Μιχαλόπουλος: Έχουμε ευθύνη στο 1,5 εκ. που βλέπει τις ΄Αγριες Μέλισσες

Ο ένας εκ των τριών σκηνοθετών της μεγάλης επιτυχίας μιλά για το αν μπορούμε να μιλάμε για μια νέα εποχή στην τηλεόραση.

Μιχαλόπουλος: Έχουμε ευθύνη στο 1,5 εκ. που βλέπει τις ΄Αγριες Μέλισσες

Ποια είναι η πρώτη σκέψη όταν ξεκινά το γύρισμα των ΄Αγριων Μελισσών και ποια η τελευταία όταν ολοκληρώνεται; Τι έχει κάνει τις «΄Αγριες Μέλισσες» να σπάνε ταμεία; Πόσο αρμονικά μπορούν να συνεργαστούν 3 σκηνοθέτες, όπως συμβαίνει στην περίπτωση των «΄Αγριων Μελισσών»; Κι εν τέλει, ήρθε η ώρα να αλλάξει το τοπίο των reality ως βασικού κορμού των προγραμμάτων της ελληνικής τηλεόρασης;

«Η μυθοπλασία πρέπει να απαντήσει με σταθερά ποιοτικές δουλειές και εμπορικά πετυχημένες στο reality. Αυτή είναι η λύση», λέεει στο TheTOC o Σπύρος Μιχαλόπουλος, που συνυπογράφει σκηνοθετικά την πολυσυζητημένη τηλεοπτική σειρά του ΑΝΤ1 «Άγριες Μέλισσες», αλλά και το «Tango Bar» τη μαύρη κωμωδία του Περικλή Κοροβέση που ανέβηκε στο θέατρο μετά από 32 ολόκληρα χρόνια τον περασμένο Απρίλιο και συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά, στο «Άβατον».

Μιχαλόπουλος: Έχουμε ευθύνη στο 1,5 εκ. που βλέπει τις ΄Αγριες Μέλισσες

- Ποια είναι η πρώτη σκέψη μόλις ξεκινάτε ένα καθημερινό γυρίσματα του πολυσυζητημένου σίριαλ «΄Αγριες Μέλισσες» και ποια η τελευταία μόλις το ολοκληρώνετε;

Η πρώτη σκέψη είναι ( αν είναι εξωτερικό γύρισμα ) ο καιρός. Γενικώς όμως κυριαρχεί η σκέψη αν όλα θα πάνε καλά, αν είμαστε καλά προετοιμασμένοι και αν θα βγει το πρόγραμμα. Η τελευταία σκέψη μόλις ολοκληρώνεται είναι αν έγιναν καλά οι σκηνές, αν βγήκε το πρόγραμμα…Τέτοια διαδικαστικά. Σημασία έχει όμως η σκέψη πριν από την πρώτη μέρα του γυρίσματος: Θα πάει καλά η σειρά; Θα πετύχουμε αυτό που σκεφτήκαμε;

- Τι απολαμβάνετε και τι σας προβληματίζει περισσότερο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων;

Απολαμβάνω τη διαδικασία της πρόβας πριν το γύρισμα. Εκεί δημιουργούνται όλα. Υπάρχει ζύμωση, υπάρχει ενέργεια. Μερικές φορές και πολύ γέλιο. Ο προβληματισμός μου είναι αν θα «δένουν» καλά οι σκηνές μεταξύ τους και αν η επιλογή των πλάνων είναι η σωστή για την αφήγηση. Αυτό θα ισχύει πάντα μέσα μου όσος καιρός κι αν περάσει, σε ό,τι κι αν κάνω.

- Τι είναι αυτό, κατά τη γνώμη σας που έχει συντελέσει περισσότερο απ' όλα στην τόσο μεγάλη επιτυχία αυτής της σειράς;

Η σειρά απόδειξε ότι μπορούν να γίνουν καλές δουλειές, ότι η ελληνική μυθοπλασία ζει. Αυτό ο κόσμος φάνηκε ότι το έχει ανάγκη. Βλέπει μια άλλη εποχή, βλέπει πιο άγνωστους, αλλά ταλαντούχους ηθοποιούς. Βλέπει ένα σενάριο που δεν τον κοροϊδεύει μέσα στα μούτρα του. Η αλήθεια και η ειλικρίνεια είναι το ατού των Μελισσών. Βέβαια πάντα θα υπάρχουν καλοθελητές που θα κρίνουν υστερόβουλα τη σειρά. Δεν κάνουμε κάτι αλάνθαστο. Έχουν υπάρξει και λάθη και ατέλειες σ’ αυτό που γίνεται, το γνωρίζουμε. Καλή είναι η κριτική, και βοηθάει. Καλόπιστη όμως και χωρίς χαρακτηρισμούς. Κανείς δεν υποχρεώνεται να δει τη σειρά. Είναι κάτι που είχαμε καιρό να δούμε.

- ΄Αλλαξε κάτι στο κλίμα των γυρισμάτων από τότε που συνειδητοποιήσατε ότι οι «΄Αγριες Μέλισσες» σπάνε ταμεία;

Ναι άλλαξε. Έχουμε ευθύνη στο ενάμιση εκατομμύριο κόσμο που μας βλέπει. Ξέρετε, η διαχείριση μιας αποτυχίας είναι πιο εύκολη από την διαχείριση μιας επιτυχίας. Πρέπει τα μυαλά μας να μην πάρουν αέρα και να κρατήσουμε ψηλά την ποιότητα. Δεν θα απογοητεύσουμε τον κόσμο που μας αγάπησε.

Μιχαλόπουλος: Έχουμε ευθύνη στο 1,5 εκ. που βλέπει τις ΄Αγριες Μέλισσες - εικόνα 2

- Αλήθεια, πόσο καλά μπορούν να συνεργαστούν 3 διαφορετικοί σκηνοθέτες σε μια - και μόνο - σειρά; Τι ταλέντα πρέπει να έχουν;

Ο Λευτέρης Χαρίτος έχει αναλάβει την σκηνοθετική επιμέλεια της σειράς που σημαίνει το casting, το ύφος της φωτογραφίας, την σκηνοθετική επιμέλεια των σκηνικών, του ενδυματολογικού. Άρχισε πρώτος να δουλεύει σ’ αυτό από τον Μάρτιο. Εγώ με τον Σταμάτη Πατρώνη, λόγω υποχρεώσεων (ο Σταμάτης έκανε τότε το Σοι Μας και εγώ την Επιστροφή) μπήκαμε στη παραγωγή μέσα Ιουνίου. Πολλά ήταν λυμένα. Κάναμε πολύωρες συζητήσεις οι τρείς μας για να καταλήξουμε σ’ αυτό που βλέπετε. Εδώ χρειάζονται ταλέντα όπως επικοινωνία, κατανόηση και καλή πρόθεση συνεργασίας. Ενώσαμε, λοιπόν, όλα αυτά και: Ιδού το αποτέλεσμα!

- Αυτή η τόσο μεγάλη επιτυχία - σε συνδυασμό και με άλλα σίριαλ που συζητιούνται αυτή τη σαιζόν - πιστεύετε ότι μπορεί να σημάνει μια νέα εποχή για την ελληνική τηλεόραση;

Πρέπει να σημάνει μια άλλη εποχή για την τηλεόραση. Κατανοώ την ανάγκη (εμπορικά εννοώ) των ριάλιτι και των show, μόνο που είχαμε φτάσει στο σημείο που αυτά ήταν ο βασικός κορμός των προγραμμάτων. Αποφάσισε πρώτος ο Αντέννα και μετά το Open να ρισκάρουν με δυο καλές σειρές (Άγριες Μέλισσες και Ποτάμι).Ο κόσμος τις αγκάλιασε και αυτό είναι μια ισχυρή απόδειξη ότι επιζητεί την ποιότητα πια.

- Έχετε κάνει ταινίες, σειρές, διαφημιστικά σποτ και θέατρο. Πού βρίσκεται η καρδιά σας;

Η μεγάλη μου αγάπη είναι το σινεμά, η κρυφή ερωμένη μου το θέατρο. Αγαπάω και σέβομαι την τηλεόραση γιατί μπορεί να γίνεται καλύτερη.

Μιχαλόπουλος: Έχουμε ευθύνη στο 1,5 εκ. που βλέπει τις ΄Αγριες Μέλισσες - εικόνα 3

- Τι σας αρέσει περισσότερο και τι σας ενοχλεί στο «σύμπαν» της ελληνικής τηλεόρασης; Υπάρχει καλή ελληνική τηλεόραση σήμερα;

Πρέπει να κατανοήσουμε ότι η τηλεόραση είναι ένας γενικότερος εμπορικός φορέας. Δημιουργεί προϊόντα προς πώληση. Όταν αυτό γίνεται αντιληπτό δεν θα μας ενοχλεί τίποτε. Η εξυπνάδα όμως κάποιων να φτιάξουν καλό προϊόν είναι το ζητούμενο. Αυτό πρέπει να κοιτάξουμε. Είναι πολύ έξυπνο ένας επιχειρηματίας να θέλει να πουλάει καλύτερο προϊόν από πριν. Αυτό με κάνει χαρούμενο, γιατί τίποτε δεν μένει στάσιμο. Άρα σήμερα έχουμε μια τηλεόραση που τολμάει κάτι διαφορετικό, κι αυτό από μόνο του την κάνει καλή.

- Πως θα σχολιάζατε την επικράτηση των reality στην ελληνική TV; Εσείς, αλήθεια, βλέπετε τηλεόραση, κι αν ναι, τι προτιμάτε;

Τα reality ήρθαν στη ζωή μας πριν χρόνια και ήρθαν για να καλύψουν τη ματαιοδοξία του κοινού. Μέσα από αυτά δόθηκε η δυνατότητα και πολλές φορές η ελπίδα σε κάποιους να νομίζουν ότι τραγουδάνε, παίζουν, μαγειρεύουν. Σ’ ένα περιβάλλον οικονομικής ύφεσης, το κοινό «τσίμπησε» μ’ έναν κόσμο που θεωρούσε ότι είναι κοντά του. Ότι μπορεί να τον βγάλει από τη μίζερη ζωή του, να του δημιουργήσει τα εύκολα όνειρα μιας φανταχτερής ζωής. Ο κορεσμός ήταν αναπόφευκτος. Λίγο η έλλειψη ιδεών, λίγο η μυρωδιά του trash, λίγο η κλειδαρότρυπα, κούρασαν τον κόσμο και γύρισε λίγο την πλάτη. Η μυθοπλασία, λοιπόν, πρέπει να απαντήσει με σταθερά ποιοτικές δουλειές και εμπορικά πετυχημένες. Αυτή είναι η λύση.

Προσωπικά βλέπω πολύ λίγο τηλεόραση λόγω χρόνου. Όταν βλέπω όμως, βλέπω σειρές από το Netflix ή τις σειρές που κάνω.

Μιχαλόπουλος: Έχουμε ευθύνη στο 1,5 εκ. που βλέπει τις ΄Αγριες Μέλισσες - εικόνα 4

-«Tango Bar» για δεύτερη χρονιά. Μιλήστε μας για το έργο του Περικλή Κοροβέση...

Το Tango Bar είναι το πρώτο θεατρικό έργο του Περικλή. Είναι έργο που μιλάει για το τι είναι επιτυχία, τι αποτυχία, τι ο φόβος και η λογική. Είναι για τα όνειρά που αφήσαμε να χαθούν από την λογική μας. Μαζί είναι κι ένας ύμνος στη φιλία και ιδιαίτερα στην αντρική.

- Μιλήστε μας και για τους δυο φίλους, τον Λάκη και τον Φώντα του Tango Bar. Τι τους ενώνει και τι τους χωρίζει;

Ο Λάκης και ο Φώντας είναι δυο παιδικοί φίλοι. Μέσα από τα χρόνια έγιναν ο ένας ηθοποιός- ο Φώντας και θεατρικός συγγραφέας ο Λάκης. Απέτυχαν όμως, σύμφωνα με τους κοινωνικούς κανόνες. Έτσι ο Φώντας άνοιξε μπαρ και ο Λάκης περιφέρεται στις παλιές του δόξες και δάφνες, προσπαθώντας να κάνει κάτι. Κάθε βράδυ έρχεται στο μαγαζί στο κλείσιμο και μιλάει με τον Λάκη. Έτσι κι απόψε, έρχεται και μιλάνε. Η κουβέντα καταλήγει σε καυγά άγριο και πικρά λόγια. Πάντα όμως μέσα από την αγάπη μεταξύ τους.

- Ποια θα είναι το επόμενό σας βήμα;

Έχω κάτι για μετά, ίσως Θέατρο ή μια δεύτερη ταινία.

- Ποιο θα μπορούσατε να πείτε ότι είναι το μεγαλύτερο επαγγελματικό σας «απωθημένο»;

Θέλω να δημιουργώ, θέλω να ζώ σ’ ένα περιβάλλον συνεχούς δημιουργίας. Όταν αυτό δεν γίνεται τότε ναι, μου δημιουργεί απωθημένο

Μιχαλόπουλος: Έχουμε ευθύνη στο 1,5 εκ. που βλέπει τις ΄Αγριες Μέλισσες - εικόνα 5

Info

«Tango Bar»

Κείμενο: Περικλής Κοροβέσης
Σκηνοθεσία: Σπύρος Μιχαλόπουλος
Παίζουν: Χρήστος Αυλωνίτης (Λάκης), Κωστας Κονταράτος (Φώντας)
Σχεδιασμός φωτισμού: Γιώργος Παπαδόπουλος
Επιμέλεια σκηνικού: Γιάννης Μυρσιώτης
Μουσική: Χριστίνα Κανάκη
Μουσική επιμέλεια: Σπύρος Μιχαλόπουλος
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μάρω Χασιώτη, Κατερίνα Σκέμπη

Θέατρο Άβατον, Ευπατριδών 3, Γκάζι, τηλ.: 210 3412689

Παραστάσεις Κάθε Σάββατο και Κυριακή, στις 21:00, μέχρι τις 7 Μαρτίου
Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Εισιτήρια: 12 € (γενική είσοδος), 8 € (μειωμένο)
Προπώληση: Στα ταμεία του θεάτρου


Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ ΤΗΝ "ΠΑΝΟΥΚΛΑ" 23 Οκτ 2021 | 16:30

Η σκηνοθέτης Σοφία Καραγιάννη στο TheTOC: Ο ιός της ανθρώπινης βλακείας και της λήθης μας χτύπησε πριν τον κορονοϊό

Η Σοφία Καραγιάννη φέτος σκηνοθετεί την παράσταση "Πανούκλα", βασισμένη στο ομώνυμο αφήγημα του Καμύ. - Πώς είναι να ασχολείται με ένα τέτοιο έργο εν μέσω πανδημίας;

ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ Η ΚΗΔΕΙΑ 22 Οκτ 2021 | 18:39

Πέθανε ο ζωγράφος και σκηνοθέτης Κυριάκος Κατζουράκης

Πέθανε σε ηλικία 77 ετών ο ζωγράφος και σκηνοθέτης Κυριάκος Κατζουράκης.

ΣΤΙΣ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 22 Οκτ 2021 | 06:59

Ο πολυβραβευμένος αρχιτέκτονας Mario Botta στην Αθήνα - Στην έκθεση SYMBOLS & Iconic Ruins στο ΕΜΣΤ

Ο διεθνούς φήμης βραβευμένος Ελβετός αρχιτέκτονας Mario Botta θα επισκεφθεί την Αθήνα την Κυριακή 24 Οκτωβρίου για να ξεναγηθεί στην έκθεση SYMBOLS & Iconic Ruins.

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΡΩΤΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ 21 Οκτ 2021 | 08:15

Τι θα δούμε στα σινεμά αυτή την εβδομάδα: Ενας αγνώριστος Τζόνι Ντεπ, σικελική νοσταλγία και Γκαγκάριν

Εννέα ταινίες κάνουν πρεμιέρα απόψε και ενώ συνεχίζουν να τραβούν κόσμο η τελευταία περιπέτεια του Τζέιμς Μποντ και τα δυο επικά μπλογκμπάστερ της προηγούμενης εβδομάδας.

ΑΠΟ 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 20 Οκτ 2021 | 13:21

"Ο Άνθρωπος με το Λουλούδι στο Στόμα", έρχεται στο Θέατρο Αλφα - Ληναίος-Φωτίου

"Ο Άνθρωπος με το Λουλούδι στο Στόμα" του Λουίτζι Πιραντέλλο, βασισμένο στη μετάφραση του Λ. Μυριβήλη, από το Νοέμβριο, στη σκηνή του θεάτρου Άλφα.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΚΕΥΑ 19 Οκτ 2021 | 13:18

Ο Δημήτρης Καταλειφός στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου με το "Τέλος του παιχνιδιού"

Το Σύγχρονο Θέατρο εγκαινιάζει τη συνεργασία του με τον σπουδαίο ηθοποιό Δημήτρη Καταλειφό, με την παράσταση "Τέλος του Παιχνιδιού" του Σάμουελ Μπέκετ.

ΑΠΟ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 19 Οκτ 2021 | 13:14

"Μακμπέθ" στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν

Ξεκινά στις 4 Νοεμβρίου ο Μακμπέθ στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης.

6 & 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 19 Οκτ 2021 | 12:29

"Football" του Θανάση Τριαρίδη στο Θέατρο Αβατον

Η παράσταση είναι αφιερωμένη σε όλους εμάς που κοιμόμασταν ενώ οι άλλοι υπέφεραν. Με την ευχή να πούμε όλην την αλήθεια στα παιδιά μας.

ΕΙΧΕ ΤΙΜΗΘΕ ΜΕ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΒΑΦΗ 17 Οκτ 2021 | 16:35

Πέθανε ο ποιητής Γιώργος Κακουλίδης

Εφυγε από τη ζωή ο ποιητής Γιώργος Κακουλίδης.

ΕΡΧΕΤΑΙ Ο 5ΟΣ ΚΥΚΛΟΣ 15 Οκτ 2021 | 19:15

La casa de papel: Βγήκε το τρέιλερ για το πολυαναμενόμενο φινάλε - Ο Professor αντεπιτίθεται [βίντεο]

Στις 3 Δεκεμβρίου, στις οθόνες του Netflix τα νέα επεισόδια της πετυχημένης σειράς "La casa de papel".

ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΑ SOCIAL MEDIA 15 Οκτ 2021 | 16:31

Η γλύπτρια του αγάλματος της Κάλλας απαντάει στην κριτική: "Τίποτα από τα σχόλια δεν με αγγίζει"

Η γλύπτρια Αφροδίτη Λίτη μίλησε στην Καθημερινή και απάντησε στην κριτική για το άγαλμα της Κάλλας

ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ 15 Οκτ 2021 | 14:14

"Για γυναίκα καλή είναι" με την Ηρα Κατσούδα - Το stand up comedy που δεν πρέπει να χάσετε

To "Για Γυναίκα, καλή είναι", η δεύτερη σόλο παράσταση της Ήρας Κατσούδα επιστρέφει!

ΗΤΑΝ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ 15 Οκτ 2021 | 10:57

Η Google αποκατέστησε ψηφιακά πίνακες του Γκούσταβ Κλιμτ που καταστράφηκαν στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο

Αποκατέστησαν με τεχνητή νοημοσύνη πίνακες του Γκούσταβ Κλιμτ που είχε καταστρέψει η φωτιά κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου.