Συμφέρει ή όχι το φυσικό αέριο στα Ι.Χ;

Η νομοθετική ρύθμιση για τη χρήση φυσικού αερίου στα Ι.Χ και η συμφωνία με τη Gazprom για 15% μείωση στις τιμές διαμορφώνουν νέο τοπίο στις μετακινήσεις, όχι όμως για όλους

|
SHARE THIS

η τιμή του φυσικού αερίου θα πέσει από το 1 ευρώ το κιλό που κοστίζει σήμερα, στα 92-94 λεπτά

Το φυσικό αέριο είναι ο νέος «παίκτης» στην αγορά καυσίμων, όχι μόνο για οικιακή χρήση, αλλά και για τα μέσα μεταφοράς. Ωστόσο, o αρχικός ενθουσιασμός που προκαλεί η είδηση για μείωση στις τιμές, μετά και τη συμφωνία με την Gazprom, μετριάζεται σημαντικά, όταν γίνονται γνωστές οι λεπτομέρειες, τόσο όσον αφορά στην πραγματική τιμή και την απόδοση του φυσικού αερίου, όσο και σε σχέση με τα προβλήματα αποθήκευσης του καυσίμου και το κόστος εγκατάστασης.

Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μια μείωση της τάξης του 6-8% στον καταναλωτή, σε σχέση με τις τωρινές τιμές, πράγμα που σημαίνει ότι η τιμή του φυσικού αερίου θα πέσει από το 1 ευρώ το κιλό που κοστίζει σήμερα, στα 92-94 λεπτά. Την ίδια ώρα, το ένα λίτρο υγραερίου πωλείται, σήμερα, προς 85-90 λεπτά και το αντίστοιχο λίτρο της βενζίνης κοστίζει περίπου 1,60 ευρώ.

Το φυσικό αέριο υποβιβάζει την ιπποδύναμη κατά, περίπου, 20%

 

Για να γίνει αντιληπτή η εξοικονόμηση καυσίμου θα πρέπει να γίνει πρώτα η αναγωγή από τα λίτρα στα κιλά, καθώς το φυσικό αέριο πωλείται με μονάδα μέτρησης το κιλό. Αφού γίνει η αναγωγή, επιβάλλεται να υπολογίσουμε ότι το φυσικό αέριο είναι, σύμφωνα με τους ειδικούς, «φτωχότερο» καύσιμο και υποβιβάζει την ιπποδύναμη κατά, περίπου, 20%. Αν συνυπολογίσουμε σε αυτό το βάρος της δεξαμενής που, λόγω της υψηλής πίεσης, έχει πολύ πιο παχύ τοίχωμα, επιβαρύνοντας έτσι το αυτοκίνητο με επιπλέον φορτίο, τότε η πραγματική εξοικονόμηση είναι πολύ μικρότερη.

 

Το γεγονός ότι το φυσικό αέριο λειτουργεί σε μεγάλη πίεση, πολλαπλάσια από το υγραέριο, δημιουργεί ένα, ακόμη, μειονέκτημα, που είναι η μικρή αυτονομία που προσφέρει. Χαρακτηριστικά, μια δεξαμενή ίδιου μεγέθους με την αντίστοιχη του υγραερίου χωράει περίπου 5 φορές λιγότερο καύσιμο, πράγμα που σημαίνει ότι ένα μέσο αυτοκίνητο θα διανύσει μια απόσταση μόλις 100-120 χιλιομέτρων μέχρι να χρειαστεί ανεφοδιασμό. Σε όλα αυτά, προσθέστε το υψηλό κόστος εγκατάστασης (που ξεκινάει από τα 1500-2000 ευρώ και μπορεί να φτάσει ακόμη και τις 3000) και θα σκεφτείτε πολύ καλύτερα, πριν αποφασίσετε να μπείτε στη διαδικασία εγκατάστασης συστήματος φυσικού αερίου στο αυτοκίνητό σας.

 

Ενα μέσο αυτοκίνητο θα χρειαστεί ανεφοδιασμό σε μόλις 100-120 χιλιόμετρα

Ο πρόεδρος της Ένωσης «Αεριοκίνηση» Δημήτρης Λαγός, μιλώντας στο TheTOC.gr, προτείνει τη λύση του προβλήματος αυτονομίας με την τοποθέτηση συστοιχίας δεξαμενών, πράγμα που διευκολύνει, κυρίως, τα μεγαλύτερα οχήματα, ενώ τονίζει τις αυστηρές προδιαγραφές για τη δημιουργία πρατηρίων φυσικού αερίου, λόγω των θεμάτων ασφαλείας. Ο ορισμός των προδιαγραφών για τα πρατήρια είναι το θέμα συζήτησης, αυτές τις ημέρες, ανάμεσα στο υπουργείο και τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο, να δημιουργηθούν, μέσα στο 2014, 50-100 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα, στόχος που είχε, αρχικά, οριστεί για το 2013.

On the Road

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook