Κλειστά πωλητήρια, αναψυκτήρια και μια σεζόν χαμένη

Τι είπε ο νέος υφυπουργός Πολιτισμού στη συνάντηση γνωριμίας του με τους δημοσιογράφους. Η θερινή σαιζόν που μοιάζει να έχει χαθεί και το ... αριστερό αποτύπωμα.

Κλειστά πωλητήρια, αναψυκτήρια και μια σεζόν χαμένη

Τι κι αν πηγαίνοντας κανείς νωρίς το πρωί μιας μέρας με λαμπρό ήλιο όπως η Πέμπτη 26 Απριλίου στο ραντεβού που είχε ο νέος υφυπουργός Πολιτισμού, Κώστας Στρατής, με τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους του υπουργείου Πολιτισμού, έβλεπε πλήθος τουριστών να κατακλύζουν τα μνημεία της πόλης αλλά και πολλούς επισκέπτες στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο που έγινε η ξενάγηση; Η διεύρυσνη του πολιτιστικού τουρισμού - κι άλλους μήνες εκτός των καλοκαιρινών - όπως ο ίδιος είπε, δεν φαίνεται να αποτελεί ένα γεγονός εκμεταλλεύσιμο. Με πωλητήρια κι αναψυκτήρια κλειστά, χωρίς ηλεκτρονικό εισιτήριο και διευρυμένο ωράριο - 8.00 π.μ. ως 8 μ.μ. που εφαρμόζεται από τον Απρίλιο ως τον Οκτώβριο - η θερινή σαιζόν μοιάζει να είναι χαμένη από εισπρακτικής πλευράς. Ολα είναι πιθανόν να υλοποιηθούν από τέλη Ιουνίου, οπότε ... καλό Αύγουστο.

Τι μας είπε ο νέος υφυπουργός απαντώντας στις ερωτήσεις των δημσιογραφων που έχει ιδιαίτερα ενισχυμένο χαρτοφυλάκιο (σε βαθμό να αναρωτιέται κανείς τι ... έμεινε στην κυρία Κονιόρδου) αλλά ταυροχρόνως και μια πυριτιδαποθήκη να διαχειριστεί:

΄Οτι «συνολικά το σύστημα είναι δυσκίνητο».

Οτι «το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκκαλο» για την υπόθεση των δυο μηνυτήριων αναφορών που κατέθεσε στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Σχετικά με την παραποίηση παραστατικών πληρωμής (ή άλλη μήνυση είναι για χαμένα βιβλία) κατά την εκτέλεση σύμβασης μεταξύ του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠ) και μεταφορικής εταιρίας, ο ίδιος ανέφερε ότι το αναγραφόμενο ποσό ήταν δέκα (!) φορές μεγαλύτερο από το κανονικό. Για το θέμα έχει αντικατασταθεί η Διευθύντρια Διοίκησης κι Οικονομικών κι έχει γίνει αποδεκτή η παραίτηση της υπεύθυνης του λογιστηρίου.

΄Οτι η έγκαιρη πρόσληψη του εποχικού προσωπικού είναι ένα στοίχημα που θέτει εντός του 2018. Από που θα πληρώνονται οι φύλακες: Σε συζήτηση μαζί τους να υιοθετηθεί ένα νέο σύστημα. Εκείνος θέλει να πληρώνονται από το υπουργείο - εκείνοι από το ΤΑΠ. (Πιθανότατα να επέλθει κόντρα)...

Οτι μεγάλο στοίχημα επίσης θα είναι η έγκαιρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. «Δεν σημαίνει ότι αναγγέλω καθυστέρηση , αλλά πρόκειται για ένα πάρα πολύ μεγάλο και δύσκολο έργο...», εξηγησε. Ο ίδιος ανέφερε επίσης ότι μέσα σε 2 - 3 εβδομάδες θα κατατεθεί στη Βουλή νομοσχέδιο για τα αναψυκτήρια. Γίνεται προσπάθεια η προπαγορά εισιτηρίων να έχει κάποια έκπτωση και να γίνει μελλοντικό promotion σε συγκεκριμένη περιοχή που να έχει μια έκπτωση.

΄Οτι δρομολογουνται:Η επικαιροποίηση της τιμολογιακής πολιτικής εισιτηρίων αρχαιολογικών χώρων, Μουσείων και μνημείων, της πολιτικής τελών παραχώρησης αρχαιολογικών χώρων («δεν είναι δυνατό να δίνει τα ίδια χρήματα μια παραγωγή του Χόλιγουντ κι ένας μικροπαραγωγός», ανέφερε χαρακτηριστικά), Μουσείων και μνημείων, παράλληλα με την απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών αδειοδότησης.

΄Οτι, ενώ η Λυδία Κονιόρδου σε συνέντευξη τύπου τον περασμένο Ιανουάριο είχε πει ότι « ο Οργανισμός είναι έτοιμος και περιμένουμε εγκρίσεις από τα άλλα υπουγεία», ο νέος υπουργός φαίνεται πως έχει πάρει πίσω τον Οργανίσμό και τον ξαναδουλεύει. Εδώ αξίζει να θυμηθεί κανείς ότι ο λόγος που αποπέμφθηκε το προηγούμενο ΔΣ του ΤΑΠ ήταν ο Οργανισμός του ΤΑΠ.

΄Οτι όχι, δεν θα γίνει το ΤΑΠ νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου

Οτι θα ήθελε να αφήσει ένα εναλλακτικό, «αριστερό» αποτύπωμα σε ένα θεσμό πανευρωπαϊκής εμβέλειας όπως η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Ελευσίνα 2021.

΄Οτι το Ταμείο Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού. είναι «απομεινάρι άλλων εποχών, πλασμένο κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν μιας χώρας που χρεοκόπησε αφού προηγουμένως κατασπατάλησε τους πόρους της», όπως χαρακτηριστικά είπε. Και συμπλήρωσε: «Θα διαμορφωθεί ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας, με το Ταμείο να είναι πραγματικής Αλληλοβοήθειας και υπόθεση των εργαζομένων». Και κατέληξε, μεταξύ άλλων: «Στόχος μου είναι να μην ξανά υπάρξει υπουργός που θα ορίσει το ΔΣ σε ένα ταμείο αλληλοβοήθειας, και αυτό να είναι υπόθεση μόνο των εργαζομένων», κατέληξε ο κύριος Στρατής.

΄Οτι θα δημιουργηθεί ένας νέος φορέας στη θέση του ΕΚΕΒΙ που καταργήθηκε. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, είναι στόχος η Ενιαία Τιμή Βιβλίου που βρίσκεται στο τελικό στάδιο της διαπραγμάτευσης με τους Θεσμούς.

Κατά τ΄ άλλα τα έσοδα των 15 εκατομμυρίων του ΤΑΠ το 2015 έγιναν 105 το 2017, πάνω από 50% των οποίων προσφέρουν η Ακρόπολη και η Κνωσσός. Αυτά είναι τα διαχρονικά και παγκόσμια brands που, αν μη τι άλλο, θα άξιζαν μια καλύτερη διαχείριση...

Η ομιλία του νέου υφυπουργού:

«Κατ’ αρχάς, σας ευχαριστούμε που ανταποκριθήκατε στην πρόσκληση.

Είναι η πρώτη μας γνωριμία.

Θα τα λέμε συχνά στο εξής.

Σήμερα θα θέλαμε να σας κάνουμε μία αρχική ενημέρωση πάνω στις αρμοδιότητες του χαρτοφυλακίου μας και να σκιαγραφήσουμε τους άξονες και τους στόχους της πολιτικής μας.

Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠ)

Το ΤΑΠ είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό εργαλείο για την άσκηση δημόσιων πολιτικών στον τομέα του Πολιτισμού και ειδικότερα για την αποτελεσματική διαχείριση της πολιτιστική μας κληρονομιάς, με όρους δημοσίου συμφέροντος.

Ο στόχος μας είναι η μεγιστοποίηση και η κινητοποίηση των πόρων που έχει το Δημόσιο από τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Και παράλληλα, η ανάπτυξη μιας πολιτιστικής οικονομίας, που θα περιστρέφεται γύρω από τους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία και τα μνημεία της χώρας, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Διασφαλίζοντας πάντα την υλική και “ηθική” προστασία και το δημόσιο χαρακτήρα τους. Και ταυτόχρονα προσφέροντας αγαθά και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και αισθητικής, αντάξια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Προϊόντα και υπηρεσίες, τα οποία θα συμβάλουν σημαντικά στην Εθνική Επικοινωνιακή Στρατηγική. Σε αυτό που διεθνώς αποκαλείται nation branding.

Στο πλαίσιο αυτό δρομολογούνται τα ακόλουθα:

Επικαιροποίηση της τιμολογιακής πολιτικής εισιτηρίων αρχαιολογικών χώρων, Μουσείων και μνημείων.

Επικαιροποίηση της πολιτικής τελών παραχώρησης αρχαιολογικών χώρων, Μουσείων και μνημείων, παράλληλα με την απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών αδειοδότησης.

Ανάπτυξη της πολιτικής για τα πολιτιστικά προϊόντα που είχε διαμορφωθεί τα προηγούμενα χρόνια, με κατάλληλες προσαρμογές.

Εμπλουτισμός του θεσμικού πλαισίου με την εισαγωγή νέων εργαλείων για τη διαχείριση των αναψυκτηρίων αρχαιολογικών χώρων, Μουσείων και μνημείων, καθώς και των ακινήτων του ΤΑΠ, πάντα υπό ισχυρό δημόσιο έλεγχο. Στο πλαίσιο αυτό γα τη φετινή μεταβατική χρονιά και μέχρι να εφαρμοστεί το νέο πλαίσιο διαχείρισης θα υπάρξουν βραχυχρόνιες συμβάσεις, ώστε το φετινό καλοκαίρι να ανοίξουν τα αναψυκτήρια που παραμένουν κλειστά τα τελευταία χρόνια, μετά τη λήξη των συμβάσεων εκμίσθωσης που είχαν γίνει στο παρελθόν.

Εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) και ηλεκτρονικού εισιτηρίου (e-Ticket) με αφετηρία την Ακρόπολη και τους γύρω αρχαιολογικούς χώρους του ενιαίου εισιτηρίου της Αθήνας, την Κνωσό, το Μουσείο Ηρακλείου και την Αρχαία Μεσσήνη, που συνολικά αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% των εσόδων του ΤΑΠ. Το έργο, που αποτελεί την κατάληξη μιας προσπάθειας που έχει ξεκινήσει από το 2015, υλοποιείται με κοινή χορηγία της Εθνικής Τράπεζας και του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, με ενδιάμεσο φορέα την Εταιρεία Μεσσηνιακών Σπουδών.

Τέλος, νέος καταστατικός νόμος και νέο οργανόγραμμα. Αυτό που επιδιώκουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα δημόσιο φορέα αντάξιο των πόρων που διαχειρίζεται. Να μετασχηματίσουμε τον παρηκμασμένο εισπρακτικό μηχανισμό, που παραλάβαμε ως Κυβέρνηση, σε σημαντικό παραγωγικό φορέα του Δημοσίου και ισχυρό πυλώνα χρηματοδοτικής στήριξης του Υπουργείου Πολιτισμού. Θέλουμε, δηλαδή, να του προσθέσουμε ένα δεύτερο “Π”, να μετασχηματίσουμε το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ με ένα Π) σε Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Πολιτιστικής Ανάπτυξης (ΤΑΠΠΑ με δύο Π).

Ταμείο Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού

(ΤΑΥΠΥΠΠΟ)

Για το ΤΑΥΠΥΠΠΟ έχουν λεχθεί και γραφεί πολλά. Δεν θέλουμε να αναφερθούμε στο παρελθόν. Πέρα ίσως από ένα μικρό σχόλιο. Ότι το Ταμείο αυτό, ως έχει, αποτελεί ένα απομεινάρι άλλων εποχών. Πλασμένο κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν μιας χώρας που χρεοκόπησε. Αφού προηγουμένως κατασπατάλησε τους πόρους που διαχειρίστηκε. Και δεν ήταν λίγοι αυτοί.

Κοιτάζοντας μπροστά, ο στόχος μας είναι μέσα από την αμετάκλητη απόφαση της Κυβέρνησης για εξυγίανση σε όλα τα επίπεδα να διασφαλιστεί ένα ουσιαστικό κοινωνικό πακέτο για τους εργαζόμενους του Υπουργείου Πολιτισμού. Ακόμα και μεγαλύτερο από αυτό που παρέχεται σήμερα. Εντούτοις, θα αλλάξει ριζικά ο τρόπος. Και θα μπει ένα οριστικό τέλος στο σφικτό εναγκαλισμό της πολιτικής και συνδικαλιστικής ηγεσίας του Υπουργείου. Ειδικότερα:

Ο βρεφονηπιακός σταθμός θα μεταφερθεί στις δομές του Υπουργείου Πολιτισμού, λειτουργώντας πλέον ως δημόσιος παιδικός σταθμός, με πλαίσιο λειτουργίας ανάλογο με τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς.

Συζητείται η δυνατότητα διεύρυνσης του κοινωνικού πακέτου για τους εργαζομένους του ΥΠΠΟΑ με τη θέσπιση βοηθήματος παιδικού σταθμού. Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν στο πλαίσιο της επεξεργασίας του νέου Οργανισμού του ΤΑΠ.

Το βοήθημα κατασκήνωσης θα διατηρηθεί και θα πληρώνεται από το Υπουργείο Πολιτισμού ή το ΤΑΠ.

Θα διαμορφωθεί ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας, με το Ταμείο να είναι πραγματικής Αλληλοβοήθειας και υπόθεση των εργαζομένων.

Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Ελευσίνα 2021

Η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης είναι ένας σημαντικός ευρωπαϊκός θεσμός. Που ξεκίνησε από την Αθήνα και επιστρέφει για τέταρτη φορά στη χώρα μας. Και μάλιστα σε μια πόλη με ξεχωριστό ιστορικό, πολιτισμικό και ιδεολογικό συμβολισμό. Στον τόπο της Δήμητρας και της Κόρης. Στη Δυτική Αττική της προσφυγιάς, της εργατιάς και δυστυχώς σήμερα της υψηλής ανεργίας. Στην Ελευσίνα που κέρδισε επάξια τη διοργάνωση, με ένα ολοκληρωμένο και πολύπλευρο πρόγραμμα.

Ο κεντρικός μας στόχος είναι να στηρίξουμε το Δήμο της Ελευσίνας και τον Οργανισμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης - Ελευσίνα 2021 για την απρόσκοπτη υλοποίηση του πολιτιστικού προγράμματος. Να ολοκληρώσουμε μαζί τους, αλλά και σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, ένα πλαίσιο που θα διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού “Ελευσίνα 2021”, ως δημόσιου πολιτιστικού φορέα διεθνούς εμβέλειας.

Μέσα σε αυτό το γενικό πλαίσιο, επιμέρους στόχοι μας είναι:

Να αντλήσουμε διδάγματα από τις αρνητικές, δυστυχώς, εμπειρίες της χώρας μας, που ακολούθησαν το οραματικό ξεκίνημα του 1985. Να αποφύγουμε τα λάθη που έγιναν στο παρελθόν. Να συνδυάσουμε την ευελιξία με τη χρηστή διαχείριση. Τις εξαγγελίες και τα σχέδια με την υλοποίησή τους. Την επίτευξη των στόχων με την οικονομία των πόρων. Την παραγωγή πολιτιστικού έργου υψηλής ποιότητας με τον έλεγχο, τη διαφάνεια, τη δημόσια λογοδοσία.

Να αφήσουμε ένα εναλλακτικό, ένα, επιτρέψτε μας τον όρο, αριστερό αποτύπωμα σε ένα θεσμό πανευρωπαϊκής εμβέλειας. Να διαμορφώσουμε μέσα από αυτή τη διαδικασία ένα νέο κοινωνικό και δημοκρατικό ήθος. Ένα υπόδειγμα τόσο προς το εσωτερικό της χώρας, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Να δούμε αυτή την πορεία, που ήδη έχει ξεκινήσει, όχι ως ένα πολιτιστικό γεγονός που τελειώνει το 2021. Αλλά να την αξιοποιήσουμε ως μια ευκαιρία για την Ελευσίνα και την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής. Ως ερέθισμα, ως σημείο καμπής για τη μετάβαση προς ένα νέο οικονομικό και κοινωνικό μοντέλο. Προς μία ανάπτυξη που θα βασίζεται στον πολιτισμό, την καινοτομία και την κοινωνική συμμετοχή.

Τέλος, να συνδυάσουμε την Πολιτιστική Πρωτεύουσα με το γύρισμα σελίδας της χώρας. Όχι με πανηγυρισμούς, φιέστες και success story. Αλλά αποτιμώντας συνολικά τα 200 χρόνια της νεώτερης ιστορίας του τόπου και του λαού μας. Και ταυτόχρονα κοιτάζοντας θαρρετά το μέλλον.

Οργανογράμματα και οικονομική διαχείριση των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Πολιτισμού

Είναι μια αρμοδιότητα που ακούγεται υπερβολικά τεχνοκρατική. Και ίσως δίχως σχέση με το πολιτιστικό έργο, που όλοι περιμένουμε να προσφέρουν στην κοινωνία μεγαλύτεροι και μικρότεροι δημόσιοι πολιτιστικοί φορείς.

Μπορεί, όμως, το ζήτημα αυτό να αποδειχθεί το κλειδί για να αλλάξουμε το τοπίο στον πολιτιστικό και δημιουργικό χάρτη της χώρας.

Ας αναλογιστούμε την εμπειρία που έχουμε. Τα τελευταία χρόνια συμμετείχα στα Διοικητικά Συμβούλια δύο δημόσιων οργανισμών (Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, Μέγαρο Μουσικής). Εσείς, από την πλευρά σας, καλύπτετε το ρεπορτάζ των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Πολιτισμού. Οι διαπιστώσεις μας δεν πρέπει να διαφέρουν και πολύ.

Οι εποπτευόμενοι φορείς του Υπουργείου Πολιτισμού πασχίζουν να επιβιώσουν με απαρχαιωμένες δομές και ξεπερασμένο τρόπο λειτουργίας.

Πολλοί από αυτούς στερούνται μέχρι σήμερα και του πλέον στοιχειώδους οργανογράμματος και κανονισμού λειτουργίας. Με πολύ δυσάρεστες συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία τους, στην οικονομική τους διαχείριση και στις εργασιακές σχέσεις που εγκαθιδρύονταν στο εσωτερικό τους.

Τα τελευταία χρόνια, εν μέσω της μεγάλης δημοσιονομικής προσπάθειας που καταβάλλει η χώρα, η κυβέρνηση έθεσε σε προτεραιότητα την στήριξη των πολιτιστικών οργανισμών. Υπήρξε μέχρι και μία μεγάλη κρατική διάσωση πολιτιστικού οργανισμού, αυτή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Μάλιστα το 2017, χάρη στο ενεργό ενδιαφέρον του Υπουργείου Οικονομικών, ένα σημαντικό μέρος του δημοσιονομικού χώρου, του λεγόμενου “υπερπλεονάσματος”, χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να αντιμετωπιστούν συσσωρευμένα προβλήματα των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Πολιτισμού. Προβλήματα κληρονομημένα από ένα παρελθόν σαν και αυτό που περιγράψαμε παραπάνω.

Οφείλουμε όλοι να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας απέναντι στον Ελληνικό λαό, απέναντι στον Έλληνα φορολογούμενο. Τα χρήματα αυτά δόθηκαν για να “καθαρίσει το τραπέζι” και να ξεκινήσει μία καινούρια εποχή. Όχι για να επιστρέψουμε στις παθογένειες του παρελθόντος.

Πιστεύουμε στο δημόσιο χαρακτήρα της υγείας, της παιδείας αλλά και του πολιτισμού. Γιατί μόνο έτσι μπορεί να διασφαλιστεί ότι η πολιτιστική κληρονομιά και η σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία θα αποτελούν δημόσια αγαθά, όχι απλώς εμπορεύσιμα προϊόντα.

Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως μένουμε εγκλωβισμένοι στο παρελθόν, σε δυσλειτουργικούς οργανισμούς, ξεπερασμένους από την ίδια την πραγματικότητα. Δεν θα επινοήσουμε τον τροχό προφανώς. Υπάρχουν παραδείγματα και καλές πρακτικές πάνω στα οποία θα δουλέψουμε.

Η θεσμική θωράκιση των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Πολιτισμού, η διασφάλιση της διαφάνειας και της χρηστής διαχείρισης, η διάκριση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης από τη διοικητική οργάνωση και την οικονομική διαχείριση μπορούν να αποτελέσουν αυτή την τομή που θα τους απογειώσει, αναβαθμίζοντας και το καλλιτεχνικό τους έργο και τον κοινωνικό τους ρόλο.

Βιβλίο­ (συναρμοδιότητα με την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού)

Είμαστε σε μια περίοδο σημαντικών γεγονότων στο χώρο του βιβλίου.

Στην αρχή της εβδομάδα εγκαινιάστηκε από τον Δήμο Αθηναίων η «Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018».

Την επόμενη Πέμπτη 3 Μαΐου ξεκινά η 15η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης. Το πρόγραμμά της έκθεσης που παρουσιάστηκε χτες από το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, προαναγγέλλει τη μεγαλύτερη και ίσως την πιο ενδιαφέρουσα έκθεση στην ιστορία του θεσμού.

Σε ένα χρόνο περίπου, θα γίνει στην Αθήνα το Παγκόσμιο Συνέδριο της IFLA, της Διεθνούς Ένωσης Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων της Πληροφορίας.

Κεντρικός μας στόχος είναι να συμβάλουμε στην υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για το βιβλίο. Να συνθέσουμε επεξεργασίες και προτάσεις που έχουν ήδη παραχθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού, και όχι μόνο. Και να προχωρήσουμε σε εφαρμοσμένες πολιτικές.

Για την αναβάθμιση και τον εξορθολογισμό των δημόσιων φορέων και θεσμών για το βιβλίο.

Για τη στήριξη και την ανάδειξη των δημιουργών αλλά και όλων όσων συμβάλλουν στην παραγωγή του βιβλίου. Να τους ενισχύσουμε και κυρίως να στηρίξουμε τις προσπάθειές τους να βγουν έξω από τα σύνορα της χώρας.

Για την αξιοποίηση των αναπτυξιακού δυναμικού της ελληνικής βιβλιοπαραγωγής. Να αξιοποιήσουμε το βιβλίο ως ένα σημαντικό και εξωστρεφή τομέα της πολιτιστική οικονομίας, που απασχολεί μεγάλο αριθμό εργαζομένων με υψηλή εξειδίκευση και εξαιρετικό ταλέντο.

Για την ενίσχυση της κοινωνικής διάστασης του βιβλίου και της ανάγνωσης.

Για το μεγάλο στοίχημα της ψηφιακής μετάβασης στον χώρο του βιβλίου.

Τέλος, όσον αφορά την Ενιαία Τιμή Βιβλίου, ο στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε με επιτυχία τη σχετική διαπραγμάτευση με τους Θεσμούς, που βρίσκεται στο τελικό της στάδιο.

Σας ευχαριστώ».

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΑ ΩΡΑΙΟΤΕΡΑ ΜΕΡΗ 22 Σεπ 2020 | 09:43

"Αντιστίξεις" από την ΕΛΣ: Όταν η ελληνική μουσική συναντά την δημόσια αρχιτεκτονική

Απώτερος στόχος του Φεστιβάλ είναι η ανάδειξη της μουσικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της χώρας μας.

ΟΛΑ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΚΕΝΟ 22 Σεπ 2020 | 08:20

Παραιτήθηκε το Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου - "Άμεσα δεκτή" η παραίτηση από την υπουργό Λίνα Μενδώνη

Με καταγγελίες για μη νόμιμες διαδικασίες και κατάφορες και κραυγαλέες παραβιάσεις της αρχής της ίσης μεταχείρισης.

ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ 21 Σεπ 2020 | 11:07

Ναυμαχία Σαλαμίνας: Πώς οι Έλληνες νίκησαν τους Πέρσες και λόγω... καιρού - Η πρωτότυπη έρευνα του Χρήστου Ζερεφού

Ο φετινός Σεπτέμβριος σηματοδοτεί την επέτειο των 2.500 ετών από τη ναυμαχία της Σαλαμίνας και ο ακαδημαϊκός Χρήστος Ζερεφός φωτίζει μια άγνωστη πτυχή της.

ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΤΟΥ 18 Σεπ 2020 | 13:56

Σοκ: Πέθανε ο γνωστός ηθοποιός Πάνος Ρεντούμης - Τον βρήκε νεκρό η σύζυγός του

Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή ο γνωστός ηθοποιός Πάνος Ρεντούμης.

ΟΣΑ ΕΙΠΕ Ο ΝΟΡΒΗΓΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ 18 Σεπ 2020 | 10:55

Νέσμπο: Θα μπορούσα αντί για αστυνομικά μυθιστορήματα, να παίζω μπάλα και να βάζω πολλά γκολ

Ο συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων, Γιου Νέσμπο, συνομίλησε για το πρόσφατο βιβλίο του "Το βασίλειο", με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.

ΠΗΡΕ ΤΗΝ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ 17 Σεπ 2020 | 15:27

Ορκίστηκε Ελληνίδα η συγγραφέας Βικτόρια Χίσλοπ- Η συνάντηση με τον Μητσοτάκη [εικόνες]

Και επίσημα Ελληνίδα πολίτης είναι από σήμερα η πολυβραβευμένη Βρετανίδα συγγραφέας, Βικτόρια Χίσλοπ.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 Σεπ 2020 | 13:50

Η "Θαλασσινή ηχώ" της Ζάννας Αρτέμη στην αίθουσα τέχνης Artshot-Sophia Gaitani

Η αίθουσα τέχνης Artshot – Sophia Gaitani παρουσιάζει την ατομική της έκθεση από την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου έως το Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2020, με τίτλο "Θαλασσινή ηχώ".

ΟΤΑΝ ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΕΝΩΝΟΝΤΑΙ 15 Σεπ 2020 | 23:50

Athens Open Art: Έκθεση στο Θησείο με καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο

Το Art Number 23 προσφέρει τα εκθέματά του σε έναν πολύ όμορφο χώρο στο Θησείο

ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ 15 Σεπ 2020 | 08:52

"Αρχαιολατρεία και Φιλελληνισμός", μια μοναδική συλλογή στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Το Μέγαρο Σταθάτου, ένα εμβληματικό δείγμα του ελληνικού αρχιτεκτονικού Νεοκλασικισμού, θα μεταμορφωθεί σε εσωτερικό μιας μεγαλοαστικής ευρωπαϊκής κατοικίας του 19ου αιώνα.

ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΓΙΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ 14 Σεπ 2020 | 10:33

Τομ Χανκς: Επιστροφή στην Αυστραλία για την ταινία του Έλβις Πρίσλεϊ - Χωρίς τη Ρίτα Γουίλσον

Ο Τομ Χανκς και η Ρίτα Γουίλσον είχαν νοσήσει από κορονοϊό στα γυρίσματα της ταινίας για τη ζωή του Έλβις Πρίσλεϊ.

ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 95 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΘΕΤΗ 13 Σεπ 2020 | 17:45

"Ο Γαλαξίας του Μίκη Θεοδωράκη" θα εγκαινιαστεί στις 5 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής

Η έκθεση χρηματοδοτήθηκε με 120.000 από το ΥΠΠΟΑ, ενώ την διοργάνωση ανέλαβε ο "Σύλλογος Φίλων της Μουσικής".

ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ 13 Σεπ 2020 | 12:08

77η Mostra: Ο Χρυσός Λέοντας στην αμερικανική ταινία "Nomadland" της Κλόε Ζάο

Η 38χρονη Ζάο είναι η πρώτη γυναίκα που λαμβάνει αυτό το βραβείο τα τελευταία 10 χρόνια.

12 Σεπ 2020 | 13:57

Μονή Τιμίου Σταυρού Δολιανών: Ανακαλύψτε το Μοναστήρι με τους 13 τρούλους [εικόνες]

Είναι χτισμένο σε μια ράχη σε υψόμετρο 1.150 μέτρα, κρυμμένο μέσα στο ελατόδασος.