
Η έκθεση GR80s στην Τεχνόπολη έρχεται να θυμίσει μια εποχή που έχει μια και μοναδική μουσική υπόκρουση. Την αγαπημένη τραγουδίστρια του προσώπου που πρωταγωνίστησε στη δεκαετία και στην ελληνική πολιτική σκηνή, του Ανδρέα Παπανδρέου. Δεν είναι άλλη από τη Ρίτα Σακελλαρίου. Βάλτε το τραγουδάκι και θα δείτε τη δεκαετία με άλλα μάτια. Μια ζωή πληρώνω αμαρτίες αλλονών.

Το "αν το δηλώσεις μπορείς να το σώσεις" είναι πλέον σλόγκαν της ποπ κουλτούρας. Συμπληρωματικά και μόνο να πούμε ότι η αυθαίρετη δόμηση γνώρισε θρίαμβο την ίδια δεκαετία. Σε άλλα νέα, η Ελλάδα προχωρεί το 2007, σχεδόν είκοσι χρόνια αργότερα ενώ έχει τσιμεντωθεί το σύμπαν όλο στην κτηματογράφηση των αστικών κέντρων της χώρας. Τον Αύγουστο του 2016. “Ανοίγει επιτέλους ο δρόμος για την ολοκλήρωση του κτηματολογίου στους δήμους Αθήνας, Βόλου, Λαμίας και Λιβαδειάς. Το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «πράσινο φως» την προηγούμενη εβδομάδα για την υπογραφή των τριών συμβάσεων, βάζοντας έτσι τέλος σε μια υπόθεση που εκκρεμεί... από το 2008” γράφουν οι εφημερίδες. Έργο για το οποίο μπορούν να υπερηφανεύονται όλες οι κυβερνήσεις από τα μέσα της δεκαετίας του 80 μέχρι σήμερα.

Η εποχή του «λουσάτου» ακόμα και στα τσιγάρα. Ναι! Υπήρχαν τσιγάρα Καρτιέ και Ιβ Σαιν Λοράν. Ήταν το καμπανάκι ότι ο καπνιστής είναι μεγάλος φλώρος!

Κλασικό γραφείο ανήσυχου μαθητή. Φωτογραφίες κολλημένες με UHU από περιοδικά, το ηλεκτρονικό ρολόι- φετίχ, Μπάουι, Στεφανί του Μονακό, Μαντόνα, σχολικές φωτογραφίες και τα μυαλά στα κάγκελα!

Το σχέδιο αυτό είναι σπαζοκεφαλιά για δυνατούς λύτες. Το Πνευματικό Κέντρο της Αθήνας είναι το σημερινό Ωδείο Αθηνών (ένα μέρος του). θεμελιώθηκε μετά βαΐων και κλάδων και ξεχάστηκε πολύ γρήγορα.

Αν το σκεφτούμε ήταν ένας φυσικός σεισμός που δεν έπιανε μπάζα μπροστά στους πολιτικούς σεισμούς που ακολούθησαν στη δεκαετία. Η Αθήνα θρήνησε θύματα, κατασκήνωσε στους δρόμους και έζησε έναν πρωτοφανή τρόμο.

Οι μικροί ψαράδες! παιχνίδι που έκανε θραύση με τον Κώστα Βουτσά στο ρόλο του μεγάλου ψαρά.

Χαλυβουργική, Αύγουστος: Το θερμό καλοκαίρι του 1989 η κυβέρνηση συνεργασίας ανάμεσα στη ΝΔ και στον ενιαίο τότε Συνασπισμό αποφάσισε, στο πλαίσιο της εθνικής συμφιλίωσης, την καύση περισσότερων από 17.000.000 φακέλων πολιτικών φρονημάτων. Το Ιδιώνυμο, η μεταξική δικτατορία, το πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων, η συγκρότηση ενός τεράστιου μηχανισμού παρακολούθησης μπλέκονται με το τέλος του Ψυχρού πολέμου, το σκάνδαλο Κοσκωτά, άφησαν πίσω τους φακέλους, μοναδικά τεκμήρια του ελληνικού 20ού αιώνα.

Ο «πολυπράκτορας» ελληνικής βερσιόν ο οποίος εκινείτο ανάμεσα σε ελληνικές μυστικές και αστυνομικές υπηρεσίες, ο περιώνυμος Ντάνος Κρυστάλλης, ο ρόλος του οποίου αποκαλύφθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου 1985. Ο δαιμόνιος Κρυστάλλης, σύμφωνα με τα στοιχεία των δικογραφιών, ειδοποιούσε τους αξιωματικούς της Κρατικής Υπηρεσίας Πληροφοριών και των άλλων υπηρεσιών Ασφαλείας για συγκεκριμένες τρομοκρατικές ενέργειες, χωρίς όμως ουδείς να τον ρωτήσει πώς ήξερε γι' αυτές.

Καταλήψεις! έβγαλαν πολλούς συνδικαλιστές και έναν πρωθυπουργό από την επόμενη δεκαετία της μακράς αυτής παράδοσης.


Και ενώ η εξωτερική πολιτική είναι πεδίο δόξης λαμπρόν...


... το μάρκετινγκ μπαίνει στην προεκλογική περίοδο του 85 με τις πρώτες πολιτικές τηλεοπτικές διαφημίσεις. Τα φυλλάδια των υποψηφίων αρχίζουν να γίνονται πολύ λουξ. Πολύ χαρτί για το τίποτα.


Ο Ανδρέας στο Χέρφιλντ για εγχείρηση καρδιάς από τον Γιακούμπ και ένα νέο πρόσωπο εισβάλλει στην ελληνική καθημερινότητα, η ξανθομαλλούσα Δήμητρα Λιάνη, καλλίπυγος και επόμενη σύζυγος του πρωθυπουργού. Ο τύπος της εποχής λυσσάει κυριολεκτικά. Είναι η εποχή που το κίτρινο διαλύει κάθε άλλο χρώμα.

Η επιστροφή του Ανδρέα από το Χέρφιλντ συνοδεύτηκε από τη μοναδική αυτή κίνηση. Την ώρα που όλη η Ελλάδα έβλεπε την επιστροφή του πρωθυπουργού, είδε και τη γυναίκα που έμελλε να γίνει ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα πρόσωπα της δεκαετίας.H κάθε της κίνηση ήταν το viral της δεκαετίας του 80. Tώρα και σε playmobil.

Σε άλλα νέα, Κύρκος και Φλωράκης, δυο ιστορικές προσωπικότητες της αριστεράς συναντιούνται για την ίδρυση κοινού κόμματος. Κάτι που δε θα γινόταν ποτέ. Και κάτι που δε θυμάται κανένας.

Ο μεγαλοεκδότης Γιώργος Κοσκωτάς από τις φυλακές του Σάλεμ άρχισε να καταγγέλει τους πασοκικούς ηγετικούς κύκλους ως ηθικούς αυτουργούς της απάτης και να κάνει λόγο για τα ποσά που κατά καιρούς είχε αναγκαστεί να τους καταβάλει προκειμένου να τον στηρίξουν. Μεταξύ αυτών, αποκαλύφθηκε ότι η υπαιξέρεση των καταθέσεων είχε ξεκινήσει από την εποχή που ο Κοσκωτάς ήταν υπάλληλος της τράπεζας και με αυτά τα χρήματα αγόρασε τη εκδοτική εταιρεία Γραμμή, αλλά και την ίδια την Κρήτης. Μνημειώδεις ήταν επίσης οι περιγραφές μαρτύρων, όχι πάντα υψηλής αξιοπιστίας, για χρήματα που μεταφέρονταν σε κυβερνητικά πρόσωπα ή σε έμπιστούς τους μέσα σε βαλίτσες ή ακόμα και σε χαρτόκουτα μάρκας Pampers.Τα pampers γίνονται η πιο δημοφιλής μάρκα για τις παιδικές πάνες.

Η εποχή των φανζίν και των ανεξάρτητων περιοδικών. η ιδεολογία στα καλύτερά της.

Ενώ οι σχέσεις κράτους εκκλησίας περνούν πρωτοφανή κρίση με τον τότε Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ να φέρεται ότι είπε την περίφημη φράση στον Παπανδρέου «η Εκκλησία είναι μαγαζί γωνία», οι πιστοί τα σπάνε κυριολεκτικά στον Τελευταίο πειρασμό του Σκορτσέζε, ο οποίος στο παρά πέντε γλύτωσε τον αφορισμό και τον Φλωρίνης Καντιώτη να γράφει βγάζοντας φλόγες: "Ντροπή σας, χυδαιολόγοι της πίστης μας"!

Police, Κυριακή 30 Μαρτίου 1980 στο Σπόρτιγκ. Ωρα ενάρξεως: 9 μ.μ. Εισιτήριο ακριβό: 350 δραχμές. Η πρώτη συναυλία μιας ολόκληρης γενιάς. Η συναυλία κράτησε μιάμισι ώρα. Από το «Message in a bottle» σε λίγη ώρα φτάσαμε στο «Συναυλία με πέτρες και ξύλα». Οι 2.000 που ήταν απέξω, μια μικρή διαδήλωση έπαιζαν ξύλο με λύσσα για να μπουν μέσα. Οι συμπλοκές γύρω από την περιοχή του Σπόρτιγκ επεκτάθηκαν ως την Πατησίων από τη μια πλευρά και ως την Αχαρνών από την άλλη. Παρόλο τον τρόμο μας, είναι μια αλησμόνητη στιγμή.

Ζάκουλα, δρακουλιάρικο κόμικ με σεξ, φετίχ των αγοριών, βιβλιαράκι του Αγίου Κυπριανού προστάτη κορασίδων, ένα ταγάρι και μια δεκαετία με ένα απίστευτο παζλ, μια μικρή Ελλάδα σε μια φωτογραφία. Όλα είναι δρόμος. Με ένα μικρό σοκ.

Πληροφορίες:
Η Ελλάδα του Ογδόντα στην Τεχνόπολη» διοργανώνεται, από τις 25 Ιανουαρίου ως τις 12 Μαρτίου του 2017, από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων με πρόγραμμα παράλληλων δράσεων στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr