Δίχασε κοινό και κριτικούς η παράσταση "Σφήκες" του Αριστοφάνη, σε ελεύθερη διασκευή και σκηνοθεσία της Λένας Κιτσοπούλου, που ανέβηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου.
Υπό συνθήκες καύσωνα στο Αργολικό Θέατρο, οι θεατές παρακολούθησαν μία παράσταση που μάλλον... ενόχλησε αρκετούς, που αποχώρησαν πριν από τη λήξη της σοκαρισμένοι.
Η εν λόγω παράσταση ήταν και η αιτία για να ξεσπάσει ένας πρωτοφανής "πόλεμος ποιότητας" στα social media, για την "Επίδαυρο που μας αξίζει" ή "δεν μας αξίζει".
Η αιρετική δημιουργός, στην πρώτη κάθοδό της στην Επίδαυρο, επιχείρησε να προσαρμόσει το βασικό μήνυμα της αριστοφανικής κωμωδίας στο σήμερα. Με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση, θέλησε να φωτίσει τη συστημική σαπίλα, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό, την άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής μας.
Η παράσταση "Σφήκες", που αποτελεί συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου με το ΚΘΒΕ, βρέθηκε στο στόχαστρο των κριτών των social media, οι οποίοι δεν δίστασαν να "χτυπήσουν" ανελέητα τη σκηνοθέτη της παράστασης, αλλά και τους συντελεστές, με το όνομα της Λένας Κιτσοπούλου να "τρεντάρει" στις πρώτες θέσεις των δημοφιλών μέσων κοινωνικής δικτύωσης όλο το Σαββατοκύριακο.
Η διαδικτυακή μάχη ξεκίνησε από μία κριτική της παράστασης που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα fragilemag.gr, με τίτλο "'Σφήκες' από τη Λένα Κιτσοπούλου: διασυρμός του θεάτρου με τη σφραγίδα του Εθνικού και του ΚΘΒΕ". Αυτή λοιπόν η τοποθέτηση, που έκανε λόγο για "απάτη", για "χυδαίο και ωμό φασισμό" και για "θλιβερό" αποτέλεσμα, αρκούσε για να αρχίσει η μάχη του πληκτρολογίου, ακόμα και από ανθρώπους που δεν παρακολούθησαν την παράσταση.
Τα σχόλια Ελενας Ακρίτα και Πέτρου Τατσόπουλου:
Με μία ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook, η συγγραφέας και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ελενα Ακρίτα, τονίζει μεταξύ άλλων πως "η Επίδαυρος θα υπάρχει και μετά από τη Λένα Κιτσοπούλου".
Ολόκληρη η ανάρτησή της:
Δε βλέπω Κιτσοπουλου, δεν την αντέχω. Δυο παραστάσεις της έχω δει, μού φτάνουν και μού περισσεύουν.
Όμως η Επιδαυρος θα υπάρχει και μετά απ’ αυτή.
Όπως υπήρξε και πριν.
Τότε που επί δεκαετίες, λιωναμε τις σπαντριγιες μας για να δούμε την κάθε βαρετή, στομφώδη, χυδαία, μεγαλόστομη αηδία που ανέβαζαν οι κλίκες βολεμένων δημιουργών, θιασαρχών, ημετερων, μεταφραστών-κριτικών, παραγωγών ό,τι να ‘ναι, βαριεστημένων κορυφαίων του Χορού, ηθοποιών-δημοσίων υπαλλήλων του Εθνικού και τηλεαστερων με πρόσφατο σουξέ στη φαρέτρα τους. Και κάτι νούμερα (ξεχασμένα σήμερα πια) που νόμιζαν ότι τη σκηνοθεσία τούς την υπαγόρευε ο Αισχύλος στ’ αυτί.
Ηταν η Επίδαυρος των ολίγων και εκλεκτών #not που διαχρονικά λυμαίνονταν το Αρχαίο Θέατρο σαν να ήταν το αμπέλι του παππού τους.
Κι επιβίωσε.
Τους έγραψε όλους κι επιβίωσε.
Ως θεατές έχουμε βαρεθεί, έχουμε σιχαθεί, έχουμε εξαγριωθεί, έχουμε δει ξεπέτες, έχουμε φύγει τρέχοντας από παραστάσεις όπου οι αρχαίοι συγγραφείς κατακρεουργούντο με τις πλέον σαδιστικές μεθόδους.
Όμως η Επιδαυρος είναι πάντα εκεί.
Και θα είναι πάντα εκεί.
Και πριν την Κιτσοπούλου και μετά την κάθε Κιτσοπουλου. Συνεπως….
Βάλτε το μαχαίρι στο θηκάρι.
Και ήρεμα λίγο, εχουμς και καύσωνα….
Αλλά και ο συγγραφέας Πέτρος Τατσόπουλος, σε ανάρτησή του, σχολιάζει με αιχμηρό τρόπο την παράσταση "Σφήκες" της Λένας Κιτσοπούλου.
Η ανάρτησή του:
Σχόλια στο Twitter για την παράσταση "Σφήκες" της Λένας Κιτσοπούλου: