Γ. Λούκος: «Σπάνια πατά υπουργός στην Πειραιώς 260»

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών, Γιώργος Λούκος, ανήμερα της έναρξης των Επιδαυρίων, μιλά για το Φεστιβάλ, το ΥΠΠΟ, την «αυλή», την ακροδεξιά.

SHARE THIS
  • Το Φεστιβάλ είχε περίπου 40.000 θεατές πριν αναλάβω καλλιτεχνικός διευθυντής και έχουμε φτάσει τους 185.000 – 200.000 θεατές, εκ των οποίων το 60% είναι νέα παιδιά. Οι περίπου 200.000 που έρχονται είναι ως επί το πλείστον ΄Ελληνες, νέα παιδιά από την Αθήνα.

Δέχτηκα κριτική για τον Κέβιν Σπέισι ότι, παίρνω το δημόσιο χρήμα και το δίνω στους σταρ του Χόλιγουντ. Ο Ριχάρδος είχε στοιχίσει 170.000 ευρώ, και έβγαλε 780.000

  • Μερικές φορές νευριάζω, λέω «Πω πω, τι θέλω εδώ πέρα;» μετά ξαναπάω το βράδυ στην Πειραιώς κι είμαι μια χαρά!
  • Στο υπουργείο Πολιτισμού όλοι έχουν μια ... χορογραφική προσέγγιση. Από όλους τους υπουργούς που πέρασαν ο πιο συμπαθής ήταν ο κύριος Τζαβάρας
  • Στην Πειραιώς 260 έχουν έρθει ορισμένοι υπουργοί Πολιτισμού, μια φορά το πολύ, δεν έχουν ξαναπατήσει, διότι θέλουν κάτι πιο αστικό. ΄Οταν κάποιος τους πει πηγαίνετε εκεί διότι θα βγάλετε και φωτογραφίες, πηγαίνουν.
  • Εφέτος ήταν 2 εκατ ευρώ η επιχορήγηση, πέρυσι 3 εκατομμύρια. Μας τα έκοψαν και ... ξέχασαν να μας το πουν. Ευτυχώς που είχαμε στήριξη από το Ίδρυμα Νιάρχος. 
  • Είμαστε λαός που έχουμε στο αίμα μας το ρουσφέτι. ΄Οταν πρωτανέλαβα το Φεστιβάλ έπαιρναν από υπουργεία και ζητούσαν 18 – 24 προσκλήσεις. Ενώ δύο – τρεις υπουργοί μου είπαν: Ξέρετε με ποιούς μιλάτε;
  • Το Φεστιβάλ έχει ανοίξει πάρα πολύ προς τα «έξω». Οπως το bridge project με τον ΄Ιθαν Χοκ και τον Κέβιν Σπέισι, που ήρθαν από Λονδίνο – Νέα Υόρκη... Μπήκα μέσα σαν το επαρχιωτάκι: Να έρθουμε μι εμείς; ΄Εχουμε ατού, Επίδαυρο, κλίμα ... Πολλοί στο εξωτερικό μου λένε, να έρθω να παίξω στην Ελλάδα; Παλαιότερα ούτε που θα τον σκέφτονταν. Η Ιζαμπέλ Υπέρ μου το ζήτησε η ίδια.
  • Ναι, λείπουν χρήματα. Θα ήθελα να έχουμε περισσότερες συνεργασίες με ξένους θιάσους που είναι καλό για τη διαφήμιση της χώρας, όπως και ανταλλαγές. Ξένοι σκηνοθέτες να κάνουν μία παράσταση με έλληνες ηθοποιούς, όπως έκανε ο Χουβαρδάς με τον Μπομπ Ουίλσον. 
  • O Οστερμάγιερ μου λέει, είναι απίστευτο το κοινό της Πειραιώς: νέα παιδιά, με ενθουσιασμό και αναζητήσεις
  • Στιλιστική διαφορά κοινού: Το κοινό του Ηρωδείου είχε πάντα κάτι πιο αστικό. Το θυμάμα, γιατί με πήγαινε η γιαγιά μου. Στην Πειραιώς ο κόσμος έρχεται από τη δουλειά, με το σάντουιτς, κι αυτό είναι ωραίο...
  • Δέχτηκα κριτική για τον Κέβιν Σπέισι ότι, παίρνω το δημόσιο χρήμα και το δίνω στους σταρ του Χόλιγουντ. Ο Ριχάρδος είχε στοιχίσει 170.000 ευρώ, και έβγαλε 780.000, που σημαίνει ότι μπορέσαμε να δώσουμε χρήματα σε ελληνικές ομάδες.
  • Για τη Νάνα Μούσχουρη. Το ζήτησε η ίδια και είπα, ναι. Δεν έχω προβλήματα στιλιστικά. Να «μπαίνει» στο Φεστιβάλ και το σύγχρονο και το κλασσικό.
  • Η ακροδεξιά στη Γαλλία σε σχέση με την Ελλάδα είναι ... σοσιαλιστικό κόμμα (το λέω αστειευόμενος). Εδώ είναι πολύ πιο φανατικοί και πολύ πιο ακροδεξιοί από τη γαλλική ακροδεξιά (δεν τη συγχωρώ ούτε αυτή...)
  • Πραγματικά δεν νομίζω ότι έχω...Ποιά αυλή; Ποιούς εννοείται; ΄Εχουμε ορισμένους συμβούλους, ορισμένες ελληνικές ομάδες, αλλά δεν έχω αυλή, ούτε καν παρέες. Είμαι φίλος με πολλούς μουσικούς, καλλιτέχνες αλλά όχι αυλή. Και συγχρόνως δεν με επηρεάζει κανείς. Βλέπω τόσα πράγματα που η αυλή για να με επηρεάσει θα έπρεπε να με ακολουθεί σ' όλα τα ταξίδια.
  • Πήγαινα στο θέατρο από πολύ μικρός. Είχα δει εκατοντάδες φορές την Ελλη Λαμπέτη που ήταν και εξαδέρφη του πατέρα μου. Είχα δει και 34 φορές το Λεωφορείον ο Πόθος... 

 

TOC Studio

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook