
Αυτές τις μέρες, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου διοργανώνει στον κινηματογράφο Έλλη αφιέρωμα, στο πλαίσιο του οποίου προβάλλονται ξανά όλες οι παραγωγές που απέσπασαν τα βραβεία Ίρις καλύτερης ταινίας μυθοπλασίας και τεκμηρίωσης τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια της ύπαρξής της. Αναπόφευκτα, ο επετειακός χαρακτήρας της εκδήλωσης προσφέρεται για αναπλήρωση σινεφιλικών κενών, αλλά και επανεκτίμηση τίτλων που έχουν, ορισμένοι, φτάσει διψήφιο αριθμό ετών από την πρεμιέρα τους. Ανάμεσά τους, σαφώς, ο "Κυνόδοντας" του Γιώργου Λάνθιμου.
Σύμφωνα με το αρχείο του "αθηνόραμα", το ημερολόγιο έγραφε 22 Οκτωβρίου 2009 όταν κυκλοφόρησε η ταινία που έμελλε να αλλάξει το ρου του μοντέρνου ελληνικού κινηματογράφου, αλλά και της ζωής του σκηνοθέτη της, αφού σήμερα ο Λάνθιμος βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του χολιγουντιανού σινεμά, έχοντας πετύχει το επώνυμό του να συνεπάγεται με αισθητικό χαρακτηρισμό, κάτι που λίγοι συνάδελφοί του μπορούν να καυχιούνται πως έχουν καταφέρει. Προτού συμβούν όλα αυτά, όμως, η εμφάνιση του "Κυνόδοντα" στις μαρκίζες αποτέλεσε εφαλτήριο για μείζονες μεταβολές στο εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο, συντονίστηκε δε με τους κοινωνικούς μετασχηματισμούς που δειλά-δειλά έκαναν την εμφάνισή τους στο δημόσιο χώρο.
Διαβάστε περισσότερα στο athinorama.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr