Μια μεγάλη έκθεση Πάμπλο Πικάσο θα ανοίξει τις πόρτες της το φθινόπωρο στην National Portrait Gallery.
«Τα πορτραίτα του Πικάσο», είναι ο τίτλος της έκθεσης που θα εγκαινιαστεί στις 6 Οκτωβρίου και θα συμπεριλαμβάνει έργα από όλες τις φάσεις της καριέρας του μεγάλου Ισπανού ζωγράφου.
Η έκθεση όπως δήλωσε ο διευθυντής της NPG Nickolas Cullinan έρχεται να αποδείξει την μεγάλη «εμβέλεια» των έργων του. Μέσα από τις αυτοπροσωπογραφίες και τα πορτρέτα που φιλοτέχνησε στη διάρκεια της ζωής του φανερώνεται η πολυπλοκότητα του έργου του, η ποικιλομορφία της τεχνικής και του ύφους που καθιέρωσαν το μοναδικό στιλ Πικάσο.
Στην έκθεση θα υπάρχουν γνωστά αριστουργήματα αλλά και έργα που θα εκτεθούν για πρώτη φορά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σε αυτά που θα εκτεθούν για πρώτη φορά περιλαμβάνεται και ένα κυβιστικό πορτρέτο του Γερμανού έμπορου τέχνης Daniel-Henry Kahnweiler, το οποίο έρχεται στην Εθνική Πινακοθήκη ως δάνειο από το Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγο.
Ένα ακόμα αριστούργημα που είναι δάνειο από το μουσείο τέχνης της Φιλαδέλφειας είναι η αυτοπροσωπογραφία του Πικάσο, ο οποίος κρατά την παλέτα του, ένα έργο του 1906. Από την Tate προέρχεται το περίφημο πορτρέτο της Ντόρα Μααρ, «Η γυναίκα που δακρύζει». Τα πορτρέτα και οι καρικατούρες του περιλαμβάνουν τον Ζαν Κοκτώ, τον Ιγκόρ Στραβίνσκι και τη σύζυγό του Όλγα Πικάσο.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2017 και στη συνέχεια θα ταξιδέψει στο Μουσείο Πικάσο στην Βαρκελώνη από τον Μάρτιο μέχρι τον Ιούνιο του 2017.
Ο Πικάσο με την τέχνη του έσπασε κάθε κανόνα, τηρώντας τον πιστά, πηγαίνοντας μπροστά και επιστρέφοντας πίσω σε μια διαρκή στροφική κίνηση. Σε κάθε έργο του είναι αναγνωρίσιμος και διαφορετικός, καλλιτέχνης που σε κάθε έκθεση κοινό και επιμελητές ανακαλύπτουν μια άλλη, νέα πτυχή του.
Θα είναι μια έκθεση γεμάτη εκπλήξεις για το ευρύ κοινό κυρίως από τα έργα του που δεν είναι ευρέως γνωστά.
Στην έκθεση δανείζουν έργα μουσεία γκαλερί και ιδιώτες από όλο τον κόσμο, ενώ αντίστοιχη έκθεση με πορτρέτα είχε γίνει στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης και το Grand Palais, στο Παρίσι, το 1996.
Η επιμελήτρια της έκθεσης Ελίζαμπεθ Κόουλερ δήλωσε ότι η έκθεση θα ανοίξει με μια σειρά από αυτοπροσωπογραφίες του Πικάσο που δείχνουν την αλλαγή του στιλ του από τότε που υπήρξε πρώιμος ρεαλιστής ως έφηβος στα τέλη του 19ου αιώνα. Από τότε δεν έπαψε να δημιουργεί με εξαιρετική ποικιλία σε στιλ, το οποίο επαναπροσδιόρισε την έννοια της προσωπογραφίας.