Λιγνάδης: Ένα Εθνικό με νέα πνοή, πνευματικότητα και ψυχαγωγία

Ο Δημήτρης Λιγνάδης ανάπτυξε τη φιλοσοφία του, τις προτεραιότητες και αναφέρθηκε στα ζητήματα του Εθνικού Θεάτρου.

lignadis-ena-ethniko-me-nea-pnoi-pneumatikotita-kai-psuxagwgia
|
SHARE THIS
0
SHARES

 O στίχος του Ανδρέα Εμπειρίκου «Πάρε τη λέξη μου. Δώσε μου τò χέρι σου» είναι το φετινό  "μότο" που διάλεξε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης σκηνής της χώρας και χαρακτηρίζει όλες τις δράσεις του, τόσο τις καλλιτεχνικές όσο και τις εκπαιδευτικές στις οποίες δίνεται και ιδιαίτερη βαρύτητα. Στην πρώτη συνάντησή του με τους δημοσιογράφους και σε μια αίθουσα κατάμεστη από καλλιτέχνες και εργαζόμενους του οργανισμού ο  Δημήτρης Λιγνάδης ανάπτυξε τη φιλοσοφία του, τις προτεραιότητες και αναφέρθηκε στα ζητήματα του  Εθνικού Θεάτρου. 

«Το Εθνικό Θέατρο οφείλει να προσφέρει πνευματικότητα και ψυχαγωγία και έχει ανάγκη την αγάπη και τη συμμετοχή του κοινού» είπε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Λιγνάδης, ενώ δήλωσε πως  «θέλω να αποδώσω μία ωφέλιμη εκπολιτιστική διάσταση στο Εθνικό Θέατρο, ν' ακονίσω την εκπαιδευτική του πτυχή. Στόχος του Εθνικού Θεάτρου, δεν είναι μόνο να βγάζει καλούς ηθοποιούς και να παρουσιάζει καλό ρεπερτόριο αλλά να καταφέρει έναν διεμβολισμό στην αναντίρρητα νοσούσα παιδεία και εκπαίδευση. 'Αλλωστε και το ιδρυτικό καταστατικό του αναφέρει ότι οφείλει να παράγει πολιτισμό και παιδεία». 

Μεγαλωμένος στο Εθνικό θέατρο, ο Δημήτρης Λιγνάδης τόνισε ότι στόχος του είναι να επεκτείνει και να αυξήσει την ερευνητική και παιδευτική διάσταση του θεάτρου και όχι μόνο ως προς τη δραματική σχολή. «Πιστεύω», είπε, «ότι η τέχνη δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς την επιστήμη και το αντίστροφο. Αιμοδότες του Εθνικού Θεάτρου είναι οι θεατές. Με γνώμονα το εύρος θα κινηθούν όλες οι καλλιτεχνικές επιλογές οι οποίες θα απευθύνονται σε όλη την επικράτεια», δηλώνοντας την πρόθεσή του να καταστεί το Εθνικό Θέατρο μία ναυαρχίδα στο πολιτιστικό τοπίο αυτού του τόπου. 

 

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού όρισε τους δύο βασικούς πυλώνες της διεύθυνσής του: τον πολιτιστικό και τον ερευνητικό-εκπαιδευτικό πυλώνα και στάθηκε ιδιαίτερα στα βασικά σημεία όπως  την Εξωστρέφεια, την Έμφαση στην εκπαιδευτική, ερευνητική, πολιτιστική και ψυχαγωγική δραστηριότητα του Εθνικού Θεάτρου, τον Μετασχηματισμό της  Πειραματικής Σκηνής σε ερευνητική Σκηνή για το αρχαιόθεμο δράμα (ερευνητικός – δοκιμαστικός χαρακτήρας), ενώ ανακοίνωσε την ονοματοδοσία του Ισογείου του Rex σε Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη», τη λειτουργία του Θεάτρου Rex κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου για τους επισκέπτες στην Αθήνα, τη    διατήρηση, επικαιροποίηση και αξιοποίηση του αρχείου του Εθνικού Θεάτρου και την ενεργοποίηση των αυτόνομων εκδόσεων του  Εθνικού Θεάτρου. 

Επίσης, ανακοίνωσε κάποιους από τους σκηνοθέτες που θα σκηνοθετήσουν στο Εθνικό Θέατρο την περίοδο 2020-2021 (αλφαβητικά): Δημήτρης Καμαρωτός, Δημήτρης Καραντζάς, Γιώργος Κιμούλης, Στάθης Λιβαθινός, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Αμαλία Μουτούση, Βασίλης Μπισμπίκης, Άντζελα Μπρούσκου, Γιώργος Νανούρης, Κωνσταντίνος Ρήγος, Δημήτρης Τάρλοου, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Μάρθα Φριντζήλα

Σε ότι αφορά τα εκπαιδευτικά αναφέρθηκε στην κατεύθυνση της Δραματικής Σχολής , η οποία λειτουργεί υπό τη διεύθυνση της Δηώς Καγκελάρη, με ανανέωση του διδακτικού προσωπικού και έμφαση στην αρχαία ελληνική γραμματεία, αλλά και στις δράσεις για τον εορτασμό της ναυμαχίας της Σαλαμίνας. 

Κλείνοντας την ομιλία του δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην οικονομική κατάσταση του Εθνικού Θεάτρου λέγοντας: «Όλα θα ευδοκιμήσουν αφού κατατεθούν και επιλυθούν τα οικονομικά ζητήματα που παρέλαβε η καλλιτεχνική διεύθυνση. Κάποια μοντέλα διοίκησης και εργασίας πρέπει να εξορθολογιστούν. Δεν υπεκφεύγω να απαντήσω σε κάτι, πρέπει πρώτα να γίνει πλήρης αποτύπωση της οικονομικής πραγματικότητας». 

Ήδη οι σκηνές του Εθνικού θεάτρου έχουν αρχίσει και λειτουργού με τις επαναλήψεις των επιτυχημένων παραγωγών από την περσινή θεατρική περίοδο. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook