Εάν βρισκόταν στη ζωή, το πιθανότερο είναι ότι, θα έβρισκε ελκυστική την ιδέα μίας παράστασης βασισμένης στα θεατρικά του, και μάλιστα, σε έναν τόσο ιδιαίτερο χώρο, όπως το Beton 7 (που στεγάζει θέατρο, εκθέσεις εικαστικών, έχει ραδιοφωνικό σταθμό, είναι στέκι –ακόμη και αν δεν έχεις στο πρόγραμμα να το επισκεφθείς για κάτι από τα παραπάνω, πηγαίνεις απλά, για ένα ποτό).
Πιθανώς, ο Παύλος Μάτεσις (1933-2013), συγγραφέας και μεταφραστής, κορυφαίο έργο του οποίου υπήρξε το πολυβραβευμένο, εμβληματικό μυθιστόρημα «Η μητέρα του σκύλου» (1990), να έβρισκε εξαιρετικά δημιουργικό ότι, τέσσερις χαρακτήρες δικοί του, δοσμένοι, με το μοναδικά, ρεαλιστικό και συγχρόνως, σουρεαλιστικό, χιούμορ του, πρωταγωνιστούν τώρα, σε μια καινούργια «ιστορία».

Η παράσταση «Graffito, όπως άγριο», βασισμένη σε θεατρικά έργα του Παύλου Μάτεσι, και σκηνοθεσία Κατερίνας Παπαναστασάτου, παρουσιάζεται από το Σάββατο 1 Φεβρουαρίου, και κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στοBeton7.
Ο έρωτας δεν χωράει πουθενά, το μητρικό και το πατρικό πρότυπο είναι πιο απειλητικά από ποτέ
Graffito, όπως άγριο
Η αποδόμηση μιας τυπικά δημοκρατικής κοινωνίας λόγω αιφνίδιας θανατηφόρας ασθένειας στη Bουλή, αποτελεί ιδανική ευκαιρία για κατάληψη της εξουσίας από τη σέχτα των Μαυροφορεμένων, σε συνεργασία με την Αυτοκέφαλη εκκλησία και την Τηλεόραση, που αρθρώνει το λόγο των εξουσιαστών.
Τη νέα τάξη πραγμάτων παρακολουθούμε μέσα από τις ζωές τεσσάρων σοφά επιλεγμένων χαρακτήρων, δοσμένων με το μοναδικό χιούμορ του Μάτεσι. Ενός τραπεζικού υπαλλήλου μετά της συζύγου του, ζεύγος μάλλον αστικό της εννοούμενης ως «καλής κοινωνίας» και ενός καλλιτέχνη, που έχει να βγει από το σπίτι τέσσερα χρόνια, περιμένοντας την έμπνευση και της δικής του συζύγου, άριστο δείγμα δημοσίας υπαλλήλου.
Μαζί με την κατάρρευση της άλλοτε δημοκρατικά φερόμενης κοινωνίας καταρρέει και ολόκληρο το σύστημα σχέσεων και αξιών των ανθρώπων. Ο έρωτας δεν χωράει πουθενά, το μητρικό και το πατρικό πρότυπο είναι πιο απειλητικά από ποτέ. Τα παιδιά δεν αποτελούν ελπίδα, αλλά πιθανούς καταδότες. Υπάρχουν μόνο εξουσιαστές και εξουσιαζόμενοι.
Η ελευθερία και η αυτοδιαχείριση μετρούν τις τελευταίες τους ανάσες. Κάθε νέο μέτρο που επιβάλλει η Τηλεόραση, και οι πολίτες δέχονται μοιρολατρικά, είναι απλά ένα σκαλοπάτι για το επόμενο, ακόμα πιο σκληρό μέτρο, κι ύστερα το επόμενο, μέχρι που η μόνη ελευθερία που τους εκχωρείται είναι να στέκονται ακίνητοι, φιμωμένοι, παίρνοντας το πολύ δύο ανάσες το λεπτό.
Μία αίσθηση…
Και η γυναίκα ετόλμησε να κλάψει.
Και η Τηλεόραση διέταξε : «Απαγορεύεται η λύπη»
Και ο άντρας θέλησε να τη φιλήσει.
Και η Τηλεόραση διέταξε : «Θα κοιμάστε με αντιασφυξιογόνες μάσκες»
Και ένα ζευγάρι θέλησε να απολαύσει τη βασιλεία των ουρανών.
Και η Τηλεόραση είπε «Θα πρέπει να υποφέρετε, να βασανιστείτε, να γίνεται επαίτες και να προδώσετε την αξιοπρέπειά σας»
Η Μητέρα, ο Πατέρας και το Παιδί παρακολουθούσαν φιμωμένοι και τρόχιζαν τα μαχαίρια τους.
Και η Τηλεόραση χειροκροτούσε.
Κι ύστερα άρχισαν να ακούγονται κραυγές.
Και η Τηλεόραση διέκοψε για ευχάριστο μουσικοχορευτικό διάλειμμα….
Ταυτότητα παράστασης
Συγγραφέας: Παύλος Μάτεσις
Σύνθεση κειμένου- Σκηνοθεσία: Κατερίνα Παπαναστασάτου
Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα
Μουσική: Σταύρος Διαμαντόπουλος
Σκηνικά: Σοφία Σαρακασίδου
Κοστούμια: Νικολέττα Παπαδοπούλου, Γιάννα Ρεσβάνη
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Γραφιστικά: Χρήστος Καπενής
Video Trailer: Πέτρος Κιοσές
Παίζουν οι ηθοποιοί: Χρήστος Καπενής, Νικόλας Κασάπης, Χρήστος Παληογιάννης, Μάρω Ρίζου, Σοφία Σαπρίκη, Σοφία Σαρακασίδου, Δημήτρης Τσολάκης
Info: «Graffito, όπως άγριο» του Παύλου Μάτεσι, από 1η Φεβρουαρίου, στο Beton 7 (Πύδνας 7, Βοτανικός. τηλ: 2107512625)
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr