Πως το facebook άλλαξε τον τρόπο ομιλίας μας

Το πιο δημοφιλές social media αλλάζει και τον κώδικα επικοινωνίας δίνοντας άλλο περιεχόμενο σε «καθημερινές» λέξεις

pws-to-facebook-allakse-ton-tropo-omilias-mas
|
SHARE THIS
0
SHARES

Στην ψηφιακή εποχή, τη μεγαλύτερη επιρροή την έχουν αδιαμφισβήτητα τα social media, τα οποία όχι μόνο βοηθούν στην ενημέρωση, αλλά αλλάζουν όλη μας την καθημερινότητα, ακόμη και τον τρόπο ομιλίας.Με αφορμή την επέλαση των δικτύων κοινωνικής ενημέρωσης, το CNN  παρουσιάζει το μέγεθος στο οποίο έχει αλλάξει η ομιλία των χρηστών του, σε 9 απολαυστικές παραμέτρους.

Φίλος

Μέχρι να έρθει το facebook, κανείς δεν χρησιμοποιούσε την λέξη «φίλος» όπως στην φράση «να σε κάνω φίλο». Πλέον δεν είναι απίθανο να ζητήσουμε από κάποιον γνωστό μας να συλλαβίσει το όνομα του, έτσι ώστε να τον κάνουμε φίλο στο Facebook.

 Κυρίως τον πρώτο καιρό, έβαζαν φίλους στο facebook σαν τις μάρκες στο πόκερ

Σε τελική ανάλυση, σε όλους αρέσει να νιώθουν διάσημοι. Γι' αυτό μερικοί χρήστες του Facebook κυρίως τον πρώτο καιρό, έβαζαν φίλους στο facebook σαν τις μάρκες στο πόκερ, ακόμη και εάν οι περισσότεροι «φίλοι» στο facebook ήταν συνεργάτες που τους βλέπαμε σπάνια, μακρινοί συγγενείς, ή παλιοί συμμαθητές που ίσα που τους θυμόμαστε. Κανείς δεν έχει στην πραγματικότητα 583 «φίλους».

Διαγραφή από τους φίλους -γνωστό και ως unfriend

 Το Facebook δίνει και το Facebook παίρνει. Κουραστήκατε από τις πολιτικές κραυγές του θείου σας; Διαγράψτε τον! Προσθέτοντας αυτή την επιλογή, το Facebook δημιούργησε μια σύντομη λέξη για την εγκατάλειψη μιας φιλίας, ή την διακοπή επαφών με έναν γνωστό.

 Είναι πολύ πιο εύκολο να πει κανείς ότι «τον διέγραψα», από το «δεν θα είμαι πλέον φίλος μαζί του, επειδή με εκνευρίζει».

Είναι πολύ πιο εύκολο να πει κανείς ότι «διέγραψα τον  τάδε», από το «Δεν θα είμαι πλέον φίλος μαζί του, επειδή με εκνευρίζει με τις καθημερινές αναφορές του για βαρετά θέματα».

Ανανέωση στο status -γνωστό και ως status update

Πριν από μερικά χρόνια, το status στο Facebook, ήταν ένα είδος μέτρησης των κοινωνικών ή επαγγελματικών απόψεων κάποιου, μέχρι που το Facebook αποφάσισε να ζητήσει από τους χρήστες του να αναρτήσουν θέματα σχετικά με τις σκέψεις ή τις δραστηριότητες τους και το γνωστό «status update» ξαφνικά σήμαινε κάτι περισσότερο από την μετακόμιση σε μια νέα γειτονιά.

«Μου αρέσει» -γνωστό και ως like

Λίγα πράγματα έχουν προκαλέσει τόσες διχογνωμίες στο Facebook όσο το Like, το οποίο έκανε ντεμπούτο το 2009. Ξαφνικά, με ένα κλικ μπορούσαμε να υποστηρίξουμε τις αναρτήσεις των φίλων μας, τα αστεία τους και τις φωτογραφίες τους. Οι κυνικοί όμως του facebook, ζήτησαν ανεπιτυχώς την επιλογή «δεν μου αρέσει», γνωστό και ως Dislike. Όλα αυτά, έκαναν το Like έναν μετρητή για την δημοφιλία. Πλέον ακούμε πολύ συχνά «δεν μπορώ να καταλάβω πως η φωτογραφία μου είχε μόνο τρία Like».

Σκούντημα -γνωστό και ως Poke

Το Poke εμφανίστηκε στις πρώτες ημέρες του Facebook. Κανείς δεν ήξερε τι ήταν ακριβώς - ακόμη και ο Mark Zuckerberg είπε κάποτε για το Poke, «Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν ωραίο να έχουν οι χρήστες μας ένα χαρακτηριστικό, χωρίς συγκεκριμένο σκοπό».

O Mark Zuckerberg είπε κάποτε για το Poke ότι θα ήταν ωραίο να έχουν οι χρήστες μας ένα χαρακτηριστικό, χωρίς συγκεκριμένο σκοπό

Κάποιοι το είδαν ως μια πρόσκληση με διάθεση φλερτ σε συνομιλία στο Ίντερνετ ή ακόμη και στον πραγματικό κόσμο. Αλλά το προφανές σεξουαλικό υπονοούμενο του, κατέστησε δύσκολη την χρήση του για συνομιλία.
Περιέργως, το Poke είναι ακόμα ενεργό στο Facebook. Αλλά κανείς δεν το χρησιμοποιεί πια εκτός και εάν έχει ειρωνική διάθεση.

Share (και overshare) 

Η κοινή χρήση ήταν κάτι που κάναμε στο σχολείο, όταν δεν υπήρχαν αρκετά βιβλία. Στη συνέχεια ήρθε το Facebook, και ο καθένας -δεν είναι μόνο οι γενναιόδωροι- έγινε συμμέτοχος. Σύντομα αυτό δεν ήταν αρκετό για να ζήσουμε μια αξέχαστη στιγμή στην καθημερινή μας ζωή: Θα έπρεπε να το μοιραστούμε με όλους, Αμέσως!  Επιλογές με την ένδειξη «Μοιραστείτε το» εμφανίστηκαν σε όλο το Ίντερνετ. 

Η λέξη «συμμετοχή» σήμαινε πάντα μια ανιδιοτελή, φιλανθρωπική πράξη. Αλλά το να μοιραζόμαστε κάθε μας κίνηση και σκέψη στα social media, είναι η πιο εγωκεντρική πράξη που μπορούμε να κάνουμε. 

Τοίχος -το γνωστό Wall

Για χρόνια, το Facebook ενθάρρυνε τους επισκέπτες να επισκεφθούν το προφίλ ενός φίλου για να «γράψουν στον τοίχο του». 

Η ιδέα ενός ψηφιακού «τείχους» φάνηκε περίεργη σε μια εποχή που άλλα κοινωνικά δίκτυα ήταν για την προώθηση ιστοσελίδων. Ίσως γι 'αυτό δεν έπιασε ποτέ. Το 2011, το Facebook αντικατέστησε το Τείχος με την τρέχουσα μορφή Timeline -το γνωστό Χρονολόγιο-, το οποίο εμφανίζει ενημερώσεις χρονολογικά.

Είναι μπερδεμένο -It's complicated

Η αμφίσημη αυτή απάντηση στην ερώτηση του facebook εάν έχετε σχέση, θα μπορούσε να ισχύει σε οποιαδήποτε ρομαντική δραστηριότητα ανάμεσα στο «μόνος» και στο «σε σχέση» -και είναι και  πιο ενδιαφέρουσα.

Επισήμανση- γνωστό και ως tag

Αυτό που ήταν κάποτε ένα παιδικό παιχνίδι, πλέον είναι ένας τρόπος να κάνουμε τους ανθρώπους να προσέξουν τις αναρτήσεις μας, ή για να τους ντροπιάσουμε επισημαίνοντας τους σε καθόλου κολακευτικές φωτογραφίες. Εάν το σκεφτεί κανείς, το tag ίσως είναι το νέο Poke.

 

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook