή με την επωνυμία Armonia Atenea) και ο Γιώργος Πέτρου τοποθετούνται από τον διεθνή Τύπο ανάμεσα στους σημαντικότερους σύγχρονους ερμηνευτές της μουσικής του 18ου αιώνα. Έχουν αποτελέσει όλα αυτά τα χρόνια παράδειγμα επιμονής. Η Καμεράτα δεν έχασε την ποιότητά της και σήμερα είναι μια πλούσια καλλιτεχνικά (αν και όχι οικονομικά...) ορχήστρα. Το επίπεδο και η φήμη της κερδίζουν συνεχώς έδαφος σε όλο τον κόσμο. Η Καμεράτα ηχογραφεί σταθερά και με μεγάλη συχνότητα με την παγκοσμίου φήμης εταιρεία DECCA και μόλις ολοκλήρωσε τις ηχογραφήσεις με μια άλλη ιστορική ετικέτα, την Deutsche Grammophon.

«Πριν μερικούς μήνες», μας λέει ο Γιώργος Πέτρου, καλλιτεχνικός διευθυντής της Καμεράτα, «κυκλοφόρησε ένας δίσκος, μια συλλογή με φωνές κόντρα τενόρων και πριν λίγες εβδομάδες κυκλοφόρησε μια συλλογή που λέγεται Βaroque Divas, με γυναικείες φωνές. Σε συνέχεια όλης αυτής της πορείας, ο Φράνκο Φατζόλι, ο διάσημος κόντρα τενόρος από την Αργεντινή, που ηχογραφεί τον πρώτο του δίσκο με την Deutsche Grammophon, επέλεξε μαζί με την DG εμάς για την ηχογράφηση αυτή, η οποία μόλις ολοκληρώθηκε στο Μέγαρο Μουσικής. Νομίζω ότι είμαστε η πρώτη ελληνική ορχήστρα που εμφανίζεται στη διεθνή δισκογραφία σε αυτό το επίπεδο. Είμαστε περήφανοι που η Καμερατα ανήκει πλέον στην dream team των αντίστοιχων ευρωπαϊκών ορχηστρών, κάτι το οποίο είναι για εμάς είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα μέσα σε λίγα χρόνια. Δεν έχουμε πεντάρα τσακιστή, αυτά που μας δίνει το κράτος, (οι 130.000 ευρώ ετησίως), καλύπτουν οριακά το ΙΚΑ και το φόρο, αλλά έχουμε καταφέρει να κατακτήσουμε μια εξαιρετική θέση στην Ελλάδα στο εξωτερικό».
Τι έργα ηχογραφήσατε;
Έργα Ροσσίνι με άγνωστες άριες από τις λεγόμενες opere serie (σοβαρές όπερες). Είναι άγνωστα κομμάτια που επέλεξε ο Φατζόλι με την εταιρεία και πολλά από αυτά ηχογραφούνται για πρώτη φορά. Πρόκειται για πολύ απαιτητικά έργα, ενώ η ερμηνεία με όργανα εποχής κάνει το εγχείρημα αυτό ακόμα πιο δύσκολο. Κάποια όργανα, όπως ένα αγγλικό κόρνο (cor anglais) του 1800, έπρεπε να τα βρούμε στην Ευρώπη, να τα φέρουμε στην Ελλάδα και με σκληρή δουλειά να τα ζωντανεψουμε και πάλι. Ακολουθούν εμφανίσεις στο εξωτερικό και πιστεύω αυτή είναι η αρχή μιας πιο τακτικης συνεργασίας με την Deutsche Grammophon, χωρίς φυσικά να σταματάμε τη συνεργασία με τη DECCA.

Έχετε βοήθεια;
Έχουμε βοήθεια από ιδιώτες χορηγούς, αλλά και φορείς όπως ο Σύλλογος "Φίλοι της Μουσικης" που μας στηρίζουν για τη δισκογραφία με κάποιες χιλιάδες ευρώ, χρήματα που χρειάζονται για τα τρέχοντα της ηχογράφησης. Η δισκογραφική παραγωγή της Καμεράτα είναι πολύ εντυπωσιακή ακόμα και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ακόμα και για πλούσιες, εύρωστες και μεγάλες ορχήστρες η συχνότητα παραγωγής δεν είναι τέτοια.
Τα οικονομικά σας σε τι κατάσταση βρίσκονται;
Η Καμεράτα ζει από τα έσοδά της, δηλαδή παράγει το μεγαλύτερο μέρος της μισθοδοσίας της. Το πρώτο ευρώ μισθοδοσίας πρέπει να βγει από τον ιδρώτα των μουσικών, την επιλογή του προγράμματος, τα εισιτήρια και τις πωλήσεις. Για μένα αυτό είναι ένα προσωπικό στοίχημα. Αν σε κάτι δεν έχουμε καλή προπώληση δεν κοιμάμαι το βράδυ. Το οικονομικό μας απασχολεί συνεχώς και είναι ζωτικής σημασίας όπως και το πόσοι και ποιοι έρχονται και πόσοι μας αποδέχονται. Ευτυχώς όλα αυτά είναι πολύ ενθαρρυντικά και είναι πολύ συγκινητικό να έχουμε την υποστήριξη του κοινού τόσο με την παρουσία του, όσο και με το θερμό του χειροκρότημα. Με την Καμεράτα νιώθουμε πολύ έντονα την αγάπη του κόσμου. Το νιώσαμε πολύ έντονα τελευταία, τόσο στο "Kiss me Kate" που παρουσιάσαμε στο Ηρώδειο και στο Μέγαρο, όσο και στο πρόσφατο "Άξιον Εστι" του Μίκη στο Μέγαρο.
Αυτή τη στιγμή έχουμε μια ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με το Υπουργείο, με πολλά ενθαρρυντικά στοιχεία. Ο νέος υπουργός μας τίμησε μάλιστα με την παρουσία του στην συναυλία με το "Άξιον Εστι ". Ωστόσο, δεδομένων των συνθηκών, τα οικονομικά παραμένουν ένα διαρκές αγκάθι. Επιπλέον, πρέπει να καλύψουμε με κάποιο τρόπο τους 18 μήνες για τους οποίους παρέμειναν απλήρωτοι οι μουσικοί μας, αλλά παρόλα αυτά, συνέχισαν να δουλεύουν σκληρά (σκληρότερα από ποτέ ίσως) και να κάνουν περήφανη τη χώρα μας με την άψογη παρουσία τους στο εξωτερικό. Τολμώ να πω ότι η Καμεράτα αποτελεί "πρότυπο" ήθους και ορχηστρικής καλλιτεχνικής παραγωγής.

Έχετε ένα πολύ πυκνό πρόγραμμα, μπορείτε να μας το πείτε;
Το Σάββατο 12 Δεκεμβρίου η Καμεράτα κι εγώ παρουσιάζουμε στο Μέγαρο Μουσικής τον μεγαλειώδη «Μεσσία» του Χαίντελ. Την επόμενη αναχωρούμε για μια συναυλία στην αίθουσα CRR, στην Κωνσταντινούπολη.
Ακολουθεί μια εμφάνιση στο Πεδίο του Άρεως στις 26/12, σε μια σειρά εορταστικών συναυλιών που οργανώνει η περιφέρεια Αττικής, ενώ την επόμενη φεύγουμε για μια σημαντική εμφάνιση στο Wigmore Hall του Λονδίνου.
Στις 4 Ιανουαρίου, η Καμεράτα θα έχει την χαρά να παίξει τις πρώτες νότες του χρόνου στο Μέγαρο Μουσικής σε ένα γιορτινό βιενέζικο πρόγραμμα με μουσική του βασιλιά του βαλς Johann Strauss.
Ακολουθεί μια συναυλία στο Potsdam, στο Βερολίνο, καθώς και μια πολυαναμενόμενη για εμάς παραγωγή: Η όπερα "Σωφρονιστική αποικία" του Philip Glass σε νέα παραγωγή της αγαπημένης μας Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, που θα πραγματοποιηθεί στη Διπλάρειο Σχολή, σε σκηνοθεσία Πάρι Μέξη.
Τον Φεβρουάριο θα βρεθούμε για 20 περίπου μέρες στην Καρλσρούη της Γερμανίας, στο φεστιβάλ Handel που οργανώνει η εκεί κρατική όπερα. Για πρώτη φορά ξένη ορχήστρα θα εμφανιστεί ως resident (μόνιμη) του φεστιβάλ. Εκεί θα παρουσιάσουμε μια νέα παραγωγή της όπερας του Handel "Arminio" την οποία ηχογραφήσαμε για την Decca τον Σεπτέμβριο και πρόκειται να κυκλοφορήσει διεθνώς τον Γενάρη. Επίσης μια συναυλία με τον Franco Fagioli στις 22/2
Ακολουθούν οι 4 ορχηστρικές Σουίτες του J. S. BACH στο ΜΜΑ, στις 26/2, ένας μαραθώνιος με έργα Μπετόβεν σε όργανα εποχής στις 6 Μαρτίου καθώς και ένα Αποκριάτικο πάρτι-έκπληξη στις 11/3.
Ακολουθούν εμφανίσεις στο Theater an Der Wien στη Βιέννη και μια νέα παραγωγή της όπερας "Scipione " του Handel στο φεστιβάλ της Χαλλε, στο ιστορικό θέατρο του Goethe.
Η σημαντικότερη όμως εμφάνιση μας για φέτος, είναι στις 14 Μαΐου, στο περίφημο εαρινό Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ (Whitsun Festival), ένα ιστορικό φεστιβάλ που ξεκίνησε από τον Herbert von Karajan, ενώ σήμερα την καλλιτεχνική διεύθυνση έχει η περίφημη Cecilia Bartoli. Η θεματική του φετινού Φεστιβάλ είναι ο "Ρωμαίος και Ιουλιέτα " του Σαίξπηρ. Μας ζητήθηκε λοιπόν να κάνουμε την πρώτη σύγχρονη αναβίωση ενός από τα διασημότερα έργα της εποχής του belcanto: της όπερας "Giulietta e Romeo " του Zingarelli. Το έργο αυτό θα παρουσιάσουμε σε συναυλιακή μορφή και στην Αθήνα (9/5) με μια λαμπρή διεθνή διανομή που περιλαμβάνει τους Ann Hallenberg, Franco Fagioli, Bogdan Mihai, Xavier Sabata, Ειρήνη Καραγιάννη.
Μέσα σε όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα που κάνει η Καμεράτα, πρέπει να κλέψω χρόνο για να κάνω μια παραγωγή της "Σταχτοπουτας" του Ροσσίνι στo Teatro Verdi της Τεργέστης (πρόκειται για επανάληψη της όμορφης παραγωγής που διηύθυνα στη λυρική σκηνή σε σκηνοθεσία Ροδούλας Γαϊτάνου), μια νέα παραγωγή της "Μήδειας" του Κερουμπίνι στην Νίκαια της Γαλλίας καθώς και μια άγνωστη όπερα του Simon Mayr με τον πολύ ενδιαφέροντα τίτλο "Τα Ελευσίνια Μυστήρια", στο Μόναχο με την ορχήστρα της ραδιοφωνίας του Μονάχου.
Franco Fagioli, La Voix Soleil - Live @ Festival d'Ambronay 2015
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr