
Στον αντίποδα της έκθεσης «Απόντες όπου ο Βλάσσης Φρυσίρας ήθελε να τιμήσει σημαντικούς καλλιτέχνες και φίλους του που δεν βρίσκονται πια στη τη ζωή, η τριλογία εκθέσεων με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες της ζωγραφικής» δίνει τόπο στα νιάτα.
Η τριλογία «Νέοι Ορίζοντες» παρουσιάζει τη νέα γενιά ζωγράφων της Ευρώπης που δείχνουν τη σύγχρονη δουλειά τους και προτείνει ξεχωριστούς καλλιτέχνες από τις συλλογές του μουσείου, ενώ αναδεικνύει σύγχρονες μορφοπλαστικές τάσεις από όλο τον κόσμο. Μιλά για τα ορατά και αδιόρατα νήματα στην ιστορία της ζωγραφικής, τις υπόγειες δυναμικές της και τα πεδία έκφρασής της στο μέλλον. Στην πρώτη από τις τρεις ενότητες, με θέμα «Οι ταυτότητες των άλλων», ο κάθε καλλιτέχνης προσεγγίζει με τον δικό του τρόπο την έννοια της ταυτότητας, εκφράζοντας τόσο ατομικές, όσο και συλλογικές ανησυχίες. Η κατασκευή της ταυτότητάς μας, ο «άλλος εχθρός», τα χαρακτηριστικά που φέρνουν αποδοχή ή απόρριψη συναντούν την τέχνη.
Διαβάζουμε στον κατάλογο της έκθεσης:

«Βάση για το έργο του Πολωνού Bogumil Ksizek είναι τα ονειρικά περιβάλλοντα, όπου όλα είναι πιθανά. Αποδίδει τις γυναίκες σχεδόν σαν αγάλματα, ώστε να παραπέμπουν σε κλασσικές αρχαιοελληνικές ή αναγεννησιακές μορφές και στη συνέχεια επιχειρεί να σπάσει τα στερεότυπα που τις συνοδεύουν».

Στην πρώτη από τις τρεις ενότητες, με θέμα «Οι ταυτότητες των άλλων», ο κάθε καλλιτέχνης προσεγγίζει με τον δικό του τρόπο την έννοια της ταυτότητας, εκφράζοντας τόσο ατομικές, όσο και συλλογικές ανησυχίες. Η κατασκευή της ταυτότητάς μας, ο «άλλος εχθρός», τα χαρακτηριστικά που φέρνουν αποδοχή ή απόρριψη συναντούν την τέχνη.

«Από υπερρεαλιστική διάθεση, η οποία χτίζεται με συμβολικά στοιχεία και συχνά απρόβλεπτα δίπολα, χαρακτηρίζονται τα έργα του Brann Renaud. Επιδιώκεται η απεικόνιση των όσων αποκρύπτει η πραγματικότητα, με σαρκαστικό, ορισμένες φορές, ύφος».

«Σε έναν δικό τη κόσμο, όπου επικρατεί μια σχεδόν ονειρική ατμόσφαιρα προσκαλεί και η Ewa Szczekan. Δίνει έμφαση στις αντιθέσεις φωτός-σκιάς και σχεδιάζει δεξιοτεχνικά τα ιδιαιτέρως λεπτομερή διακοσμητικά μοτίβα που εντάσσει στις συνθέσεις της».

«Οι αναφορές του Κωνσταντίνου Βαβυλουσάκη σχετίζονται με μορφές που συναντά κανείς σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας, κόμιξ ή βιντεοπαιχνίδια. Μέσω αυτών των τύπων θέτει ζητήματα ταυτότητας, σε σχέση με τα προσωπεία που συχνά επιλέγει ο σύγχρονος άνθρωπος».

«Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν και τα α-χρονικά περιβάλλοντα που δημιουργεί ο Χρίστος Μιχαηλίδης. Έχει επιλέξει μια περιορισμένη χρωματική παλέτα και σε συνδυασμό με τις υφές που δίνει με τη γραμμή του, μας παραπέμπει σε αποτελέσματα της χαρακτικής».

«Στην περίπτωση του Γιάννη Ζιώγα, τα νοήματα είναι περισσότερο πνευματικά και αποδίδονται με συμβολικά στοιχεία. Χαρακτηριστικές είναι οι «ψηφίδες», που θα μπορούσε κανείς να τις περιγράψει ως ψήγματα, τα οποία θέλουν να ενωθούν ή αντιθέτως μόλις έπαψαν να αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο. Στους πίνακές του αποτυπώνεται η αίσθηση ενός άυλου κόσμου, όπου ο χρόνος έχει σταματήσει σε ένα συγκεκριμένο σημείο».

«Η Πολωνή Viola Glowacka φαίνεται να είναι επηρεασμένη από την τέχνη του ιαπωνικού τυπώματος, αλλά εμπνέεται ανάλογου μορφολογικού τύπου φιγούρες, φιλτραρισμένες μέσα από τη δική της σύγχρονη αισθητική αντίληψη. Το ύφος της είναι έντονα προσωπικό, οι αντιθέσεις της δυνατές και τα έργα της αναδεικνύουν το ιδιαίτερο μορφολογικό της στυλ».
Info:
Εγκαίνια: Τετάρτη 18 Ιανουαρίου ('ωρα 20.00)
Διάρκεια έκθεσης: Ιούνιος 2017
Μουσείο Φρυσίρα - Frissiras Museum
3 Monis Asteriou str
Plaka, 10558, Athens
Greece
Tel: 0030 210 3316027-8
Fax: 0030 210 3234678
ωράριο λειτουργίας:
Τετ,Πεμ,Παρ: 10.00-17.00
Σαβ,Κυρ: 11.00-17.00
Δευ & Τρι: ΚΛΕΙΣΤΑ
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr