
Μια σειρά σχεδίων του γλύπτη Μέμου Μακρή, από τα χρόνια των σπουδών του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και κυρίως από την περίοδο της Κατοχής, αποκαλύπτει η έκθεση που εγκαινιάζει στις 15/12 το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, στον α΄ όροφο του Μεγάρου Εϋνάρδου (Αγ. Κωνσταντίνου 20).

Τα σχέδια βρέθηκαν στα κατάλοιπα της ζωγράφου Ελένης Σταθοπούλου, η οποία πέθανε πρόσφατα (1915-2016) και με την οποία ο γλύπτης συνδεόταν αισθηματικά από τα χρόνια των σπουδών του και έως το 1948, οπότε γνώρισε τη μετέπειτα σύζυγό του, τη Σερβογαλλίδα Ζιζή Σίρνιτς.

Η σημασία αυτών των περίπου τριάντα φύλλων είναι κομβική για το έργο του Μακρή, δεδομένου ότι πρόκειται για τα μοναδικά σχέδιά του που σώζονται, αφού δεν είναι γνωστές μετέπειτα ζωγραφικές του προσπάθειες. Παράλληλα με τα λιγοστά σχέδια, συγκεντρώνονται στην έκθεση και αρκετά από τα γλυπτικά έργα του Μακρή που χρονολογούνται στα χρόνια εκείνα και συγκροτούν την πρώτη φάση της δημιουργίας του. Μιας δημιουργίας που στην αθηναϊκή περίοδο καθορίζεται τόσο από τις σπουδές του στην ΑΣΚΤ όσο κυρίως από το παράδειγμα του δάσκαλού του Θανάση Απάρτη, ενώ στο Παρίσι χαρακτηρίζεται από την επιρροή των εκεί δασκάλων του (Ανρί Λωράν, Μαρσέλ Ζιμόν) αλλά και των πληθωρικών ερεθισμάτων της καλλιτεχνικής μητρόπολης.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr