Με εξαίρεση την παράσταση "Εκάβη, όχι Εκάβη" της Comédie Française, του ιστορικότερου θεάτρου της Γαλλίας που ίδρυσαν ηθοποιοί του Μολιέρου το 1680, όλες οι υπόλοιπες παραστάσεις των φετινών Επιδαυρίων θα παιχτούν στην Αττική. Αυτή ήταν και η μόνη παράσταση ξένου θιάσου που πάτησε την ορχήστρα του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου φέτος και οι εντυπώσεις που άφησε η σκηνική πρόταση του Πορτογάλου Τιάγκο Ροντρίγκες ήταν εξαιρετικές. Η κριτικός του "α" Τώνια Καράογλου μίλησε για "μια σπουδαία στιγμή στη σύγχρονη παραστασιογραφική ιστορία της Επιδαύρου, όχι επειδή υπήρξε μια άρτια παράσταση αλλά γιατί κατέθεσε ένα πολύ καλό δείγμα σύγχρονης δραματουργίας και πρότεινε έναν ουσιαστικό και σκηνικά αποτελεσματικό τρόπο συνομιλίας του αρχαίου ελληνικού λόγου με το σύγχρονο". Το δίπτυχο δημοκρατία, δικαιοσύνη ως διαχρονικές διεκδικήσεις αναδείχθηκε στην παράσταση του παρισινού θεάτρου μέσα από την κεντρική ηρωίδα του έργου: μια ηθοποιό που ενώ βρίσκεται σε πρόβες για να ερμηνεύσει την ευριπίδεια τραγωδία, καταγγέλλει την κακοποίηση του αυτιστικού γιου της και τα βάζει με το κράτος.

Αυτές οι δύο έννοιες αποτέλεσαν τις λέξεις-κλειδιά στο συνολικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2024 και η παραγωγή που τις ανέδειξε, επί της ουσίας, ενθουσιάζοντας τους θεατές, ήταν η "Ορέστεια" του Αισχύλου, η μοναδική σωζόμενη τριλογία (Αγαμέμνων - Χοηφόροι - Ευμενίδες), σε σκηνοθεσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου. "Θέλω μια παγκόσμια ερμηνεία και μια παγκόσμια πρόσληψη από τον θεατή. Δηλαδή, να το αισθανθεί σωματικά και να θεοποιηθεί ο ηθοποιός, ο άνθρωπος. Θέλω να βάλω στο επίκεντρο τον ουμανισμό. Όλοι για έναν νέο ουμανισμό πρέπει να παλεύουμε˙ έναν νέο εξανθρωπισμό μάλλον, γιατί ο άνθρωπος πια δεν υπάρχει, τον αντικατέστησε η τεχνολογία με τον πιο χυδαίο τρόπο", είπε στο "α" ο σκηνοθέτης κατά τη διάρκεια των προβών της "Ορέστειας". Και πράγματι τα κατάφερε αναδεικνύοντας όχι μόνο την πολιτική αλλά και την οντολογική διάσταση του έργου!

Η διονυσιακή ματιά του Τερζόπουλου έβαλε στο επίκεντρο της θεατρικής τελετουργίας το ανθρώπινο σώμα με εσωτερική έξαψη και με τη συνεργασία των εξαιρετικών ηθοποιών (Τάσος Δήμας, Σοφία Χιλλ, Σάββας Στρούμπος, Δαυίδ Μαλτέζε, Αγλαΐα Παππά, Έβελυν Ασουάντ, Νιόβη Χαραλάμπους, Κώστας Κοντογεωργόπουλος), του απίθανου Χορού που έμοιαζε με ζωντανό γλυπτό και του συνθέτη Παναγιώτη Βελιανίτη, ο οποίος έντυσε την παράσταση με υποβλητικά ηχοτοπία και έκανε 19.000 θεατές να σταθούν όρθιοι στις κερκίδες και να χειροκροτούν έπειτα από 200 λεπτά παρακολούθησης. Αυτή η πρώτη συνεργασία του διεθνούς κύρους σκηνοθέτη και διανοητή με το Εθνικό Θέατρο θα μείνει ως παρακαταθήκη στη σύγχρονη ελληνική θεατρική ιστορία ως υπόδειγμα αφαιρετικής σκηνικής πρότασης και δυναμικής σχέσης του σώματος με τον μύθο και μπορείτε να τη δείτε εντός Αττικής, μόνο αν ακυρωθούν θέσεις στο Ηρώδειο (4 & 5/9) και στο Σχολείον της Αθήνας "Ειρήνη Παπά" (8, 11, 13 & 14/9)...
Διαβάστε περισσότερα στο athinorama.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr