Μια μελέτη για έναν ταύρο του 1991, ένα έργο που δεν έχει ποτέ εκτεθεί, δεν έχει αναπαραχθεί και δεν υπάρχει καμία σχετική δημοσίευση και βρίσκεται σε μια καλά «φυλαγμένη» και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας ιδιωτική συλλογή, ήρθε στο φως από τον ιστορικό τέχνης Μάρτιν Χάρισον, ο οποίος συγκροτεί ένα νέο κατάλογο έργων του Φράνσις Μπέικον που θα εκδοθεί τον Απρίλιο.
Ο ταύρος είναι σχεδιασμένος αχνά σαν να αποδρά από το μαύρο φόντο προς το λευκό ουράνιο φως και είναι πιθανότατα ένα από τα τελευταία έργα του κορυφαίου Βρετανού εικαστικού, ο οποίος πέθανε το 1992. Μάλιστα έχει χρησιμοποιηθεί κάτω από τον ταύρο αληθινό χώμα από το χαώδες στούντιό του στο Νότιο Κένσιγκτον.
Ο Χάρισον υποστηρίζει ότι ο Μπέικον εδώ ζωγραφίζει με ένα τρόπο το δικό του θάνατο όπως στο Τρίπτυχο του 1991, το οποίο βρίσκεται στη συλλογή του ΜΟΜΑ στη Νέα Υόρκη. Όταν ζωγράφισε τον ταύρο ήταν πολύ άρρωστος, έτοιμος να ...φύγει μακριά. Ο ταύρος κάνει εδώ μια είσοδο; Ή πρόκειται για μια υποχώρηση; Το ότι χρησιμοποίησε σκόνη μοιάζει επίσης τραγικό, ήταν κάτι που έλεγε «Το χώμα είναι αιώνιο, και μετά από όλα, όλοι γινόμαστε χώμα».
Οι ταύροι ήταν ένα θέμα που αγαπούσε ο Μπέικον, καθώς οι ταυρομαχίες ασκούσαν αφάνταστη γοητεία επάνω του. Με αυτό το θέμα ασχολήθηκε για πρώτη φορά το 1969 και στη συνέχεια το 1987 όταν έκανε ένα σχετικό τρίπτυχο.Πιθανώς η αγάπη του για τις ταυρομαχίες προέκυψε από τα γραπτά του φίλου του, Γάλλου σουρεαλιστή Michel Leiris. Ο Μπέικον ήταν 82 ετών όταν τελείωσε τον ταύρο και υπέφερε από χρόνιο άσθμα και τα κατάλοιπα των καταχρήσεων του παρελθόντος. Αλλά ποτέ δε διαμαρτυρόταν καθώς μισούσε τα νοσοκομεία. Το 1992, ενάντια στις συμβουλές των φίλων του, πήγε για διακοπές στη Μαδρίτη, όπου και πέθανε στις 28 Απριλίου.
Ο Χάρισον εργάζεται για τον κατάλογο του Φράνσις Μπέικον περισσότερο από μια δεκαετία και περισσότερα από 100 έργα από τα 584του βιβλίου θα δημοσιευθούν για πρώτη φορά. Πολλά έργα βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και ο Χάρισον έχει πραγματοποιήσει επιτυχημένες και αποτυχημένες αναζητήσεις σε όλο τον κόσμο.
Ο Χάρισον επιμελείται αυτή την εποχή μια έκθεση με έργα του Μπέικον για το Φόρουμ Γκριμάλντι στο Μονακό, στο οποίο ο Μπέικον έζησε μετά τον πόλεμο. Επίσης θα εκτεθεί μια υδατογραφία του 1929, της νεανικής περιόδου του καλλιτέχνη. Πολλά από τα έργα αυτής της εποχής έχουν διασωθεί επειδή υπήρχαν στα χέρια φίλων του. Ο Μπέικον κατέστρεψε πολλά έργα κατά τη διάρκεια της ζωής του. Μόνο ένα από τα γνωστά του έργα λείπει από τον κατάλογο, το Head with Arm Raised, του 1955. «Βρίσκεται κάπου στη γή, αλλά δεν μπορώ να βρω πού», λέει ο Χάρισον.
Η έκθεση Francis Bacon στο Μονακό θα ανοίξει στις 2 Ιουλίου. Στη συνέχεια θα ταξιδέψει στο Μουσείο Guggenheim στο Μπιλμπάο τον Σεπτέμβριο.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr