Στο "ζοφερό”, όπως το χαρακτηρίζει, μέλλον του ελληνικού θεάτρου το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, εξαιτίας της πανδημίας που πλήττει -όπως είναι φυσικό- και τον χώρο του Πολιτισμού και των Τεχνών, αναφέρεται σε συνέντευξή του στο TheTOC, ο ηθοποιός Τάσος Χαλκιάς.
Σχολιάζοντας τα μέτρα που ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα η υπουργός Πολιτισμού, μετά τη θύελλα αντιδράσεων από εργαζομένους στον καλλιτεχνικό κλάδο, ο γνωστός ηθοποιός δηλώνει πως αφορούν κυρίως στην προστασία των πολιτών που θα αποφασίσουν να παρακολουθήσουν μία παράσταση ή οποιοδήποτε άλλο πολιτιστικό δρώμενο.
"Η μόνη προστασία που παρέχεται στο θέατρο, σε μουσικές συναυλίες ή και σε άλλες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, αφορά στα επίσημα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, τα οποία έτσι κι αλλιώς στηρίζει το κράτος και το υπουργείο με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων (σ.σ. Γεγονός που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι σε αυτές τις παραγωγές δεν εξαρτώνται μισθολογικά από την εισπρακτική τους επιτυχία, κάτι που συμβαίνει συνήθως στις ιδιωτικές παραγωγές)”, λέει ο κ. Χαλκιάς, τονίζοντας ότι "η υπόλοιπη καλλιτεχνική δραστηριότητα, δηλαδή το 85% της εγχώριας καλλιτεχνικής δημιουργίας, σε επίπεδο παραγωγών και εργαζομένων στον χώρο, παραμένει εντελώς απροστάτευτη”.
Ο αγαπημένος ηθοποιός σημειώνει πως κάτω από τις παρούσες συνθήκες και τα νέα δεδομένα, θα είναι αδύνατον να ανέβουν οι παραστάσεις, τουλάχιστον την ερχόμενη θερινή σεζόν.
"Σε ό,τι αφορά στις ιδιωτικού χαρακτήρα παραγωγές, πιστεύω πως η συντριπτική τους πλειοψηφία θα παραπεμφθεί στην επόμενη θερινή σεζόν δηλαδή το καλοκαίρι του 2021, μαζί με τους εορτασμούς των 200 χρόνων από την Εθνεγερσία του 1821”, αναφέρει γελώντας.
"Όλα τα ληφθέντα μέτρα -δικαίως βέβαια- που αποσκοπούν στην προστασία του πληθυσμού από την επιδημία, δυστυχώς δημιουργούν τεράστια προβλήματα, στην ιδανικά απρόσκοπτη γοητεία της θεατρικής πράξης και κατά συνέπεια καθίστανται σχεδόν απαγορευτικά!”, υπογραμμίζει ο ηθοποιός.
Όσον αφορά τώρα στην ερχόμενη χειμερινή θεατρική σεζόν 2020-2021, ο Τάσος Χαλκιάς λέει πως είναι ήδη ολοφάνερο ότι έχει επηρεαστεί.
"Οι παραγωγοί και οι θιασάρχες φαίνεται να προσανατολίζονται προς μικρές παραγωγές λίγων προσώπων ή ακόμα και μονολόγων, προκειμένου να μειώσουν το κόστος παραγωγής στο ελάχιστο και να καταφέρουν έτσι το λιγότερο δυνατό ρίσκο. Κατά συνέπεια, άμεσα, η τρέχουσα κατάσταση επηρεάζει αρνητικά και τη χειμερινή σεζόν”, αναφέρει χαρακτηριστικά.
Σε ερώτηση για το εάν θεωρεί πως το υπουργείο Πολιτισμού έχει συνειδητοποιήσει απόλυτα τις τεράστιες ζημιές που θα υποστεί ο κλάδος του Θεάτρου, ο ηθοποιός επισημαίνει πως "οι εκάστοτε υπουργοί Πολιτισμού και κατ' επέκταση το υπουργείο τους, ουδέποτε ασχολήθηκαν με τα ουσιαστικά προβλήματα των καλλιτεχνικών ή των επιστημονικών κλάδων, τους οποίους έχουν υπό την αιγίδα τους”.
"Πώς είναι δυνατόν λοιπόν να συνειδητοποιήσει τη ζημιά που έχει υποστεί, τουλάχιστον ο κλάδος του Θεάτρου;”, αναρωτιέται.
Ωστόσο, και ο ίδιος προσβλέπει σε επιστροφή του θεατρικού κλάδου στην κανονικότητα, στον ορίζοντα της εύρεσης μίας θεραπείας ή του εμβολίου κατά του ιού. "Μόνον κάποια φαρμακευτική λύση που θα καθυσηχασει τον κόσμο ή το πολυπόθητο εμβόλιο, θα αποκαταστήσει και θα επαναφέρει και το θέατρο στην πρότερη κατάστασή του”, λέει χαρακτηριστικά.
Όταν ρωτήσαμε τον αγαπημένο ηθοποιό ποια είναι η άποψή του για το ενδεχόμενο θεατρικών παραστάσεων σε live streaming, απάντησε με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο, αφήνοντας να εννοηθεί πως η ξεχωριστή εμπειρία του Θεάτρου, δεν μπορεί να αποτυπωθεί μέσα από μία οθόνη.
"Η θεατρική τέχνη είναι η τέχνη της ψυχής! Η υποκριτική τέχνη, που δεν έχει προφανώς καμία σχέση με την κοινή υποκρισία. Δηλαδή, είναι η παραγωγή συναισθημάτων, η επεξεργασία και η αποθήκευση τους στο θησαυροφυλάκιο της ψυχής του ηθοποιού. Η εκμετάλλευση τους -με την καλή έννοια- από την πλευρά των θεατρικών επιχειρηματιών, γεννά το επαγγελματικό Θέατρο. Τη μυσθαγωγικη δηλαδή αυτή σχέση ανάμεσα στη σκηνή και στην πλατεία, ανάμεσα στους ηθοποιούς και στους θεατές”, λέει χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας, ο ηθοποιός σημειώνει: "Ο φίλος μου ο Μανώλης Μητσιάς τραγουδά τον ποιητή Αλκαίο: Πώς να ημερέψει ο νους μ' ένα σεντόνι, πώς νά δεθεί η Μεσόγειος με σχοινιά... Εγώ θα παραλλάξω τον στίχο και θα πω: Πώς να κρυφτεί το θέατρο σε μια οθόνη και πώς να ανθίζει η ψυχή μες τα γυαλιά; Απλά δεν γίνεται!”.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

