
Όταν ο Τζόναθαν Κόου έγραψε το «What a carve up», (στα ελληνικά «Τί ωραίο πλιάτσικο»), μέσα από το βρετανικό του χιούμορ κατέγραψε το στίγμα μιας ολόκληρης δεκαετίας στη χώρα του στην εποχή της Θάτσερ. Στο απολαυστικό βιβλίο προσέγγισε την αγριότητα του νεοφιλελευθερισμού σαν μαύρη κωμωδία. Από τη μια η αστική τάξη των βικτωριανών πύργων, από την άλλη η μεσαία τάξη να αρρωσταίνει χωρίς γιατριά στα διαλυμένα νοσοκομεία της χώρας. Ο Κόου μίλησε με μοναδικό ύφος για την τεράστια ανεργία, τις ιδιωτικοποιήσεις, την κατάρρευση του κοινωνικού κράτους και από την άλλη για το πλιάτσικο στο δημόσιο πλούτο και τα χυδαία πολιτικά παιχνίδια στο όνομα της εξυγίανσης.

«Η πρέπουσα αντίδραση δεν είναι απλώς η οργή και η θλίψη, αλλά το τρελό δύσπιστο γέλιο», λέει ο Κόου.
Πριν από λίγους μήνες εκδόθηκε το ενδέκατο βιβλίο του. Ο "Αριθμός 11" συνδέεται με το μυθιστόρημα του Τζόναθαν Κόου "Τι ωραίο πλιάτσικο!" Ο Κόου ξαναπιάνει το νήμα για να μιλήσει για την εποχή μας, αγγίζοντας πτυχές της καθημερινής ζωής που όλοι αντιμετωπίζουμε, φοβόμαστε και απολαμβάνουμε.

Η Βρετανία του σήμερα, με τις αντιθέσεις, την κοινωνική ένταση, την απόγνωση των ανθρώπων, τις κωμικοτραγικές απόπειρές τους να διακριθούν, να εκδικηθούν και εν τέλει να επιβιώσουν, περιγράφεται μέσα από επεισόδια που συνδέουν τον αριθμό 11 της Ντάουνινγκ στριτ, στην οποία κατοικεί ο υπουργός οικονομικών της Βρετανίας, με το λεωφορείο με τον αριθμό 11 που διασχίζει ένα κουρασμένο Λονδίνο, με τα πορτρέτα των ηρώων του ηρώων απογοητευμένων και κωμικών. Η ιστορία του Κόου ξεκινά με την Ρέιτσελ το 2003, τη μέρα της αυτοκτονίας του Ντέιβιντ Κέλι, υψηλόβαθμου συμβούλου της βρετανικής κυβέρνησης για το οπλοστάσιο του Ιράκ. Στο πλάνο μπαίνει η φίλη της Άλισον, μαύρη, ομοφυλόφιλη, με ένα πόδι, μια βιβλιοθηκάριος που αποφασίζει να ξεφύγει από την ανέχεια και την αφάνεια παίρνοντας μέρος σε ένα ριάλιτι, η Τζόζεφιν Γουίνσο-Ιβς που φιλοδοξεί να αποδείξει στον μεγαλοκαρχαρία πατέρα της ότι είναι άξια διάδοχός του στην ανθρωποφαγία των μίντια, ονειροπόλοι, ηττημένοι, πλούσιοι που χτίζουν το ενδέκατο κάτω από τη γη

υπόγειό τους, την προέκταση του αρχοντικού τους, άνθρωποι που προσπαθούν να διαχειριστούν την προσωπική τους αποτυχία πριν καταβαραθρωθούν. Το φάντασμα που πλανάται πάνω από τα κοινωνικά παντοπωλεία και τα μεγάλα δημόσια έργα, πάνω από τον ανεξέλεγκτο πλούτο και τις αβέβαιες θέσεις εργασίας είναι η προσωπογραφία μιας χώρας που ζει σε μια μόνιμη κρίση και μια διαρκή σήψη με ωραίο περιτύλιγμα.
Ο Κόου είναι περισσότερο μελαγχολικός από όσο στο «Πλιάτσικο», είναι ένας συγγραφέας που δεν τον εγκατέλειψε ποτέ το χιούμορ, αλλά η μεγάλη ειρωνεία, είναι ένας συγγραφέας καλύτερος από τον άνθρωπο που ήταν το 1997. Ίσως γιαυτό το κοινό του τον ακολουθεί πιστά, επειδή μεγαλώνει συνδεδεμένος με τους γύρω τους, ένας πολύ σχολαστικός παρατηρητής του κόσμου που χάνεται ανεπιστρεπτί μέσα στη δίνη του 21ου αιώνα.
Συγγραφέας πολύ αγαπητός και με μεγάλο κοινό στην Ελλάδα, ο Τζόναθαν Κόου θα συναντηθεί με τους αναγνώστες του στον κινηματογράφο Τριανόν την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου και ώρα 7 το βράδυ σε μια συζήτηση που συντονίζει η δημοσιογράφος Μαριλένα Αστραπέλλου. Όλα τα βιβλία του Τζόναθαν Κόου στην Ελλάδα κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Πόλις.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr