X

ΑΣ ΞΕΚΟΛΛΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ 90’s!: H διαφορετική και έξυπνη καμπάνια ενημέρωσης για τον HIV από τη Θετική Φωνή

Με χιούμορ και με έμπνευση από τη δεκαετία του ‘90 η Νατάσα Γιάμαλη, η Κατερίνα Ζαρίφη, ο Γιώργος Καπουτζίδης και ο Φώτης Σεργουλόπουλος μας καλούν να ξεκολλήσουμε από τα στερεότυπα του παρελθόντος για τον HIV.

Γράφει: TheToc team

Κάθε χρόνο, η Παγκόμια Ημέρα AIDS που γιορτάζεται την 1η του Δεκέμβρη είναι αφορμή για την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωσή μας για τον HIV. Όμως, είμαστε πραγματικά ενημερωμένοι για τον HIV ή έχουμε μείνει στα 90's αναπαράγοντας τα στερεότυπα του παρελθόντος που καμία σχέση δεν έχουν με το σήμερα;

Ο Σύλλογος Οροθετικών Ελλάδος - Θετική Φωνή δημιούργησε μια καμπάνια ευαισθητοποίησης για τον HIV όπου με έξυπνο τρόπο και χιούμορ μας καλεί όλους να ξεκολλήσουμε από τα 90's και να μάθουμε τι ισχύει σήμερα.

ΑΣ ΞΕΚΟΛΛΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ 90’s!

Με χιούμορ και σαφή μηνύματα η Θετική Φωνή ξεκίνησε μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τον HIV με κεντρικό μήνυμα το "ΑΣ ΞΕΚΟΛΛΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ 90’s".

Με πρωταγωνιστές τη Νατάσα Γιάμαλη, την Κατερίνα Ζαρίφη, τον Γιώργο Καπουτζίδη και τον Φώτη Σεργουλόπουλο η καμπάνια μας καλεί να ξεκολλήσουμε από τα στερεότυπα του παρελθόντος.

Όσο κι αν ακούγεται περίεργο, το ελληνικό κοινό έχει άγνοια σχετικά με τον HIV, έχοντας ακόμα στο μυαλό του βαθιά εμπεδωμένες αντιλήψεις που έχουν τις ρίζες τους στην δεκαετία του ‘80 και ’90 και που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα γύρω από τον ιό.

Αρκεί να αναφέρουμε τα ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας κοινής γνώμης σχετικά με τις γνώσεις, απόψεις και στάσεις της ελληνικής κοινωνίας για την HIV λοίμωξη, που διενεργήθηκε από την Metron Analysis για τη Gilead Sciences Hellas (Οκτώβριος 2021). Η συγκεκριμένη έρευνα αποδεικνύει ότι το στίγμα που βιώνουν οι άνθρωποι που ζουν με HIV είναι δυσβάσταχτο, με το 29% του ελληνικού κοινού να τους αντιμετωπίζει ως κίνδυνο για την κοινωνία, το 68% δηλώνει ότι δε θα σύναπτε κάποια σχέση με άτομο που ζει με τον ιό, ενώ το 63% αγνοεί πως τα άτομα που ζουν με HIV και έχουν μη ανιχνεύσιμο ιικό φορτίο δεν μπορούν να μεταδώσουν τον ιό μέσω σεξουαλικής επαφής (U=U).

Παρά τη μεγάλη επιστημονική πρόοδο το 41% του ελληνικού κοινού πιστεύει ακόμα ότι ο HIV μεταδίδεται από την κοινή χρήση τουαλέτας, το 36% μέσω της αγκαλιάς ή του φιλιού και το 24% από τσιμπήματα κουνουπιού.

Βασικό αίτιο των στρεβλών αυτών αντιλήψεων αποτελεί το έλλειμμα πληροφόρησης για τον HIV που, με τη σειρά του, οδηγεί στη συντήρηση στερεοτύπων που "επιβιώνουν" για τέσσερις δεκαετίες. Κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για σοβαρή και εμπεριστατωμένη ενημέρωση του κοινού και της καταπολέμησης του στίγματος που αντιμετωπίζουν τα άτομα που ζουν με HIV.

Αυτός είναι ο στόχος της καμπάνιας η οποία με χιούμορ και με έμπνευση από τη δεκαετία του ‘90, κάλεσε τέσσερα αγαπημένα πρόσωπα που αφιλοκερδώς ένωσαν τις φωνές τους με τον Σύλλογο Οροθετικών Ελλάδος - Θετική Φωνή, με την υποστήριξη της Gilead Sciences Hellas, προτρέποντάς μας να "ξεκολλήσουμε από τα 90’s", να αναζητήσουμε έγκυρη ενημέρωση και να δώσουμε τέλος στις διακρίσεις και στο στίγμα.

Την ενδιαφέρουσα καμπάνια, σκηνοθέτησε η Γεύη Δημητρακοπούλου ενώ το concept - σενάριο ανήκει στο Γιώργο Κεράτσα και το Γιάννο Λεβισιάνο Λαμπρόπουλο.

Μάθετε περισσότερα για την καμπάνια και ενημερωθείτε για τον HIV στο www.positivevoice.gr/90s.