X

Πιατάς στο TOC: Μόνο αν γίνουμε Κουασιμόδοι, θα σπάσουμε τις αλυσίδες μας

Ο Δημήτρης Πιατάς υποδύεται τον Κουασιμόδο στην Παναγία των Παρισίων που παίζεται στο Θέατρο Παλλάς.

Γράφει: TheToc team

Από το Σάββατο 3 Νοεμβρίου παρουσιάζεται στο Θέατρο Παλλάς ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας «Η Παναγία των Παρισίων» του Βίκτωρος Ουγκώ. Πρόκειται για μια υπερπαραγωγή από την ίδια δημιουργική ομάδα που περουσιάσε με τεράστια επιτυχία τον “Δον Κιχώτη” και φιλοδοξεί να προσφέρει στο κοινό μια παράσταση εξίσου δημοφιλή για όλη την οικογένεια.

Η Σοφίας Σπυράτου, η οποία τα τελευταία χρόνια μας έχει χαρίσει παιδικές παραστάσεις που κέρδισαν τον θαυμασμό και την εμπιστοσύνη τόσο των μικρών όσο και των μεγάλων θεατών υπογράφει τη σκηνοθεσία και ο ποιητής Στρατής Πασχάλης τη συγγραφή του διασκευασμένου κλασικού κειμένου. Η πρωτότυπη μουσική είναι του Νίκου Κυπουργού,, οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια του Μανόλη Παντελιδάκη.

Η Παναγία των Παρισίων» μιλά για τη διαφορετικότητα και τις κοινωνικές διακρίσεις, για το πολυσυζητημένο σύγχρονο bullying που το βρίσκουμε ίδιο με το σημερινό τον καιρό του μεσαίωνα, για τον αγνό, ανιδιοτελή έρωτα που φτάνει ως την απόλυτη προσφορά και αγάπη, για τον αυταρχισμό και τις αυθαιρεσίες της εξουσίας που συνθλίβουν ή χειραγωγούν ύπουλα τον απλό άνθρωπο.

Ένα βαθιά ανθρώπινο ποίημα που θα μας ταξιδέψει στις ιστορίες του αγαθού Κουασιμόδου και της πανέμορφης Εσμεράλδας, γεμάτες από μαγεία και χιούμορ, αλήθεια και παραμύθι, δράση και τραγούδια, δάκρυ και χαρά. Με σεβασμό στην ουσία και το κλίμα του κλασικού αφηγήματος, που προσαρμόζεται όμως στις σημερινές γλωσσικές και αισθητικές αντιλήψεις και συνθήκες, ώστε τα παιδιά κάθε ηλικίας να το παρακολουθούν με άνεση και ενδιαφέρον, αλλά και να αντλούν χρήσιμα ηθικά διδάγματα, ευεργετικά για τις ψυχές τους.

«Αναζητώ την αλήθεια του ρόλου μου», λέει στο The TOC o Δημήτρης Πιατάς που υποδύεται τον διάσημο Κουασιμόδο «αφού κανείς δεν μπορεί να δει τον εαυτό του, την άρνηση στον καθρέφτη, την χαμένη κανονικότητα, την απάντηση στο συνεχές ερώτημα.....Πού είναι το πρόβλημα;

Η περιθωριοποίηση του "διαφορετικού", δεν έχει αλλάξει από το πέρασμα των αιώνων .Το μόνο που αλλάζει είναι το "ρούχο", συνεχίζει ο Δημήτρης Πιατάς τονίζοντας ακόμα ότι σήμερα “η έννοια της αφοσίωσης μέχρι τέλους αντιμετωπίζεται με όρους ιατρικούς που έχουν σχέση με ψυχική νόσο”.

O κύριος πρωταγωνιστής του μυθιστορήματος Η Παναγία των Παρισίων του Βίκτωρος Ουγκό έχει παραμορφωμένο πρόσωπο και σώμα, αλλά και καμπούρα. Βρέφος ακόμη, βρέθηκε εγκαταλελειμμένος στα σκαλιά της Παναγίας των Παρισίων, από τον αρχιδιάκονο Κλαύδιο Φρολό, που τον υιοθέτησε και τον μεγάλωσε για να γίνει ο κωδωνοκρούστης της εκκλησίας. Το πλήθος του Παρισιού τον έβλεπε σαν τέρας. Ο Κουασιμόδος ερωτεύτηκε την τσιγγάνα Εσμεράλδα και προσπάθησε να τη σώσει, όταν εκείνη μπλέχτηκε άθελά της σε ένα φόνο. Η ηρωική και αλτρουϊστική του συμπεριφορά απέναντι στα πολλά και σκοτεινά γεγονότα στη μοίρα της Εσμεράλδας δημιούργησαν ένα από τα πιο γνωστά αριστουργήματα του Ουγκό.

«Ο Ουγκώ σαν ανθρωπιστής διεκδικεί το δικαίωμα στο Όνειρο!...να είναι ίσης αξίας για όλους τους ανθρώπους» λέει ο Δημήτρης Πιατάς. «Μόνο αν γίνει κάποιος Κουασιμόδος και αποδεχτεί δηλαδή την φυσική του, εξωτερική η εσωτερική του ασχήμια μπορεί να σπάσει τις αλυσίδες που τον δένουν».

«Είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρότεινα σε κάποιον να δει αυτό το έργο, ένα έργο που ανεβαίνει σπάνια και έχει ελπίδες να διατηρηθεί στη μνήμη μας», καταλήγει ο Δημήτρης Πιατάς.