Είχε προνομιακή μεταχείριση από τη Λυδία Κονιόρδου η οποία έπαυσε το προηγούμενο ΔΣ του Φεστιβάλ με το οποίο είχε "τις χειρότερες", όπως ομολογεί, σχέσεις; Ποια τα λάθη που ομολογεί ότι έκανε στο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ; Πως είναι σήμερα τα οικονομικά του;
Καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ, ιδρυτής του θεάτρου του Νέου Κόσμου, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος βρέθηκε στο στούντιο του TheTOC λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα της παράστασης Ηeisenberg του Σάιμον Στήβενς που σκηνοθετεί στην Κεντρική Σκηνή του τελευταίου για να μας μιλήσει και με τις δυο του ιδιότητες, μεταξύ άλλων και για το εν λόγω θέατρο που φιλοξενεί δεκατέσσερις νέες παραγωγές και τρεις επαναλήψεις με την ευκαιρία της επετείου των 20 χρόνων του.
- Είσαι σήμερα η "ψυχή" του Θεάτρου του Νέου Κόσμου;
Μια "ψυχή" που ... ίπταται. Εδώ και 3 χρόνια - ακόμα και πριν αναλάβω το φεστιβάλ έχει "μπει" πάρα πολύ δυναμικά o γιος μου, Μίλτος Σωτηριάδης. Φέτος για παράδειγμα έχει επιλέξει όλες τις παραστάσεις κι είναι sol out.
- Στην παράσταση Ηeisenberg, λοιπόν, που ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, ο Αλεξ (Περικλής Μουστάκης) κι η Τζόρτζι (Κόρα Καρβούνη) ερωτεύονται. Εκείνη είναι σαραντάρα, εκείνος εβδομηντάρης;...
Εβδομηνατπετάρης...Εχουμε συναντήσει πολλά φαινόμενα μια γυναίκα μικρότερη να ερωτεύεται έναν μεγαλύτερο άνδρα. Εδώ έχει ένα ακόμα ενδιαφέρον: Αυτός ο 75άρης έχει "κλείσει τον διακόπτη" πάνω στο θέμα έρωτας. Και τον πολιορκεί μια 40άρα με επιθετική στάση αιφνιδιασμού - φιλώντας τον σ' ένα παγκάκι.
- Πήρε άλλη "ώθηση" το Θέατρο του Νέου Κόσμου από τότε που η "ψυχή" του ανέλαβε καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών κι Επιδαύρου;
Θα έλεγα πως είναι μάλλον σε βάρος του Θεάτρου αυτή μου η εμπλοκή. Ημασταν ο πρώτος θίασος που έπαιρνε επιχορήγηση, τώρα έχουμε μια πολύ χαμηλή επιχορήγηση. Θεωρώ ότι πίσω από αυτό υπάρχει η σκέψη "μην πουν και τίποτα..." Αλλά εμένα το να σκηνοθετώ μου δίνει όρεξη και ενέργεια για το Φεστιβάλ. Αν δεν σκηνοθετούσα δεν θα αναλάμβανα το Φεστιβάλ.
- Πόσο πολύ σε βοήθησε η παύση του προηγούμενου ΔΣ (με το οποίο δεν είχες τις καλύτερες σχέσεις) και ο ορισμός νέου που έκανε η Λυδία Κονιόρδου με τον Γιάννη Μηλιό Πρόεδρο με τον οποίο έχετε ιδιαίτερα αγαστές σχέσεις; Είχες προνομιακή μεταχείριση από την υπουργό;
Με την έννοια ότι τη Λυδία την ξέρω, έχουμε ανεβάσει δυο έργα, έχουμε κάνει περιοδείες μ' αυτά τα δυο έργα, έχουμε πολύ καλή χημεία και συνεργασία και συνεχίζουμε. Αρα εμπιστεύτηκε έναν άνθρωπο που τον ξέρει καλά στο ελληνικό θέατρο. Προνομιακή; ΄Οπως είπα πριν έχουμε μειωμένη επιχορήγηση. Δεν είναι προνομιακή τελικά αλλά καλή συνεργασία...
-Και μια που πιάσαμε τα οικονομικά, τι λένε τα νούμερα; Τι παρέλαβες πριν από ενάμιση χρόνο που ανέλαβες και που βρίσκεται το ταμείο του Φεστιβάλ τώρα;
Εχει ένα μικρό πλεόνασμα. Κι αυτό είναι σπάνιο και το λέω με περηφάνια. Συνήθως υπάρχει κάποιο έλλεμμα και ζητάς από το υπουργείο ενίσχυση...
- Φέτος μετά το σάλο με την υπόθεση Φαμπρ και την "πυροσβεστική" ανάληψη του Φεστιβάλ κατάφερες να δώσεις πιο δυνατά το στίγμα σου. Θα ήθελα, όμως, να κάνεις και την αυτοκριτική σου...
Την πρώτη χρονιά - ανέλαβα 4 Απριλίου του 2016 - έπρεπε να έχουμε ένα πρόγραμμα έτοιμο για να το κοινοποιήσουμε μέσα σε 5 εβδομάδες. Εβαλα παρωπίδες, το κεφάλι κάτω και δούλεψα χωρίς άγχος για να γίνει αυτό σε 5 εβδομάδες. Τώρα που είχα όλο το χρόνο μπροστά μου για να γίνει όλο το πρόγραμμα του 2017 αγχώθηκα πάρα πολύ. Κι αυτό έφερε και τα λάθη του. Το Φεστιβάλ ήταν μεγαλύτερο απ' όσο αντέχουν οι δυνάμεις των εργαζομένων και του κοινού. Τώρα προσπαθούμε και να είναι μικρότερο και να τα τοποθετήσουμε πιο προσεκτικά.
- Υπάρχει μια είδηση που κυκλοφορεί αλλά δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα. Αληθεύει ότι του χρόνου θα δούμε τον Στιγκ στο Ηρώδειο;
Μάλλον. Ποτέ δεν λέω 100% "ναι", γιατί αν δεν υπογράψει κανείς πρέπει να είναι επιφυλακτικός. Οι συζητήσεις είναι προχωρημένες. Εύχομαι κι ελπίζω να τον έχουμε κοντά μας.