
Ηταν το 2002 όταν μια κατάμεστη αίθουσα του KodacTheater όπου απονέμονται τα Όσκαρ χειροκροτούσε τον νικητή του Οσκαρ σκηνοθεσίας για την ταινία «Ο Πιανίστας», γαλλο-πολωνό Ρομάν Πολάνσκι. Ο μεγάλος νικητής της απονομής, ωστόσο, ήταν απών. Πως να διασχίσει τον Ατλαντικό όταν είναι γνωστό πως οι ΗΠΑ έχουν ζητήσει την έκδοσή του για τη σκοτεινή υπόθεση παιδεραστίας που από το 1977 μέχρι σήμερα σφράγισε τη ζωή και την καριέρα του;

Τριανταοχτώ χρόνια μετά το «άνοιγμά» της, η εν λόγω υπόθεση ενός από τους κορυφαίους «Auteur» του σύγχρονου παγκόσμιου κινηματογράφου - που φέτος το Μάιο παρουσίασε στο 66ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών τη νέα του ταινία με τίτλο, «Venus in Fur» - φαίνεται πως μπαίνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Τη σχετική απόφαση δικαστηρίου της Κρακοβίας ότι δεν θα εκδοθεί ο Ρομάν Πολάνσκι στις ΗΠΑ υιοθέτησαν οι εισαγγελείς της Πολωνίας βάζοντας ουσιαστικά τέλος στο σίριαλ που έγινε αγαπημένο θέμα των media και στοίχειωσε την καριέρα του σκηνοθέτη, παραγωγού, σεναριογράφου και ηθοποιού.
«Μου αρέσουν τα νεαρά κορίτσια - όπως άλλωστε αρέσουν στους περισσότερους άντρες...» έχει παραδεχτεί σε τηλεοπτική συνέντευξή του στο Παρίσι ο Ρόμαν Πολάνσκι αρκετά χρόνια μετά το ξέσπασμα του περιβόητου σεξουαλικού σκανδάλου του βιασμού της 13χρονης Σαμάνθα Γκάιγκερ στο σπίτι του Τζακ Νίκολσον.

Οταν η Ατζέλικα Χιούστον έπιασε τον Πολάνσκι στα ... πράσα
Τι συνέβη στο σπίτι του Νίκολσον; Η Αντζέλικα Χιούστον έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες για το τι συνέβη μέσα στο σπίτι του τότε συντρόφου της Τζακ Νίκολσον, μεταξύ του Πολάνσκι και της έφηβης τότε Σαμάνθα Γκέιμερ στα αυτοβιογραφικό βιβλίο της «Watch Me - A Memoir».
Η ηθοποιός έφτασε στο σπίτι του και βρήκε το μπουφάν και την κάμερα του σκηνοθέτη Πολάνσκι στην κουζίνα. «Τότε εμφανίστηκε ο Ρομάν με ένα κορίτσι, μας σύστησε και μου είπε ότι έβγαζαν φωτογραφίες», αναφέρεται σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματα της
Δεν πήγε το μυαλό της σε τίποτα κακό μέχρι την επόμενη μέρα που αστυνομικοί έφτασαν στο σπίτι της. «Με ακολούθησαν στον επάνω όροφο όπου τους υπέδειξα ένα συρτάρι, μέσα στο οποίο βρήκαν χόρτο. Eψαξαν την τσάντα μου και βρήκαν μέσα ένα γραμμάριο κοκαΐνη. Αυτά ήταν αρκετά αποδεικτικά στοιχεία για αυτούς. Ο Ρομάν και εγώ βρεθήκαμε στα πίσω καθίσματα δύο περιπολικών. Είχαμε συλληφθεί...»

Ενας διψασμένος για δημοσητα δικαστής: «΄Ημουν ένα ποντίκι εναντίον πεινασμένων γατών» έχει δηλώσει ο Πολάνσκι
Τον Μάρτιο του 1977 η Πολιτεία του Λος Αντζελες απέδωσε στον σκηνοθέτη έξι κατηγορίες ανάμεσα στις οποίες ο εξαναγκασμός για χρήση παραισθησιογόνων ουσιών σε ανήλικο και ο βιασμός ανηλίκου υπό την επήρεια ναρκωτικών. Αρχικώς ο Πολάνσκι δήλωσε αθώος. Αργότερα όμως ο δικηγόρος του Ντάγκλας Ντάλτον κατάφερε να μειώσει τις κατηγορίες σε μία (παράνομη σεξουαλική πράξη σε ανήλικο). Το αντάλλαγμα ήταν η ομολογία ενοχής του Πολάνκσι.
Παρ' ότι η συμφωνία ήταν να μη φυλακιστεί αλλά να τεθεί υπό επιτήρηση, όταν αποδέχθηκε την ενοχή του ο δικαστής Λόρενς Ρίτενμπαντ (που σήμερα δεν είναι εν ζωή) αποφάσισε την προσωρινή κράτησή του υπό ψυχιατρική παρακολούθηση στις φυλακές Τσίνο της Καλιφόρνιας. Ο, διψασμένος για δημοσιότητα, Ρίτενμπαντ δήλωσε αποφασισμένος να επιβάλει νέα προσωρινή κράτηση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στον Πολάνσκι την ημέρα της αποφυλάκισής του, στις 18 Ιανουαρίου 1978. «΄Ημουν ένα ποντίκι εναντίον πεινασμένων γατών», δήλωσε ο Πολάνσκι και εγκατέλειψε τις ΗΠΑ. Δεν ξαναεπέστρεψε ποτέ.

Τα άλλα δράματα του Πολάνσκι: Επιβίωσε του ολοκαυτώματος, έζησε τη δολοφονία της εγκύου γυναίκας του
Η προσωπική ζωή του σκηνοθέτη είναι από μόνη της μια δραματική ταινία. Ο γιος Πολωνών που μετακόμισε με την οικογένειά του στην Πολωνία το 1937 λίγο πριν το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου επιβιώνοντας του ολοκαυτώματος έζησε το 1969 τη δολοφονία της, εγκύου στον όγδοο μήνα, συζύγου του, Σάρον Τέιτ από μέλη της Οικογένειας Μάνσον ενώ έμενε στο σπίτι του Πολάνσκι στο Benedict Canyon του Λος ΄Αντζελες.

Η κινηματογραφική του δράση
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Πολάνσκι, «Γυμνός Πειρασμός» (1962) κέρδισε υποψηφιότητα για ΄Οσκαρ αλλά είχε την ατυχία να συναγωνίζεται το περίφημο «8 1/2» του Φελίνι που νίκησε στην «κούρσα». Από τότε έλαβε πέντε υποψηφιότητες Όσκαρ, μαζί με δύο Bafta τέσσερα Cesar, μία Χρυσή Σφαίρα, κι ένα Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Κανών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο σκηνοθέτησε τρεις ταινίες, αρχίζοντας με την «Αποστροφή» (1965). Το 1968 μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες και εδραίωσε τη θέση του όταν σκηνοθέτησε τη βραβευμένη με Όσκαρ ταινία τρόμου «Το Μωρό της Ρόζμαρυ» (1968).
Ο Πολάνσκι επιστρέφει στην Ευρώπη και κάνει τρία χρόνια να σκηνοθετήσει ξανά -μέχρι που το '71 κάνει τον «Μάκβεθ» (1971) και το την περίφημη «Chinatown» (1974). Η ταινία έλαβε έντεκα υποψηφιότητες για Όσκαρ και σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Η επόμενη ταινία του «Ο ΄Ενοικος» γυρίστηκε στην Γαλλία και ολοκλήρωσε την «Apartment Trilogy».
Ο Πολάνσκι συνέχισε να κάνει ταινίες και μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου της παιδικής κακοποίησης όπως ο «Πιανίστας» και ο «΄Ολιβερ Τουίστ» (2005) αλλά και «Ο Αόρατος συγγραφέας» (2010) που κέρδισε έξι Ευρωπαϊκά Κινηματογραφικά Βραβεία. Οσο αδιαμφισβήτητο είναι ότι πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες του 20ου αιώνα, τόσο σίγουρο είναι ότι την «επίδρασή» της σκανδαλώδους προσωπικής του ζωής του δεν πρόκειται να τη σβήσει ποτέ ο χρόνος.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr