Αν και είχε έτοιμο το σενάριο μιας εντελώς διαφορετικής σινε-προσέγγισης στον διασημότερο κακό της κόμικς μυθολογίας της από το 2017, ο Τοντ Φίλιπς (συνσεναριογράφος του "Borat" και σκηνοθέτης της τριλογίας "The Hangover") χρειάστηκε μακρύ και επίπονο αγώνα για να πείσει τους υπεύθυνους της Warner να του ανάψουν το πράσινο φως. Το κατάφερε όταν εξασφάλισε τον Γιόακιν Φίνιξ ως πρωταγωνιστή και πάλι μόνο με έναν σφιχτό προϋπολογισμό των 65 εκατομμυρίων δολαρίων. Αλλά ενάντια σε κάθε πρόβλεψη, η αντισυμβατική υπερηρωική περιπέτειά του αναδείχτηκε, πέρα από τεράστια εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία, σε πραγματικό φαινόμενο της ποπ κουλτούρας: πάνω από ένα δισ. παγκόσμιες εισπράξεις, με 906.121 εισιτήρια στη χώρα μας, Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας, έντεκα υποψηφιότητες και δύο Όσκαρ (Γιόακιν Φίνιξ και μουσικής για τη Χίλντουρ Γκουδναντότιρ), ενώ τα σκαλιά του… Γολγοθά του Άρθουρ Φλεκ είναι πλέον εμβληματικό νεοϋορκέζικο τουριστικό αξιοθέατο.
The show must go on
Ο Φίλιπς είχε εξαρχής δηλώσει πως η ταινία δεν θα είχε σίκουελ, αλλά τέτοιο χρυσωρυχείο το αφήνεις ανεκμετάλλευτο; Ή μήπως ήταν το όνειρο που είδε ο Φίνιξ, με το χαρακτήρα του να λέει αστεία και να τραγουδάει επί σκηνής, το οποίο έδωσε στο δημιουργικό δίδυμο την ιδέα για μια εντελώς αναπάντεχη συνέχεια; Ο σκηνοθέτης είχε έτσι κι αλλιώς ομολογήσει πως διάφορα μιούζικαλ αποτέλεσαν πηγές έμπνευσής του, οπότε αυτή η φαινομενικά αταίριαστη κινηματογραφική κατεύθυνση θα ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόκληση, καθώς ούτε ο ίδιος ούτε ο Φίνιξ επιθυμούσαν ένα συμβατικό σίκουελ – ο Άρθουρ δραπετεύει από τη φυλακή και γίνεται άρχοντας του εγκλήματος, βάζοντάς τα με τον Μπάτμαν.
Διαβάστε τη συνέχεια στο athinorama.gr