
Διαβάζουμε τα Πόσο θα ζήσεις ακόμα γιαγιά της Αλκης Ζέη, Τη μέρα που τα κραγιόνια τα παράτησαν των Oliver Jeffers και Drew Daywalt και Στην αυλή του Σουλεϊμάν του Διονύση Βίτσου.

Πόσο θα ζήσεις ακόμη γιαγιά; Αλκη Ζέη Μεταίχμιο
Η ερώτηση της εγγονής της ΄Αλκης Ζέη – με την αφοπλιστική ειλικρίνεια που της δίνει η ηλικία και την άνεση που της δίνει η οικογενειακή σχέση – αποτέλεσε και το έναυσμα για μια σειρά, σχεδόν αυτοτελών, ιστοριών από μια από τις σημαντικότερες συγγραφείς της παιδικής ηλικίας της γενιάς της μεταπολίτευσης.
Πως απαντά η ΄Αλκη Ζέη στο καυτό ερώτημα της εγγονής της; Με 20 βιωματικές και κι άλλες 8 ξεχωριστές, ποικίλου ύφους, ιστορίες φωτίζοντας την προσωπική κι οικογενειακή της ιστορία, ενώ παράλληλα ξετυλίγεται το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα. Τα χρόνια της Χούντας που έζησε με το σύζυγό της στη Γαλλία, οι μετακινήσεις τους στη Ρωσία, η απώλειά του, η πραγματικότητά της, και βεβαίως οι συζητήσεις με τα εγγόνια της πυροδοτούν το ... μολύβι της ΄Αλκης Ζέη. Το βιβλίο περιέχει ακόμα ενδιαφέρον φωτογραφικό υλικό από το προσωπικό αρχείο της Άλκης Ζέη που εμπλουτίζει την αφήγηση
Γιατί αξίζει να διαβαστεί το βιβλίο αυτό; Διότι αποδεικνύει ότι αυτή η γιαγιά με την χαρισματική πένα μπορεί να συγκινήσει, να προβληματίσει, να “ξύσει” τη μνήμη και να απευθυνθεί σε πολλές και διαφορετικές ηλικίες. Και τελικά να γίνει γιαγιά όλων μας.

Η μέρα που τα κραγιόνια τα παράτησαν, Oliver Jeffers, εκδόσεις Ικαρος
Το μόνο που ήθελε ο καημένος ο Ντάνκαν, ήταν να ζωγραφίζει. Όταν όμως άνοιξε την κασετίνα του, βρήκε ένα σωρό γράμματα που όλα τους έλεγαν το ίδιο: τα παρατάμε! Το Μπεζ είχε κουραστεί να είναι η σκιά του Καφέ. Το Μπλε χρειαζόταν ένα διάλειμμα μετά από τόση δουλειά ενώ το Ροζ ζητούσε απλώς να χρησιμοποιηθεί. Το Πράσινο δεν είχε παράπονα αλλά ζητούσε να φιλιώσουν το Κίτρινο με το Πορτοκαλί.
Τι μπορούσε να κάνει ο Ντάνκαν; Ο πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας Drew Daywalt και ο αγαπημένος εικονογράφος Oliver Jeffers δημιουργούν μια ιστορία που θα κάνει τα παιδιά να ξεκαρδιστούν στα γέλια.
Αδιαμφισβήτητα, ο “σταρ” του βιβλίου είναι ο εικονογράφος του. Γεννημένος στο Μπέλφαστ, και μόνιμος κάτοικος του Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, ο Oliver Jeffers είναι ζωγράφος και παραμυθάς, δημοφιλής για τις εικονογραφήσεις και τις τυπωμένες με χειρόγραφα στοιχεία ιστορίες του.
Τα εικονογραφημένα βιβλία του, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνονται πασίγνωστα βιβλία όπως το Πιγκουίνος χάθηκε, Πιγκουίνος βρέθηκε, το οποίο ενέπνευσε την ομώνυμη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους, έχουν αποσπάσει πολλά βραβεία παγκοσμίως και έχουν μεταφραστεί σε πάνω από τριάντα γλώσσες.
Εδώ, κάνει μια ενδιαφέρουσα συνύπαρξη με τον πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα Drew Daywalt δημιουργώντας μια ιστορία που μπορεί απευθυνθεί σε παιδιών από 3 ετών εξοικειώνοντάς έτσι με το βιβλίο που κάποια στιγμή πιθανόν θα πάρει τη θέση των κραγιονιών στα χέρια τους.

Στην αυλή του Σουλειμάν, Διονύσης Βίτσος, Περίπλους
Το βιβλίο περιγράφει την Αυλή του Σουλεϊμάν, την εποχή του και την καθημερινότητα στην απέραντη τότε Οθωμανική Αυτοκρατορία του 16ου αιώνα.
Ο συγγραφέας του αναφέρει στο TheTOC:
“Το βιβλίο δεν είναι ιστορικό, αφού κι εγώ ιστορικός δεν είμαι. Είναι ένα ιδιότυπο ρεπορτάζ στα ιστορικά βιβλία, στις πηγές, στις μαρτυρίες και στις συζητήσεις σχετικά με τον σουλτάνο Σουλειμάν τον Μεγαλοπρεπή, την αυλή και την εποχή του. Η ομολογημένη, αλλά κυρίως η ανομολόγητη ιστορική αλήθεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, ιδίως της εποχής του Σουλεϊμάν: Kοινωνίες, αντιλήψεις, καθημερινότητα, διασκεδάσεις, συνήθειες, πρόσωπα, που δύσκολα μπορούν να κατανοηθούν από τον δυτικό άνθρωπο, μα που επηρέασαν την ζωή και την ιστορική του πορεία –ιδίως των Ελλήνων– για αιώνες.
Δεδομένου δε ότι οθωμανικός πολιτισμός είναι κράμα Βυζαντίου και Ανατολής παρακολουθώντας κάποιος τις ίντριγκες, τις σχέσεις των φορέων της εξουσίας μεταξύ τους αλλά και με το λαό, το τυπικό της Αυλής, τους θεσμούς, αλλά και τη διατροφή και τις διασκεδάσεις σε ικανό βαθμό βλέπει πώς λειτουργούσε το Βυζάντιο, από το οποίο χρειάστηκε η Οθωμανική Αυτοκρατορία να υιοθετήσει όλα αυτά, αφού οι Τούρκοι μέχρι την πτώση της Κωνσταντινούπολης δεν ήταν παρά μόνο ένας νομαδικός λαός που μετακινιόταν συνεχώς.
Ο Σουλεϊμάν υπήρξε μεγάλος σουλτάνος για την Οθωμανική Αυτοκρατορία ο οποίος όμως ρήμαξε τους Έλληνες, ιδίως με τις εκστρατείες του Χαιρεντίν Βαρβαρόσσα, ο οποίος ήταν έλληνας στην καταγωγή, όπως έλληνες υπήρξαν και ο Μεγάλος Βεζίρης Ιμπραήμ που τον κατηύθυνε.
Το γνωστό σίριαλ, που παλαιότερα είχε μεγάλη επιτυχία στη χώρα μας, ήταν μια θαυμάσια παραγωγή, αλλά αφήνει κενά, κάνει ιστορικές παραποιήσεις και αποσιωπά πλευρές και καταστάσεις του τούρκικου πολιτισμού, γιατί είναι γνωστό ότι αποτελεί σε ικανό βαθμό φορέα προβολής της καλής πλευράς της τουρκικής ιστορίας. Συγχρόνως όμως προκαλεί το ενδιαφέρον για αυτήν την εποχή. Η ενημέρωση όμως που παρέχει δεν είναι ούτε ολοκληρωμένη, ούτε η απόλυτη πραγματικότητα”.
Ολα τα βιβλία θα τα βρείτε στο public.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr