Ο Τσιτσάνης, η «Αρχόντισσα» και «Σερσέ λα Φαμ»

Με τη θεατρική παράσταση «Σερσέ λα Φαμ», που θα παρουσιαστεί στο νησάκι του Αγίου Αχίλλειου, το Σάββατο 30 Αυγούστου, συμμετέχει το Κ.Θ.Β.Ε. στις «Πρέσπες 2014»

SHARE THIS
0
SHARES

Το «Σερσέ λα Φαμ» γράφτηκε ειδικά για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και θα ανεβεί τον Οκτώβριο για τη νέα περίοδο, στη Μονή Λαζαριστών, στη σκηνή «Σωκράτης Καραντινός».

Ωστόσο, η πρώτη παράσταση θα δοθεί στις 30 Αυγούστου, στο νησάκι του Αγίου Αχίλλειου, στο πλαίσιο της διοργάνωσης Πρέσπες 2014. Πρόκειται για ένα μουσικό και χορευτικό δρώμενο, με θέμα την παρουσία της γυναίκας στα τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη, όπου για πρώτη φορά αποκαλύπτεται η ιστορία της σύνθεσης του θρυλικού τραγουδιού του «Αρχόντισσα», όπως την παρέδωσε σε μαρτυρία του ο ίδιος ο δημιουργός.

Το έργο αναπτύσσεται γύρω από κεντρική δραματική ιστορία με χαρακτήρες και περιστατικά φανταστικά και πραγματικά, σε κείμενο του Στρατή Πασχάλη και σε σκηνοθεσία- χορογραφία Σοφίας Σπυράτου, ενορχήστρωση και μουσική επιμέλεια Κώστα Βόμβολου, μουσική διδασκαλία Λίας Βίσση, κ.α. με τη συμμετοχή ορχήστρας και γνωστούς τραγουδιστές, όπως οι Δημήτρης Μπάσης, Γιώτα Νέγκα, Λιζέτα Καλημέρη, Γιάννης Διονυσίου και περισσότερους από τριάντα ηθοποιούς, μεταξύ των οποίων, οι Λεωνίδας Κακούρης (Τσιτσάνης), Βίκυ Παπαδοπούλου (Αρχόντισσα), Χρήστος Σιμαρδάνης (Μουσχουντής).

 

Οι αυτοσχεδιασμοί της Ευανθίας Ρεμπούτσικα

Στο πλαίσιο της παράστασης θα ακουστούν περί τα 50 τραγούδια, τα 25 από αυτά ολόκληρα και περίπου δέκα διασκευασμένα. Η Ευανθία Ρεμπούτσικα ανοίγει και κλείνει την παράσταση με αυτοσχεδιασμούς πάνω στα τραγούδια του Τσιτσάνη.

Πληροφορίες για το έργο αντλήθηκαν από αδημοσίευτα κείμενα που έχει στη διάθεσή του ο Γιώργος Λιάνης, ο οποίος, ως καλλιτεχνικός διευθυντής των εκδηλώσεων των Πρεσπών, είχε και την ιδέα και ο οποίος όπως αποκάλυψε σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε για την παρουσίαση του έργου στη Θεσσαλονίκη, αυτή την περίοδο γράφει ένα βιβλίο για τον Τσιτσάνη, βασισμένο σε εξομολογήσεις, συνεντεύξεις, μαρτυρίες, αλλά και σε χειρόγραφες σημειώσεις και στο ημερολόγιο του ίδιου του μεγάλου συνθέτη.

Δε θα ήταν υπερβολή να πω - και είμαι ασφαλής να το πω γιατί το είπε και ο Χριστιανόπουλος - ότι ο μεταθανάτιος καλπασμός του Τσιτσάνη συγκρίνεται μόνο με εκείνον του Καβάφη

Ο Τσιτσάνης και η «Αρχόντισσα» του

«Την «Αρχόντισσα» την έγραψε το 1938 υπηρετώντας στο Τάγμα Τηλεγραφητών, άλλωστε μερικά από τα μεγαλύτερα τραγούδια τα έγραψε στα έξι χρόνια που έζησε στη Θεσσαλονίκη, αντλούσε έμπνευση από αυτή την πόλη» είπε ο Γιώργος Λιάνης και πρόσθεσε: «Η «Αρχόντισσα» ήταν μια τομή, μια γέφυρα ανάμεσα στο ρεμπέτικο και στο λαϊκό τραγούδι. Όλοι οι μεγάλοι του τραγουδιού, που ακολούθησαν, το αναγνωρίζουν και οι ίδιοι, πάτησαν πάνω στον Τσιτσάνη. Δε θα ήταν υπερβολή να πω - και είμαι ασφαλής να το πω γιατί το είπε και ο Χριστιανόπουλος - ότι ο μεταθανάτιος καλπασμός του Τσιτσάνη συγκρίνεται μόνο με εκείνον του Καβάφη». Πρόσθεσε ότι ο Τσιτσάνης συχνά είναι αλληγορικός σε νοήματα, σε τραγούδια του που μιλούν για τη γυναίκα, ως μια αφορμή για να μιλήσει για τα πράγματα που παρατηρεί, για την εποχή του, για τη χώρα.

Είναι η δεύτερη χρονιά που το ΚΘΒΕ συμμετέχει στις εκδηλώσεις των Πρεσπών με δική του παραγωγή.

 

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook