Από τους DSQUARED μέχρι τη Chanel κι από τον Armani μέχρι την Prada, οι κορυφαίοι οίκοι μόδας του πλανήτη έχουν εδώ και δεκαετίες βουτήξει για τα καλά στα νερά της γαστρονομίας κι έχουν μεταφέρει τον ανταγωνισμό από τα λαμπερά ντεφιλέ στα τραπέζια με τα ακριβά σερβίτσια, δείχνοντας ότι υψηλή ραπτική και η υψηλή γεύση είναι δυο τέχνες με πορείες όχι απλά κοντινές, αλλά συχνά ταυτόσημες.
Χαρακτηριστική είναι, άλλωστε, και η περίπτωση της Gucci, που έχει αφήσει το δικό της στίγμα στην haute cuisine με την "Osteria Gucci da Massimo Bottura" σε Φλωρεντία, Λος Άντζελες, Τόκιο και Σεούλ - οι executive chefs της οποίας, Karime Lopez και Takahiko Kondo έκλεψαν την παράσταση στην τελετή απονομής των Χρυσών Σκούφων 2025, υπογράφοντας και μαγειρεύοντας το menu του diner de gala - ενώ ξεχωριστό κεφάλαιο αποτελούν και περιπτώσεις όπως η Louis Vuitton ή ο Salvatore Feragamo, που δεν περιορίζονται σε μουράτα εστιατόρια επανδρωμένα με πρωτοκλασάτους σεφ, αλλά βάζουν στο πατρόν τους και το ευ πίνειν, χάρη στη συγχώνευση της πρώτης με τον οινικό powerhouse της Moet Hennessy, ή την premium ετικέτα οίνου του δεύτερου, από τους ιδιόκτητους αμπελώνες Il Borro στην Τοσκάνη. Είναι όλο αυτό απλώς μια ευκαιρία branding; Ένας τρόπος να επεκτείνουν και να εμπλουτίσουν το lifestyle που ο κάθε οίκος σηματοδοτεί; Ένα επιχειρηματικό άνοιγμα για να τρυπώσουν σε μια νέα αγορά;