X

Ο άνθρωπος που εξαφάνισε την πυραμίδα του Λούβρου

Μια φωτογραφική εγκατάσταση εξαφανίζει το πιο πολυφωτογραφημένο γαλλικού μνημείο ανοίγοντας νέες συζητήσεις για τη συνομιλία του κλασικού με το σύγχρονο

Γράφει: TheToc team

Για τον Γάλλο καλλιτέχνη JR, η μεγαλύτερη γκαλερί για να δείξει τη δουλειά του είναι ο δημόσιος χώρος. Με τα τεράστια κολάζ του σε όλο τον κόσμο μεταμορφώνει ολόκληρες περιοχές αλλά και εμβληματικά μνημεία όπως είχε κάνει πριν δυο χρόνια καλύπτοντας με πρόσωπα το Πάνθεον στο Παρίσι.

JR Pantheon

Τα τεράστια φωτογραφικά του έργα κυριαρχούν στις πόλεις εδώ και 10 χρόνια. Η έννοια των φωτογραφιών αλλάζει όπως λέει ο ίδιος ανάλογα με τον τόπο. Είτε πρόκειται για τη Μέση Ανατολή, τις φαβέλες του Ρίο, τις παραγκουπόλεις της Κένυας, τη Νέας Υόρκης, ή τη Σαγκάη, τα έργα του JR αφήνουν κανέναν αδιάφορο. Αυτή τη φορά είναι προσκεκλημένος από το μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου, το μουσείο του Λούβρου, το οποίο αναμορφώνει με το κολάζ του, μετατρέποντάς το σε μια διαφορετική εικόνα.

Η περίφημη πυραμίδα του Πέι, εξαφανίζεται πίσω από το κολάζ του για να υπενθυμίσει στους κατοίκους του Παρισιού την έντονη συζήτηση που είχε ξεκινήσει το Μάρτιο του 1989, όταν παρουσιάστηκε, ως μέρος του προγράμματος Φρανσουά Μιτεράν το "Μεγάλο Λούβρο". Ταίριαζε ή όχι στο χώρο; Μπορούσε ένα νέο έργο τέχνης να σταθεί και να κυριαρχήσει δίπλα σε ένα κλασικό; Πώς θα συνομιλούσαν αυτά τα έργα μέσα στο χρόνο;

Ο JR εξαφανίζει την Πυραμίδα θέλοντας να πάρει απόσταση όπως πιστεύει από το debate για τη συνάντηση στο δημόσιο χώρο των παραδοσιακών και σύγχρονων γεύσεων στην τέχνη και την αρχιτεκτονική.

Η Πυραμίδα είναι ένα από τα πιο φωτογραφημένα γαλλικά μνημεία. Με την εγκατάστασή του ο JR προκαλεί το θεατή να θυμηθεί ξανά την ιστορία και να καταγράψει το σημερινό αντίκτυπο που έχει η μεταμόρφωση της εικόνας του Λούβρου στον θεατή.