
Είναι Χριστούγεννα. Θα χρειαστείτε άνετα ζεστά παπούτσια. Σκούφο, γάντια και κασκόλ. Και ζεστά ελαφριά ρούχα γιατί έχετε να ψάξετε να βρείτε ένα δολοφόνο. Από τα ψηλά, την αίθουσα της παράστασης, θα βγείτε στα χαμηλά, στα φουαγέ και τους δρόμους. Γιατί ο δολοφόνος είναι εκεί. Δεν είναι παιχνίδι, δεν είναι κυνήγι θησαυρού, είναι κάτι πιο μυστηριώδες. Μια παράσταση.

Η ιστορία έχει ως εξής: Ο ήλιος δύει πίσω από το όρος Φουτζιγιάμα, όταν ο ήχος του τηλεφώνου διακόπτει την ησυχία στην έπαυλη του βιομήχανου Γκόντο. Στην άλλη άκρη της γραμμής, μια άγνωστη φωνή τον ενημερώνει πως έχει απαγάγει τον δεκάχρονο γιο του, Τζουν, ζητώντας σε αντάλλαγμα λύτρα. Ο Γκόντο, προκειμένου να σώσει το παιδί του, διαθέτει χωρίς δεύτερη σκέψη ένα μεγάλο χρηματικό ποσό, με το οποίο σκόπευε να πάρει στα χέρια του τον πλήρη έλεγχο της επιχείρησής του, όταν διαπιστώνει πως δεν είναι ο Τζουν που βρίσκεται στα χέρια του αδίστακτου απαγωγέα, αλλά ο γιος του οδηγού του. Τώρα, το δίλημμα για τον βιομήχανο μεγαλώνει: Θα θυσιάσει τους κόπους μιας ζωής ή τη ζωή ενός αθώου αγοριού;

Το ανθρωποκυνηγητό μόλις ξεκίνησε. Εμπνευσμένοι από το pulp μυθιστόρημα του Εντ Μακ Μπέιν, Λύτρα για τον Βασιλιά (King’s Ransom), ο Σύλλας Τζουμέρκας και η Γιούλα Μπούνταλη αναβιώνουν τη φουτουριστική φαντασμαγορία του Τόκυο μιας άλλης εποχής, στήνοντας επί σκηνήςμια αγωνιώδη καταδίωξη. Τροφοδοτούν το μπλέντερ της παραστατικής τους ονειροβασίας με ψήγματα από το σινεμά και την τέχνη της installation, συναυλιακά και ζογκλερικά τρικ, fashion και τηλεοπτικά τεχνάσματα. H Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση μεταμορφώνεται σε τόπο εγκλήματος για ένα συναρπαστικό αστυνομικό θρίλερ που απηχεί την αισθητική της trash novel πάνω στη βία και τους ψυχολογικούς κραδασμούς ενός αστικού δράματος χαρακτήρων.

Πέντε χρόνια μετά τη Χώρα προέλευσης και δύο χρόνια μετά τη διεθνών διακρίσεων Έκρηξη (A Blast) –δύο κινηματογραφικές ανατομίες της ελληνικής χαοτικής πραγματικότητας– ο Σύλλας Τζουμέρκας και η Γιούλα Μπούνταλη επανακάμπτουν στο θέατρο και ενώνουν τις δυνάμεις τους για να εικονοποιήσουν τον αέναο κύκλο ανατροπών που περιγράφει το τρίπτυχο «πλούσιος – μεσοαστός – φτωχός».

Η παραβολή του Μακ Μπέιν πάνω στους συσχετισμούς των κοινωνικών τάξεων προσφέρει στους δύο δημιουργούς το έναυσμα για να μιλήσουν «με πολύ χιούμορ, ανθρωπιά και παρρησία για το πώς ζούμε μαζί στις πόλεις μας, πώς οι τρεις διαφορετικές τάξεις είναι κοντά, είναι τυφλές, ζηλεύουν παράφορα η μία την άλλη, είναι παραλυμένες ή γεμάτες δόντια έτοιμα να δαγκώσουν απ’ το φόβο και την αγωνία. Αλλά και για κάτι άλλο, πιο πολύτιμο: Ότι κάτω απ’ όλα αυτά, στο κέντρο της καρδιάς του καθενός μας, υπάρχει και κάτι άλλο, βαθιά ελεύθερο, πολύ πεισματωμένο και έτοιμο να ζήσει και να αιφνιδιάσει. Κάτι, μάλλον, καλό.»
Πληροφορίες:
Απ’ τα ψηλά στα χαμηλά – Ένας δολοφόνος στο Τόκυο
Σύλληψη, Δραματουργία, Κείμενο & Σκηνοθεσία: Σύλλας Τζουμέρκας & Γιούλα Μπούνταλη
Σκηνικά: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Κοστούμια: Μάρλι Αλειφέρη
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Μουσική επιμέλεια, Ήχοι & Soundscapes: Γιώργος Κωνσταντινίδης
25-30 ΔΕΚ 2016 & 2-8 ΙΑΝ 2017, 20:30
Μικρή Σκηνή & Εκτός Στέγης
Κατάλληλο για ηλικίες 15+ με τη συναίνεση γονέων ή κηδεμόνων
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr