Η ταινία επικεντρώνεται στις τελευταίες μέρες του Παζολίνι και συγκεκριμένα, στα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στις 2 Νοεμβρίου 1975, όταν επιστρέφοντας στη Ρώμη από τη Σουηδία, o σκηνοθέτης αναζήτησε τον εραστή του. Η συνάντηση κλείστηκε για το απόγευμα της επομένης μέρας.
Ωστόσο, ο Παζολίνι βρέθηκε νεκρός στην παραλία της Όστια, κοντά στη Ρώμη, με πολλαπλά τραύματα που προκλήθηκαν από το αυτοκίνητο του.
Ο 17χρονος εραστής του, Πίνο Πελόζι, συνελήφθη, ομολόγησε τη δολοφονία, αλλά 30 χρόνια μετά, απέσυρε την ομολογία, καταγγέλοντας πιέσεις προς την οικογένεια του, από τρεις ντόπιους που σκότωσαν τον Παζολίνι «επειδή ήταν βρωμερός κομμουνιστής».
Η υπόθεση άνοιξε ξανά, αλλά δεν έκλεισε ποτέ.
Υποψήφια για τον Χρυσό Λέοντα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας 2014, το «Pasolini», η ταινία του Εϊμπελ Φεράρα -μετά το «Welcome to New York» για τον Ντομινίκ Στρος Καν- είχε ανοίξει τη συζήτηση, πριν καν αρχίσουν τα γυρίσματα.
Ο λόγος είναι σαφής: Μία βιογραφική ταινία επικεντρωμένη στις τελευταίες ημέρες του αιρετικού ιταλού σκηνοθέτη Πιέρ Παολο Παζολίνι και τη σύγχυση που επικρατεί ακόμη σχετικά με τον θάνατο (τη δολοφονία) του, συνιστά εξ ορισμού είδηση, πόσω μάλλον όταν πρωταγωνιστής είναι ο εξαιρετικός Γουίλιαμ Νταφόε.
Η ταινία προβάλλεται από τις 14 Μαΐου στις κινηματογραφικές αίθουσες και τα έχει όλα: «Σκοτάδι», σεξ, ψωνιστήρια, δύο γλώσσες -αγγλικά και ιταλικά- μελαγχολία, υψηλή αισθητική.
Γαλλία, Βέλγιο και Ιταλία «συνυπογράφουν» την παραγωγή, με τους Βαλέριο Μασταντρέα, Μαρία ντε Μεντέιρος, Ριάρντο Σκαμάρτσιο, Αντριάνα Αστι, Νινέτο Ντάβολι στο πλευρό του πρωταγωνιστή.
Υπερβαίνοντας την ταινία, ο Νταφόε είναι ένας Παζολίνι, συνεσταλμένος, «πολιτικός», υπερβατικός, τολμηρός, ιδιοφυής.
Με τη μητέρα και τους φίλους, λίγο πριν το φινάλε
Νοέμβριος 1975. Σε μία διεφθαρμένη Ιταλία, όπου ο φόβος της αλήθειας και του πάθους βασιλεύει, ο Πιερ Πάολο Παζολίνι, ο οποίος ολοκληρώνει το αριστούργημα του SALO, καταγγέλλει και επιτίθεται διαρκώς στους πολιτικούς της χώρας του, γράφοντας οργισμένα άρθρα, τα οποία τελικά βάζουν την ζωή του σε κίνδυνο.
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας ημέρας της ζωής του ο Παζολίνι περνά τις ώρες του με την πολυαγαπημένη του μητέρα και αργότερα με τους καλούς του φίλους, πριν τελικά μπει στην Alpha Romeo του για την αναζήτηση νυχτερινών περιπετειών στην Αιώνια Πόλη. Την αυγή βρίσκεται νεκρός.
Με τα ρούχα και τα προσωπικά αντικείμενα του Παζολίνι
Όσο αυτό ήταν δυνατό «χρησιμοποιήθηκαν» οι ίδιες τοποθεσίες στις οποίες συνέβησαν τα πραγματικά γεγονότα, και τα προσωπικά αντικείμενα και ρούχα του Παζολίνι που παραχώρησαν συγγενείς και φίλοι του.
Όπως χαρακτηριστικά είχε πει ο Νταφόε «Όλα αυτά τα κειμήλια έχουν εξαιρετική δύναμη και μαγεία, και βοηθούν να έρθεις σε επαφή με το παρελθόν. Είμαι σαν ένα μέντιουμ που με προσεκτικές κινήσεις καλώ κάτι να εμφανιστεί».
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr