Forbes: Τα 13 μυστικά που σας προσθέτουν χρόνια ζωής

Σε εκτενές άρθρο του, το Forbes δίνει την δική του άποψη για το θέμα, καταθέτοντας 13 μυστικά καλής -και μακράς- ζωής

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Forbes: Τα 13 μυστικά που σας προσθέτουν χρόνια ζωής

Εκατομμύρια λέξεις έχουν γραφτεί και ειπωθεί για την μακροζωία και τα μυστικά της.

Σε εκτενές άρθρο του, το Forbes δίνει την δική του άποψη για το θέμα, καταθέτοντας 13 μυστικά καλής -και μακράς- ζωής μετά από ενδελεχή και συγκριτική μελέτη ανθρώπων με καλή υγεία, που απόλαυσαν την κάθε μέρα της ζωής τους και έζησαν ακόμα και έναν αιώνα.

1) Να τρως σωστά: Πρωτεΐνες (ψάρι, κοτόπουλο), λαχανικά, φρούτα, δημητριακά. Είσαι αυτό που τρως και η ενέργειά σου κατά τη διάρκεια της ημέρας κρίνεται από το διατροφολόγιό σου. Αν η μέρα σου δεν έχει ισορροπημένα γεύματα, σταδιακά θα εμφανίζονται αυξομειώσεις και στην ενέργειά σου.

2) Μην πίνεις ό,τι δεν σε ωφελεί: Νερό και φυσικοί χυμοί είναι τα «ποτά» που πρέπει να έχεις σε προτεραιότητα. Αλκοολούχα ποτά, αναψυκτικά (με μεγάλη ποσότητα ζάχαρης) και σόδα δεν θα πρέπει να είναι προτεραιότητά σου, αν θες να πιεις κάτι.

3) Να κάνεις που και που και καμιά παρασπονδία: Το να στερείσαι κάθε γευστική ευχαρίστηση σου κάνει κακό. Κάνει κακό στην ψυχολογία σου και στην εικόνα που έχεις για τον εαυτό σου. Φρόντισε που και που να απολαμβάνεις κάτι που λαχταρούν οι γευστικοί σου κάλυκες, χωρίς ενοχές.

4) Δράση-δράση-δράση: Η αδράνεια οδηγεί με γεωμετρική πρόοδο σε πολλαπλά προβλήματα υγείας. Σήκω από το κρεβάτι σου, ντύσου με όρεξη και ξεκίνα την ημέρα σου με ενέργεια. Ανθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που έχουν την συνήθεια να παραμένουν καθόλη τη διάρκεια της ημέρας στο σπίτι, -χωρίς κίνηση και εξωτερικά ερεθίσματα- έχουν περισσότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα υγείας.

5) Περπάτα: Κανείς δεν είπε ότι για να έχεις καλή υγεία πρέπει να κάνεις σκληροπυρηνική γυμναστική για γερά νεύρα. Ομως, αντί να πάρεις το ασανσέρ, ανέβα τη σκάλα. Αντί να πάρεις το αυτοκίνητο για μια κοντινή απόσταση, περπάτα. Ο μεταβολισμός ενεργοποιείται και ο οργανισμός αποκτά μεγαλύτερη άμυνα. Αν σου δοθεί η ευκαιρία, τρέξε για λίγα λεπτά. Θα αλλάξει η διάθεσή σου!

6) Το μυαλό σε εγρήγορση: Διάβασμα, επιτραπέζια παιχνίδια, σταυρόλεξο. Η πνευματική υγεία είναι σε άμεση συνάρτηση με την υγεία του σώματος. Προσπάθησε να συγκρατείς πληροφορίες, να προσπαθείς να εντοπίσεις μια πληροφορία, να ακονίζεις το μυαλό σου σε κάθε ευκαιρία!

7) Δίπλα στη φύση: Ηλιος, θάλασσα, δέντρα, λουλούδια, βουνά. Η φυσική ομορφιά μας προκαλεί να την απολαύσουμε. Δεν είναι κρίμα να μένουμε μακριά της, χάνοντας ημέρες ζωής; Η βιταμίνη D που απλόχερα μάς δίνει ο ήλιος μάς προφυλάσσει από πολλές ασθένειες, μάς ανεβάζει τα επίπεδα ενέργειας, μας αλλάζει την ψυχολογία.

8) Ισορροπημένη προσωπική ζωή: Υγιείς συναισθηματικοί δεσμοί. Ενα ακόμα μυστικό για καλή υγεία. Φίλοι, ένας υποστηρικτικός σύντροφος: κοινές, αληθινές στιγμές. Η μοναχικότητα δεν μπορεί να εγγυηθεί καλή υγεία. Ομως, μια ζωή με συναισθήματα μπορεί να μας δώσει παραπάνω κουράγιο για αντέχουμε τις δυσκολίες.

9) Κάνε αυτό που αγαπάς- Δούλεψε με κέφι: Μια εργασιακή ζωή που έχει μόνο αρνητικά ερεθίσματα δεν θα αργήσει να σου προκαλέσει προβλήματα υγείας. Το στρες είναι δηλητήριο για τον οργανισμό και η ρουτίνα που φέρνει μια δουλειά που δεν σε ευχαριστεί σε πάει πολλά βήματα πίσω. Η δημιουργικότητα και η χαρά που φέρνει η εργασία κατά τη διάρκεια της ζωής σου, εξασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό καλή υγεία.

10) Χόμπι, πηγή δύναμης: Μια καθημερινότητα γεμάτη ενδιαφέροντα που σε κρατούν δημιουργικά απασχολημένο είναι κλειδί για την μακροζωία λένε οι ειδικοί. Αθληση, μουσική, χειροτεχνία, εκμάθηση μιας γλώσσας, ψάρεμα, μοντελισμός. Βρες αυτό που σε ενδιαφέρει και βάλτο στην καθημερινότητά σου, θα αλλάξει!

11) Στοματική υγιεινή: H σχολαστική φροντίδα των δοντιών βοηθά στην αποφυγή σοβαρών προβλημάτων υγείας (όπως καρδιακές παθήσεις). Αν θες να ζήσεις περισσότερο, φρόντισε την υγεία των δοντιών σου!

12) Μακριά από την τοξικότητα: Μείνει μακριά από τους ανθρώπους και τις καταστάσεις που νιώθεις ότι σου κάνουν κακό. Άνθρωποι που σε κάνουν να βλέπεις τη ζωή αρνητικά και μπλοκάρουν την ενέργειά σου δεν έχουν καμία απολύτως θέση στη ζωή σου. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να διαταράσσουν την ψυχική σου ισορροπία.

13) Μην μένεις μακριά από τη νιότη: Η συναναστροφή με νεότερους ανθρώπους δίνει ζωή, λένε οι ειδικοί. Ο εθελοντισμός, η προσφορά, η ένταξη σε ομάδες με κοινό στόχο και η επαφή με ανθρώπους μικρότερης ηλικίας δίνουν χρόνια ζωής!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ 28 Ιαν 2022 | 08:38

Self test: Πώς πρέπει να τα αποθηκεύσετε στο σπίτι σας για να μην γίνει... λάθος διάγνωση

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για την αποθήκευση των self test στο σπίτι μας, ώστε να μην βγαίνει λάθος το αποτέλεσμα.

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ 27 Ιαν 2022 | 19:33

Προειδοποίηση Παπαευαγγέλου: Οκτώ στους δέκα που μπαίνουν πλέον στο νοσοκομείο έχουν Όμικρον

Η Όμικρον δεν είναι ένα κοινό κρυολόγημα για ανεμβολίαστους και ηλικιωμένους, εξηγεί η Βάνα Παπαευαγγέλου.

PAXLOVID 27 Ιαν 2022 | 17:08

ΕΜΑ: "Ναι" στο αντιικό χάπι της Pfizer για τον κορονοϊό - Τι πρέπει να προσέξουμε

Ο EMA προχώρησε στη σύσταση χορήγησης άδειας κυκλοφορίας υπό όρους για το αντιικό χάπι Paxlovid της Pfizer

ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 27 Ιαν 2022 | 16:36

Καλά νέα από το ECDC: Μικρότερος ο κίνδυνος βαριάς νόσησης με την Όμικρον

Σημαντικό ρόλο στην πρόληψη σοβαρών κλινικών αποτελεσμάτων από τη λοίμωξη Όμικρον παίζει ο εμβολιασμός, εξηγεί το ECDC.

ΠΑΡΟΛΗ ΤΗ ΡΑΓΔΑΙΑ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΗΣ ΟΜΙΚΡΟΝ 27 Ιαν 2022 | 15:12

Κορονοϊός - ECDC: Η τρίτη δόση του εμβολίου μπορει να μειώσει τις νοσηλείες στην Ευρώπη έως και κατά 800.000

Το 70% του πληθυσμού της ΕΕ είναι πλήρως εμβολιασμένο. Οι μισοί έκαναν την τρίτη δόση.

ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ 27 Ιαν 2022 | 10:46

Κορονοϊός: Τα αντιικά χάπια πιο αποτελεσματικά κατά της Ομικρον απ' ότι τα μονοκλωνικά αντισώματα

Δύο αντιικά χάπια και ένα νέο ενδοφλέβιο αντιικό φάρμακο είναι αποτελεσματικά κατά της μετάλλαξης Όμικρον του κορονοϊού.

27 Ιαν 2022 | 10:12

Το μικροβίωμα ως "ξεχωριστό" όργανο: Πώς θα το διατηρούμε υγιές;

Οι ερευνητές εξετάζουν το μικροβίωμα του εντέρου για τη δυνατότητά του να ωφελήσει αμέτρητες πτυχές τόσο της σωματικής όσο και της ψυχικής υγείας.

ΤΙ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ 27 Ιαν 2022 | 08:42

Το τέλος της πανδημίας πλησιάζει, αλλά θα μάθουμε να ζούμε με τον κορονοϊό - Θα μολυνθεί με Ομικρον το 50% του πληθυσμού

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι το στέλεχος Όμικρον του κορονοϊού έχει οδηγήσει σε ένα σφοδρό κύμα της πανδημίας COVID-19 σε όλο τον πλανήτη.

ΔΕΝ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΑΠΟΒΟΛΗΣ 26 Ιαν 2022 | 10:30

Εμβόλια: Δεν επηρεάζουν ούτε τη γονιμότητα ούτε την εγκυμοσύνη - Τι αναφέρουν δύο μεγάλες έρευνες

Τα εμβόλια Covid-19 δεν επηρεάζουν αρνητικά τη γονιμότητα, ούτε έχουν αρνητική επίπτωση στην εγκυμοσύνη επιβεβαιώνουν δύο νέες αμερικανικές έρευνες.

ΤΙ ΔΕΙΧΝΕΙ ΝΕΑ ΜΕΛΕΤΗ 26 Ιαν 2022 | 10:13

Κορονοϊός: "Σούπερ" ανοσία με τον συνδυασμό εμβολιασμού και μόλυνσης - Δέκα φορές πιο ισχυρή

Η μελέτη κατέληξε στη διαπίστωση ότι το δίδυμο εμβολιασμού-μόλυνσης παρέχει μια μορφή υβριδικής σούπερ ανοσίας που είναι 10 φορές πιο ισχυρή από τον σκέτο εμβολιασμό.

26 Ιαν 2022 | 09:29

Καθημερινό περπάτημα: 10 λόγοι για να ξεκινήσετε το περπάτημα ως άσκηση

Ανακαλύψτε τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία και τη φυσική σας κατάσταση το περπάτημα και εντάξτε το στην καθημερινότητά σας.

ΜΕΛΕΤΗ ΕΚΠΑ 26 Ιαν 2022 | 09:06

Αυτές είναι οι πιθανότητες επαναμόλυνσης από κορονοϊό - Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Συχνά γεννιέται η απορία σε άτομα που μολύνθηκαν από κορονοϊό εάν είναι πιθανό να επαναμολυνθούν και πότε.

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ 26 Ιαν 2022 | 08:48

Τι πρέπει να κάνετε αν έχετε θετικό τεστ κορονοϊού μετά από 10 ημέρες

Πόσο καιρό είναι συνήθως θετικοί οι άνθρωποι στον COVID-19;