
Ποιος είδε τον Χατζάκη και δεν τον φοβήθηκε! Απάντηση δίνει με επιστολή του ο τέως καλλιτεχνικός διευθυντής στο ότι απορρίφθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας αίτησή του με την οποία ζητούσε να ακυρωθεί η απόφαση της (2015) της τότε ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού με την οποία παύθηκε από την θέση. Μιλά για συνεργασία των αρχών με «παρακρατικά καρκινώματα του Εθνικού που διέσπειραν άθλιες φήμες» για εκείνον, υποστηρίζει τους; ισχυρισμούς του ότι «η σκηνοθεσία που έκανα με μηδενική αμοιβή, συνιστά σοβαρό λόγο για την απομάκρυνσή μου από τη θέση και την εργασία μου». Στο τέλος της επιστολής του ξεκαθαρίζει ότι ο αγώνας για τη δικαίωσή του θα συνεχιστεί.
Ολόκληρη η επιστολή του Σωτήρη Χατζάκη
«Αφού επί μήνες, συνεργαζόμενοι με τα παρακρατικά καρκινώματα του Εθνικού, διέσπειραν άθλιες φήμες οτι δήθεν πληρώθηκα και τρίτη - εκτός των δυο νόμιμων - σκηνοθεσία, τώρα ομολογούν, μετά το ράπισμα των αδιάσειστων στοιχείων, οτι όχι δεν πληρώθηκα, αλλά οτι η σκηνοθεσία που έκανα με μηδενική αμοιβή, συνιστά σοβαρό λόγο για την απομάκρυνσή μου από τη θέση και την εργασία μου.
Γνωρίζουν - όπως και όλος ο κόσμος - οτι αναγκάστηκα να κάνω δωρεάν την τρίτη σκηνοθεσία, λόγω σοβαρής ασθένειας συναδέλφου σκηνοθέτη, για να μη μείνει κλειστό το θέατρο και ζημιωθούν το γόητρο και τα έσοδά του.
Η πράξη μου αυτή δεν έβλαψε το δημόσιο συμφέρον ούτε κατά ένα ευρώ, απεναντίας έφερε έσοδα 454.000 ευρώ.
Γνωρίζουν οτι είναι απολύτως ανακριβή τα ποσά που αναφέρουν οτι εισέπραξα για τα έτη 2014 και 2015. Εισέπραξα μόνο την αμοιβή μου για τη σκηνοθεσία δυο - όπως ακριβώς ορίζει ο νόμος - έργων την κάθε χρονιά.
Και όμως, αδίστακτοι και μοιραίοι, χαίρονται τώρα την πλαστογραφία, το bullying, τις παρακρατικές εφόδους στο Εθνικό Θέατρο, την τρομοκράτηση των εργαζομένων και την απαξίωση των θεσμών.
Δυστυχώς γι'αυτούς η ζωή προχωρά, μαθαίνει, ξεκαθαρίζει. Στο νέο τους Εθνικό οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Τους περιμένει η πτωση, η αποκάλυψη των παργματικών αιτίων των πράξεών τους και η τιμωρία.
Όσο για εμένα, ασφαλώς και θα και θα συνεχίσω τον δικαστικό αγώνα για την τιμή, την αξιοπρέπεια και τη δικαίωσή μου».
Το χρονικό
Όπως είναι γνωστό ο Σωτήρης Χατζάκης, το 2013 είχε διοριστεί με τριετή θητεία καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου.
Αναλυτικότερα, την 21η Απριλίου 2015, με απόφαση του υπουργού και υφυπουργού Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά και Νικολάου Ξυδάκη αντίστοιχα, ανακλήθηκε η προγενέστερη απόφαση διορισμού του Σωτήρη Χατζάκη στην θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.
Σύμφωνα με το νόμο 2273/1994, η θητεία του διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου μπορεί να παυθεί πρόωρα, από το διοικητικό συμβούλιο με πλειοψηφία των 2/3 των μελών και με αιτιολογημένη απόφαση.
Ο Σωτήρης Χατζάκης είχε προσφύγει στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο και ζητούσε να ακυρωθεί ως παράνομη η υπουργική απόφαση με την οποία παύθηκε από τα καθήκοντά του.
Το Δ΄ Τμήμα του ΣτΕ απέρριψε την αίτηση του Σωτ. Χατζάκη ως αβάσιμη, κρίνοντας ότι η πρόωρη λήξη της θητείας του αιτιολογείται νόμιμα, καθώς διέπραξε δύο σοβαρές παραβάσεις της νομοθεσίας που αφορούν το Εθνικό Θέατρο.
Το ΣτΕ ερμηνεύοντας τη νομοθεσία στο πλαίσιο των σκοπών του δημοσίου συμφέροντος, έκρινε ότι ο υπουργός Πολιτισμού μπορεί να αποφασίζει με αιτιολογημένη απόφαση του, την πρόωρη λήξη της θητείας του καλλιτεχνικού διευθυντή και «για οποιονδήποτε άλλο σοβαρό λόγο».
Στην συνέχεια, αναφέρεται στην δικαστική απόφαση ότι ο κ. Χατζάκης το 2014 υπέγραψε τρεις συμβάσεις έργου (για σκηνοθεσία παραστάσεων, κ.λπ.) με το Εθνικό Θέατρο συνολικού ύψους 4.000 ευρώ, ενώ το επιτρεπόμενο όριο είναι δύο και το 2015 υπέγραψε και πάλι τρεις συμβάσεις, συνολικού ύψους 31.000 ευρώ, ενώ το επιτρεπόμενο όριο είναι δύο. Πάντως, ο Σωτήρης Χατζάκης, μεταξύ των άλλων, επικαλέστηκε ότι για τη σκηνοθεσία του έργου «Μυστικοί Αρραβώνες» δεν έλαβε αμοιβή. Να σημειωθεί, ότι μειοψήφησε ο σύμβουλος Επικρατείας Ηλίας Μάζος.
Τελικά, από το ΣτΕ κρίθηκε ότι ο κ. Χατζάκης υπέπεσε σε δύο σοβαρές παραβάσεις της νομοθεσίας και απορρίφθηκαν όλοι οι ισχυρισμοί του.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr