Ο οίκος μόδας Gucci θα κάνει πασαρέλα στην Ακρόπολη;

Το θέμα που θα απασχολήσει το ΚΑΣ είναι αν ο Παρθενώνας και ο Ιερός Βράχος με όλα όσα συμβολίζουν θα γίνει φυσικό φόντο της επίδειξης του ιταλικού οίκου μόδας

o-oikos-modas-gucci-tha-kanei-pasarela-stin-akropoli
|
SHARE THIS
0
SHARES

Η εισήγηση της εφορείας αρχαιοτήτων είναι αρνητική. Το αίτημα του κολοσσού της μόδας Guccio-Guccio S.p.a. να στήσει την πασαρέλα του και την επίδειξη μόδας στον Ιερό Βράχο έχει ήδη ξεσηκώσει σοβαρές αντιδράσεις. Το αίτημα του οίκου είναι να κάνει την επίδειξή του την 1η Ιουνίου με εκλεκτούς καλεσμένους ενώ κάμερες θα μεταδίδουν εικόνα σε όλο τον κόσμο. Η πρόταση περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη οπτικοακουστική παράσταση για την οποία έγινε αίτηση στο ΚΑΣ και θα συζητηθεί αύριο Τρίτη 14 Φεβρουαρίου. Το παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού θέλουν να γίνει φόντο για την επίδειξη, ενώ στο φάκελο με τον οποίο ζητούν άδεια υπάρχει και αυτή της κινηματογράφησης στον αρχαιολογικό χώρο της εκδήλωσης. 

 

Κανένας δε φαίνεται να δείχνει θετική διάθεση αφού έχει ήδη προηγηθεί η φωτογράφιση που έκανε ο οίκος πριν ένα χρόνο ντύνοντας με τα πολύχρωμα ρούχα του τα γλυπτά των αετωμάτων του Παρθενώνα που άλλα από αυτά βρίσκονται στο μουσείο της Ακρόπολης και άλλα στο Βρετανικό μουσείο. Η ιδέα αποδόθηκε στην Τουρκάλα σχεδιάστρια μόδας Ντένια Τσακιρσόι, η οποία απάντησε ότι είναι υπέρ της καλλιτεχνικής έκφρασης και δεν είχε κανένα λόγο να προσβάλει ή να απαξιώσει έργα του ελληνικού πολιτισμού. Το μήνυμα που χοντρικά ήθελε να περάσει ήταν «ρούχα για θεές και θεούς» αλλά μάλλον απέτυχε με τις αντιδράσεις και την αμείλικτη κριτική που ξεσηκώθηκαν σε όλο τον κόσμο.

 

 

 

Στις φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν τότε στο ίνσταγκραμ Στη  ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν τη φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα.

Η Ακρόπολη ως σύμβολο αναγνωρίσιμο όσο λίγα σε όλο τον κόσμο παραχωρήθηκε με μια πρωτοφανή κίνηση του Υπουργού πολιτισμού Μιχάλη Λιάπη το 2008 στην Τζένιφερ Λόπεζ προκειμένου να φωτογραφηθεί, ενώ το θέμα δεν πέρασε καν από το ΚΑΣ.

H Τζένιφερ Λόπεζ στην Ακρόπολη
H Τζένιφερ Λόπεζ στην Ακρόπολη

 

 

 

 

Δέκα χρόνια νωρίτερα ο οίκος μόδας Κάλβιν Κλάιν ζήτησε  το Ηρώδειο για να κάνει επίδειξη της συλλογής του, πράγμα που έφερε σε σύγκρουση το ΚΑΣ, το οποίο απέρριψε την πρόταση, με τον τότε υπουργό Πολιτισμού Ευάγγελο Βενιζέλο, που διαφώνησε ζητώντας να πραγματοποιηθεί η εκδήλωση. Για την βραδιά είχε προβλεφθεί από τον οίκο μόδας, η παράγραφος η οποία ανέφερε ότι οι εισπράξεις θα πήγαιναν υπέρ της ανέγερσης του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, ενώ όπως ανέφεραν θα επρόκειτο για ένα σύνθετο καλλιτεχνικό θέαμα. Τελικά η επίδειξη δεν έγινε ποτέ. 

Το 2007, η Νία Βαρντάλος έκανε γυρίσματα στην Ακρόπολη τη Ρωμαϊκή αγορά και άλλους αρχαιολογικούς χώρους για την ταινία της My life in Ruins. O τότε Υπουργός Πολιτισμού Μιχάλης Λιάπης είχε δηλώσει ότι  οι εικόνες της χώρας μας θα κάνουν το γύρο του πλανήτη, σε μία έμμεση, αλλά διόλου ευκαταφρόνητη διαφήμιση. 

 

Είδαμε όμως τον Παρθενώνα σε διαφήμιση της κόκα-κόλα να στηρίζεται σε κίονες – μπουκάλια. Η εταιρεία τότε, δήλωσε ότι η διαφήμιση έγινε προκειμένου να ενισχύσει την επικείμενη 

Κόκα Κόλα και Παρθενώνας
Κόκα Κόλα και Παρθενώνας

απόφαση της ΔΟΕ για την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων το 1996 στην Ατλάντα των ΗΠΑ, ενισχύοντας παράλληλα και το πνεύμα του ολυμπισμού. Στη διαφήμιση της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας Veziron, οι κίονες να μετατρέπονται σε κινητά τηλέφωνα, ενώ στη διαφήμιση της Λουφτχάνσα ένα αεροπλάνο πετούσε πάνω από τον ιερό βράχο. Μένει η αυριανή συνεδρίαση για να δούμε αν ο διάσημος οίκος θα «παρελάσει» στον ιερό βράχο, και όλοι αναμένουν και την απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου. 

 

 

 

 

 

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook