X

Μητσιάς, Ντάλαρας, Δεληβοριάς μιλούν για τον Λουκιανό Κηλαηδόνη

Μανώλης Μητσιάς στο TheTOC: «"Αδερφέ", μου είπε, 'έλα...", από την εντατική, αλλά όταν πήγα δεν με αναγνώρισε». Τι ανάρτησαν Νταλάρας, Σαββόπουλος, Δεληβοριάς

«Αδερφέ... έλα», είπε στον Μανώλη Μητσιά ο Λουκιανός από την Εντατική. «Πήγα αλλά δεν με αναγνώρισε», μας λέει ο τραγουδιστής.... Μουδιασμένος είναι ο κόσμος της μουσικής από την απώλεια του Λουκιανού Κηλαϊδόνη που μας άφησε φτωχότερους. Οι μνήμες ζωντανεύουν, κι εκείνοι που γνώρισαν, συνδέθηκαν και τραγούδησαν τον Λουκιανό δεν έχουν παρά να γυρίσουν το ρολόϊ του χρόνου πίσω, να μιλήσουν και να γράψουν λόγια θύμησης γεμάτα από συγκίνηση.

Ο Μανώλης Μητσιάς με τη σύζυγό του, Λίτσα

Μανώλης Μητσιάς στο TheTOC: «"Αδερφέ", μου είπε, 'έλα...", από την εντατική, αλλά όταν πήγα δεν με αναγνώρισε»

«Η καριέρα μου ξεκίνησε με τραγούδια του Λουκιανού. Μαζί με την "Ελευσίνα" του Μούτση είχα κάνει την "Πόλη μας" του Κηλαϊδόνη, με τραγούδια εκπληκτικά που με καθιέρωσαν στην ελληνική συνείδηση. Τι να πρωτοθυμηθώ; Το "Μη χτυπάς", το "Κοίταξε τα δεις", το "Αχ Μαρία", το "Το καλοκαίρι σαν θα' ρθει", κι αργότερα τα: "Η γενιά μας", "Η Κεφαλονίτισσα", αυτές όλες είναι επιτυχίες του Λουκιανού που τραγούδησα στο ξεκίνημα της καριέρας μου», λέει στο TheTOC ο Μανώλης Μητσιάς.

«Του οφείλω πολλά. Μαζί πορευτήκαμε. Μαζί ξεκίνησαν οι καριέρες μας.Η μισή μου καριέρα οφείλεται στο Λουκιανό κι άλλη μισή στο Μούτση. Και δίπλα σ' αυτούς ο Γκάτσος. Αυτή είναι η δική μου "Αγία Τριάς" που με καθιέρωσε στη μουσική. Πέραν απ' αυτό, όμως, με το Λoυκιανό είμασταν φίλοι, κάναμε παρέα, θυμάμαι μεσημέρια στου Φλόκα και στο GB μαζί του, ήταν ένας άνθρωπος που είμασταν μαζί, συζητάγαμε, ότι προβλήματα είχαμε, τα βράδυα στις μπουάτ. Νιώθω σήμερα ότι χάθηκε ο μισός μου εαυτός, η νιότη μου...», λέει επίσης και συμπληρώνει. «Οταν χάνεις έναν από τους καλύτερους φίλους και συνεργάτες σου, το κενό είναι δυσαναπλήρωτο. Ο Λουκιανός ήταν ένας ξεχωριστός συνθέτης με δικό του, προσωπικό ύφος και χρώμα στο τραγούδι. Εγραφε μουσικές για το θέατρο. Μην ξεχνάμε ότι ήταν πρωτεργάτης του Ελεύθερου θεάτρου. Τα, δε, "Μικροαστικά" του ήταν ένας καταπληκτικός δίσκος. Ηταν ένας βαθύς γνώστης της μουσικής. Δεν έχω λόγια να εκφραστώ για τον Λουκιανό....Είχα πάει στο νοσοκομείο πριν από ένα δεκαήμερο και δεν με είχε καταλάβει. Μου τηλεφώνησαν ένα μεσημέρι πριν από λίγες μέρες μέσα από την εντατική: "Αδερφέ', μου είπε, "έλα..." Πήγα αλλά είχε πέσει σε κώμα και δεν με κατάλαβε...»

Γιώργος Νταλάρας

Γιώργος Νταλάρας: Απ' το Λουκιανό γνώρισα την ΄Αννα

Η ανάρτηση του Γιώργου Νταλάρα στο Facebook:
«Ο Λουκιανός μας, "ο μικρός πρίγκηπας" ταξιδεύει στην ονειροχώρα, γι' εκείνο το φανταστικό πάρτι με τους φίλους του που ονειρεύτηκε και έστησε στα τραγούδια του. Και τ' όνειρο του Λουκιανού ήταν ένα όνειρο για μια ελεύθερη ζωή, χωρίς εξαρτήσεις και δεύτερες σκέψεις, μια ζωή που υπηρέτησε με το ταλέντο του, την ευγένειά του και την αυτονομία του. Τον γνώρισα πολύ μικρός, σχεδόν παιδί, και γίναμε παρέα με την Μπουμπού (Αφροδίτη Μάνου) και την αδελφή της Μαρία (Δημητριάδη). Είπα και τα δυο πρώτα του τραγούδια. Ο Λουκιανός ήταν ένας άγγελος. Καλότροπος, όμορφος, προσεκτικός, με φινέτσα, δε θύμωνε ποτέ. Μας καλούσε συνέχεια στην Αμαρυλίδος, το ωραίο σπίτι στο Ψυχικό μαζί με τ΄αγαπημένα του ξαδέλφια. Το σπίτι φάνταζε στα μάτια μου σαν τόπος αναψυχής και μάθησης. Σαν μια ευχάριστη βιβλιοθήκη. Ένα σπίτι που όλοι διάβαζαν βιβλία και η κουλτούρα ήταν εγγενής, κανένας δεν την προέβαλε. ΓΙ' αυτό κι εγώ, παιδί από άλλη τάξη και από άλλη γειτονιά, δεν ένοιωσα έξω από τα νερά μου. Όταν γνωριστήκαμε καλά, κατάλαβα ότι αυτό οφειλόταν στην κοινή μας καταγωγή. Ήταν κι αυτός από την Μικρά Ασία Γίναμε φίλοι. Απ' τον Λουκιανό, γνώρισα την Άννα. Ο Λουκιανός με την μουσική του και τα τραγούδια του έδειξε τον υπέροχο χαρακτήρα του και την μοναδική ευγένειά του. Μπήκε μέσα στο θέατρο, στις ταινίες, στα όνειρα των ανθρώπων με προσοχή, τρυφερότητα και αυταπάρνηση. Σ' όλα τα όνειρα. Σ' αυτά που γίναν πραγματικότητα και στα διαψευσμένα. Έγραψε τραγούδια αληθινά, με σκωπτική διάθεση στα κακώς κείμενα, αλλά καθόλου καταγγελτική σε σχέση με τα τραγούδια της εποχής του. Και έτσι μπήκε στην ψυχή μας και έμεινε. Από την "Medialuz" στα "θερινά τα σινεμά" και από "τα μικροαστικά" μέχρι το "πάρτι στη Βουλιαγμένη", τις μουσικές για το "ελεύθερο θέατρο" και πριν λίγα χρόνια "τα φανταρίστικα" όπου ήμουν και εγώ στην παρέα. Ο Λουκιανός δε θα φύγει ποτέ από την καρδιά και το μυαλό μου. Θ' ακούω τη φωνή και το πιάνο του φίλου μου, σ' όλες τις καλές μου στιγμές. Και δε θα είμαι ο μόνος. Ο cowboy μας δε θα είναι ποτέ ούτε φτωχός, ούτε μόνος».

To post του Διονύση Σαββόπουλου:

Ο Φοίβος Δεληβοριάς έγραψε στο Facebook

«Μου’χες πει πως ο Παράδεισος για σένα είναι ο κινηματογράφος "Ροζικλαίρ" στην Κυψέλη μια τυχαία μέρα του 1955. Μια μέρα που θα παιζόταν σε επανάληψη κάποιο νουάρ του ’40 με ανθρώπους που κρατούν το πιστόλι με το ένα χέρι, χαλαρά, και που καταπατούν κάθε κώδικα τυπικής ηθικής για μιαν καταστροφική γυναίκα, για μια Τσιτσανική τρελή, για μια Κυρία με μοναδικό νόημα. Είμαι σίγουρος πως είσαι εκεί, πως η Φωκίωνος τ’ ουρανου ζητωκραυγάζει που επέστρεψες και πως ένα κάτασπρο πιάνο σε περιμένει να παίξεις τη μαγική "Decadenza" σου για κείνους που καταλαβαίνουν. Θα είμαι πάντα ένας απ’ αυτούς. Κι όταν το "Ροζικλαίρ" θα ξαναπροβάλει το "Big Sleep" θέλω να μου κρατήσεις μια θέση δίπλα σου:Θ α είμαι εκεί» έγραψε ο Φοίβος Δεληβοριάς στο Facebook.