
Η ηρεμία και το καθαρό βλέμμα της Ιζαμπέλας Ροσελίνι, το πλατύ χαμόγελο, δείχνουν έναν άνθρωπο που έχει βρει το δικό του δρόμο, που δεν έχει συντριβεί κάτω από το βάρος του ονόματός του. 66 ετών σήμερα, η Ροσελίνι θα παρουσιάσει στο Μέγαρο Μουσικής το Σάββατο 20 Οκτωβρίου τη νέα παράστασή της με τίτλο “Link Link” ενώ μαζί της θα είναι και ένας… σκύλος.
“Τα μάτια ενός ζώου έχουν την ικανότητα να μιλούν μία σπουδαία γλώσσα” δήλωσε, ενώ συνέχισε, “με γοήτευε ιδιαίτερα η διαφορετικότητα στη φύση. Όμως, σε αυτήν την παράσταση θα σας αποδείξω ότι η φύση και το ζωικό βασίλειο μπορούν να μας μάθουν την ουσία της εξέλιξης με τρεις λέξεις: Αλλαγή, συνεργασία, αυτοσχεδιασμός”.
Για την παράσταση, ανέφερε ”αυτήν τη φορά θα μοιραστώ τη σκηνή με τον Παν, το εκπαιδευμένο σκυλί μου. Το "Link Link", είναι στην πραγματικότητα ένα μικρό τσίρκο. Θα σας παρουσιάσουμε όλες τις νέες επιστημονικές ανακαλύψεις σχετικά με το μυαλό των ζώων, τη νοημοσύνη και τα συναισθήματα. Θα ερμηνεύσω όμως και πολλούς ανθρώπινους ρόλους”.
“Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και ελάτε να ζήσουμε μία βραδιά γεμάτη αγάπη για τη ζωή και τη φύση! Γεμάτη χιούμορ, μουσική, ποίηση, συναισθήματα και μαγεία. Όπως λέει και ο ποιητής Καρλ Σάντμπεργκ "η τέχνη είναι σαν τη ζωή. Είναι το ημερολόγιο που κρατάει ένα θαλάσσιο πλάσμα που ζει στη στεριά και που θα ήθελε να πετάξει. Τίποτα δεν συμβαίνει, αν πρώτα δεν ονειρευτούμε” κατέληξε.
Η Ιζαμπέλα γνώρισε τους ανθρώπους και αγάπησε τα ζώα
Αφετηρία της ιδέας της, η αγάπη της για τα ζώα και ο θαυμασμός της για την ποικιλία των ειδών στη φύση. «Από τότε που ήμουν μικρό κοριτσάκι έφερνα στο σπίτι όλων των ειδών τις αδέσποτες γάτες και σκύλους, αλλά και σκουλίκια βατράχια, έντομα, διάβαζα ένα σωρό βιβλία για τα ζώα και έπαιρνα πολλά μαθήματα βιολογίας στο πανεπιστήμιο.
«Κάποτε, είχα πει στον πατέρα μου ότι θα ήθελα να πάω να δουλέψω για το National Geographic, αλλά δεν με πήραν». Η Ροσελίνι δεν έκρυψε ποτέ την αδυναμία που είχε στον πατέρα της. «Σήμερα οι ψυχολόγοι θα μπορούσαν να μιλήσουν για το «σύνδρομο της Ηλέκτρας», υπερβάλλοντας λίγο. Στο πατέρα μου είχα αδυναμία ήμουνα το κορίτσι του μπαμπά. Αν ο πατέρας μου ήταν ζωάκι θα ήταν ιππόκαμπος. Είναι το αρσενικό που μένει έγκυος και φροντίζει τα μωρά του».
Η ζωή τα έφερε αλλιώς για την μικρή Ιζαμπέλα που ήταν τρομερά ενθουσιασμένη όταν πήρε στα χέρια της, δώρο από τον πατέρα της, το βιβλίο του Κόνραντ Λόρεντζ «Το δαχτυλίδι του Σολομώντα». Ο αυστριακός Λόρεντζ , τιμημένος με το βραβείο Νόμπελ της φυσιολογίας της ιατρικής το 1973, ζωολόγος ηθολόγος και ορνιθολόγος έγραφε εξαιρετικά δημοφιλή βιβλία για τη σχέση των ανθρώπων με τα ζώα όπως το «Μan meets dog”.
H Ιζαμπέλα Ροσελίνι γεννήθηκε στη Ρώμη. "Είμαι Ιταλίδα, Ρωμαία και νιώθω Νεοϋορκέζα, ακριβώς επειδή είναι Ευρωπαία". Μεγάλωσε στο Παρίσι. Στην παιδική της ηλικία ταλαιπωρήθηκε από την σκολίωση και υποβλήθηκε σε πολλές εγχειρήσεις. Ο γάμος των γονιών της τελείωσε το 1957. Μετά το χωρισμό τα παιδιά μετακινούνται σε ένα ξενοδοχείο με μια οικονόμο και μια σειρά από μπέιμπισίττερς. «Η μαμά μου ζούσε στο Παρίσι, ο μπαμπάς μου στη Ρώμη, ερχόντουσαν να μας επισκεφθούν, αλλά δε ζούσαν μαζί μας, ήταν σαν να ζούμε σε ένα παράξενο κιμπούτς».
Στα 19 της δεν πήγε να δουλέψει για το Νational Geographic, όπως ονειρευόταν, αλλά έφυγε για τη Νέα Υόρκη. Παρακολούθησε μαθήματα στο Finch College και εργάσθηκε σαν μεταφράστρια και δημοσιογράφος για λογαριασμός της RAI. «Στη Νέα Υόρκη δεν πήγα ακριβώς σαν μετανάστης, αλλά σαν «κόρη της Ίνγκριντ Μπέργκμαν». Αν δε το διακωμωδήσεις λίγο αυτό, μπορεί να σου βγει πολύ λάθος». To 1979 παντρεύεται τον Μάρτιν Σκορτσέζε. Ο γάμος τους κράτησε τρία χρόνια.
Κάποτε μίλησε για την επιθυμία της να σκηνοθετήσει. Αναφέρθηκε στον Μάρτιν Σκορτσέζε. «Για να σκηνοθετείς, πρέπει να είσαι λίγο τύραννος. Άλλωστε η σκηνοθεσία είναι λίγο τυραννική από μόνη της, σε απασχολεί μόνο αυτό, δεν υπάρχει ίχνος ρομαντισμού, μόνο η παραγωγή και αν το αποφασίσω θα πρέπει να ανακαλέσω την «μέθοδό του»: "Fuck it, fuck it, fuck it,", να το λέω σαν μάντρα.

Στα 28 της η καριέρα της στο μόντελινγκ ξεκινά από μια φωτογράφιση του Bruce Weber για την αγγλική Vogue. Στη διάρκεια της καριέρας της ως «μανεκέν», όπως μας είπε πολύ χαριτωμένα στη συνέντευξη τύπου, δούλεψε με τους πιο διάσημους φωτογράφους. Το πρόσωπό της αποθεώθηκε από τους μάγους κάθε εποχής όπως οι: Richard Avedon, ο Steven Meisel, Helmut Newton, Peter Lindbergh, Norman Parkinson, Eve Arnold, Francesco Scavullo, Annie Leibovitz, Denis Piel, και Robert Mapplethorpe. Το 1988 στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Παρίσι ανοίγει η έκθεση Portrait of a Woman, αφιερωμένη στις εκατοντάδες φωτογραφίσεις της για τα μεγαλύτερα περιοδικά του κόσμου.
Το πρόσωπό της, σοβαρό, γελαστό, φοβισμένο, σαγηνευτικό ακόμα και σήμερα δεν έχει χάσει την ομορφιά του. Θα ήθελα όμως να πω, έτσι όπως τη έβλεπα να κάθεται απέναντί μας, ότι η Ιζαμπέλα Ροσελίνι έχει επίσης ένα ευγενικό πρόσωπο. Επαλειμμένα έχει δηλώσει ότι δε την ενδιαφέρουν καθόλου οι ρυτίδες. «Νομίζω ότι τις γυναίκες τις τρομάζει περισσότερο ο παραγκωνισμός από την κοινωνία που συνεπάγεται από την ηλικία τους, παρά οι ρυτίδες».
Το 1982 γίνεται το πρόσωπο της Lancome παγκοσμίως. Το συμβόλαιό της λήγει 14 χρόνια αργότερα επειδή ήταν πια «πολύ μεγάλη», δηλαδή λίγο μεγαλύτερη από 40. H καριέρα της συνεχίζεται στο μόντελινγκ και εκπροσωπεί στη συνέχεια πολλούς οίκους μόδας και καλλυντικών.
Το 1992 ποζάρει για το βιβλίο της Μαντόνα Sex και παίρνει μέρος στο βίντεο κλιπ Erotica.
«Το μόντελινγκ δε το έχω δει σαν κάτι καλλιτεχνικά κατώτερο. Λάτρευα να περνάω μια ολόκληρη μέρα με τον Άβεντον. Το στερεότυπο ότι είναι κάτι ηλίθιο, αληθινά δεν ισχύει, σημασία έχει η ισχυρή υπογραφή. Είναι σαν τον κινηματογράφο. Θέλω να βλέπω ταινίες που να μην περιμένω τους τίτλους για να καταλάβω ποιός είναι ο σκηνοθέτης. Θέλω να βλέπω μια ταινία όπου μια εικόνα είναι αρκετή για να το πω «αυτό είναι ο Ντέιβιντ Λιντς, αυτό είναι ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, αυτό είναι ο Σπάικ Λι."
Στον κινηματογράφο κάνει μια σύντομη εμφάνιση μαζί με τη μητέρα της στην ταινία A Matter of Time το 1976. Η πρώτη της αμερικάνικη ταινία είναι οι «Λευκές νύχτες», το 1985, με τον Μίκαελ Μπαρίσνικοφ, με τον οποίο μέχρι σήμερα παραμένουν πολύ καλοί φίλοι.
Ο ρόλος που την έκανε παγκοσμίως γνωστή ήταν της τραγουδίστριας Dorothy Vallens στην ταινία του Ντέιβιντ Λίντς «Blue Velvet», το 1986. Με τον Λιντς ζει μια μεγάλη ερωτική ιστορία. Πριν από μερικά χρόνια αποκάλυψε ότι ο χωρισμός τους την έστειλε στον ψυχίατρο.
«Ο Ντέιβιντ ήταν ο έρωτας της ζωής μου. Πίστευα ότι με αγαπά το ίδιο, αλλά προφανώς έκανα λάθος. Πίστευα ότι ήμασταν ένα ευτυχισμένο ζευγάρι, αλλά αγαπούσε μια άλλη γυναίκα. Το πιο δύσκολο ήταν ότι δε μπορούσα να εμπιστευθώ πια το ένστικτό μου», είπε στο γερμανικό περιοδικό «Die Zeit». «Για να το ξεπεράσω με βοήθησε η ψυχοθεραπεία και ο χρόνος».

Η κινηματογραφική της καριέρα συνεχίστηκε με ρόλους στις ταινίες Cousins (1989), Death Becomes Her (1992), Fearless, and Immortal Beloved (1994). Παίρνει μέρος σε τηλεοπτικές σειρές και το 2006 κάνει ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στον πατέρα της με τίτλο «My Dad Is 100 Years Old». Στην ταινία αυτή έπαιζε όλους τους ρόλους του Φελίνι, του Χίτσκοκ και της μητέρας της. Έτσι ξεκινά η συνεργασία της με την Sundance, το ανεξάρτητο δίκτυο παραγωγής που έχει ιδρύσει ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ.
«Πριν από δώδεκα χρόνια ξεκίνησα να κάνω μικρά φιλμς για το διαδίκτυο. Το θέμα μου ήταν η συμπεριφορά των ζώων. Έκανα μαθήματα ηθολογίας και πάντα με πάθιαζε ο τρόπος με τον οποίο τα ζώα σχετίζονται μεταξύ τους. Κυρίως με ενδιέφερε να το δω κωμικά, επειδή πάντα γελούσα. Τα ζώα πάντα με έκαναν να γελάω. Οπότε έκανα αυτή την προσέγγιση, αλλά τήρησα την επιστημονική βάση που υπάρχει». Την ρωτώ αν ασχολείται με τον τρόπο που κάνουν σεξ τα ζώα και γελάει. «Δεν έχω μελετήσει μόνο το σεξ αλλά όλη τη συμπεριφορά τους. Σε ότι αφορά το σεξ, τα θηλαστικά έχουν ίδιο σχεδόν τρόπο σεξουαλικής προσέγγισης με εμάς. Σε άλλα είδη συναντάμε κάποια που δεν έχουν όργανα, κάποια που είναι ερμαφρόδιτα ενώ κάποια θηλυκά δεν έχουν καν ανάγκη το αρσενικό».
Για τις ανάγκες της σειράς η Ροσελίνι επέστρεψε το 2007 στο Hunter College της Νέας Υόρκης, για να μελετήσει τη συμπεριφορά των ζώων.
Όταν έκαναν στο You Tube το ντεμπούτο τους, το 2008, τα βίντεό της, είχαν περισσότερα από 4.000.000 views.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr