
Ο Πάμπλο Πικάσο είχε τη φήμη του καρδιοκατακτητή που σαγήνευε τις γυναίκες και τις είχε κάτω από την εξουσία του. Όλες εκτός από μια: Τη Γαλλίδα ζωγράφο Φρανσουάζ Ζιλό.

Η Ζιλό συνάντησε τον Πικάσο όταν ήταν 21 ετών. Ήταν ισχυρή και ανεξάρτητη. Αυτή ακριβώς η ανεξαρτησία ήταν που γοήτευσε τον Πικάσο. Σε όλη τη διάρκεια της δεκάχρονης σχέσης τους, ο Πικάσο την απαθανάτισε σε πίνακες, σχέδια και γλυπτά. Η Ζιλό δούλεψε μαζί του σαν βοηθός του, αρχειοθέτης του έργου του και έφερε στον κόσμο τα δυο παιδιά του, αλλά δεν υπέκυψε ποτέ ολοκληρωτικά σε αυτόν. Για ώρες, κάθε μέρα κλεινόταν στο στούντιό της και ζωγράφιζε, κλείνοντας όλα τα υπόλοιπα έξω από την πόρτα της.


Τελικά χώρισαν, πήραν άλλους δρόμους, αλλά η ερωτική σχέση τους γοήτευε πάντα το κοινό. Έχει αποτελέσει το αντικείμενο πολλών βιβλίων συμπεριλαμβανομένου και του δικού της best-seller Τα απομνημονεύματα της Φρανσουάζ Ζιλό, η ζωή με τον Πικάσο) και την ταινία του Merchant- Ivory film Surviving Picasso. Η Ζιλό περιγράφει την ταινία στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Άντονι Χόπκινς ως Πικάσο και η Νατάσα ΜακΕλόουν ως «ηλίθια».


Η ίδια ήταν ίσως η μόνη γυναίκα που μετά πό τον χωρισμό της με τον Πικάσο άνθισε και δημιούργησε εκατοντάδες έργα τέχνης που βρίσκονται σήμερα σε μουσεία και ιδιωτικές συλλογές. Η Ζιλό είναι σήμερα τόσο παραγωγική όσο δεν ήταν ποτέ, έχει φιλοτεχνήσει 1.800 έργα ζωγραφικής και 4.000 έως 5.000 σχέδια. Εργάζεται ακόμα και 20 ώρες την ημέρα. Στο στούντιό της στη Νέα Υόρκη, δεσπόζουν οι τεράστιοι καμβάδες με τα αφηρημένα μοτίβα των έργων της.

Τα πράσινα μάτια της αστράφτουν καθώς η κομψή και λεπτή γυναίκα κινείται αεικίνητη στο στούντιό της. Το πέρασμα του χρόνου δεν κατάφερε να αμβλύνει το πνεύμα και τις απόψεις της. Στο καινούργιο της βιβλίο σε μορφή διαλόγου παρουσιάζονται τα απομνημονεύματά της, στη φίλη και μυθιστοριογράφο Λίζα Άθλερ. Οι δυο γυναίκες αποκαλύπτουν τις σκέψεις τους για την γυναικεία γοητεία, την ατέρμονη μάχη μεταξύ των δύο φύλων, και την πουριτανική αμερικανική στάση. Παρά τις δεκαετίες που ζει στην Αμερική, η Ζιλό σκέφτεται πάντα πολύ «γαλλικά».

"Σε γενικές γραμμές, οι Αμερικανίδες μπορεί να είναι υπερβολικά άκαμπτες», λέει. «Εδώ στην Αμερική, υπάρχει πολύ «πιο μαχητικότητα και λιγότερο καλοσύνη μεταξύ των δύο φύλων. Στη Γαλλία, οι άνδρες και οι γυναίκες ξέρουν πώς να απολαύσουν απλά την παρέα ο ένας του άλλου. Και οι Γαλλίδες ξέρουν περισσότερο να δέχονται μια φιλοφρόνηση. Η γυναικεία ομορφιά είναι ένα δώρο που πρέπει να μοιραστείτε με τον κόσμο. Οπότε, αν σας σφυρίξουν στο δρόμο, απλά απολαύστε το».
Η Ζιλό δεν πιστεύει ότι αισθάνθηκε ποτέ μειονεκτικά δίπλα στον Πικάσο. «Η διαφορά μεταξύ μας έχει μεγαλοποιηθεί. Είναι αλήθεια ότι οι όμορφες γυναίκες περιμένουν να βρουν πολλές πόρτες, ανοιχτές. Ο μόνος τρόπος για να φτάσει κάποιος στην κορυφή στην τέχνη ή σε οποιοδήποτε επάγγελμα, είναι να εργαστεί σαν κολασμένος και να έχει το μοναδικό του όραμα».

Ακόμα και σήμερα, παρά την εντυπωσιακή της καριέρα, η Ζιλό είναι περισσότερο γνωστή για τη σχέση της με τον Πικάσο. Δεν την ενοχλεί καθόλου να την αποκαλούν «μούσα». Παρόλο που πέρασε τον περισσότερο χρόνο της ζωής της δουλεύοντας αντί να καλλιεργεί την φήμη της, τη γνωρίζουν όλοι. Όπως επίσης γνωρίζουν ότι δεν υπήρξε ούτε μια μέρα της ζωής της εξαρτημένη από τον Πικάσο. Γιαυτό δεν ξέφτισε ποτέ το όνομα ή η γοητεία της. «Μια θεά είναι μια θεά», λέει «γιατί βλέπει τα πράγματα από ψηλά».
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr