Ποια άσκηση πρέπει να διαλέξετε ανάλογα με την ηλικία σας

'Εχει όμως και η άσκηση τους κανόνες της ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκεται κάποιος.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Ποια άσκηση πρέπει να διαλέξετε ανάλογα με την ηλικία σας

Η άσκηση προσφέρει σωματική και ψυχική ευεξία και πλέον είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία με δεδομένο τον σύγχρονο τρόπο ζωής.

Εχει όμως και η άσκηση τους κανόνες της ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκεται κάποιος.

Τι άσκηση να επιλέξετε σε κάθε φάση της ζωής σας και πώς θα ανταποκριθούν τα οστά και οι μύες σας στην απόφασή σας αυτή; Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνετε στη γυμναστική και με ποιους τρόπους μπορείτε να αποφύγετε μελλοντικούς πόνους και ενοχλήσεις;

Στην ηλικία των 18-30

Ποια άσκηση πρέπει να διαλέξετε ανάλογα με την ηλικία σας

Η αεροβική άσκηση, απαραίτητη για τη γράμμωση του σώματος, συμβάλλει στην καλή λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων. Ξεκινήστε με έντονο περπάτημα ή επιλέξτε το τρέξιμο, το κολύμπι ή την ποδηλασία. Συνδυάστε την αεροβική με ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης (π.χ. βάρη) και ευλυγισίας (π.χ. γιόγκα, πιλάτες ή ασκήσεις στρέτσινγκ), για να «χτίσετε» το σώμα σας και να διατηρήσετε την πυκνότητα των οστών σας.

Αφιερώστε 3 φορές την εβδομάδα, από μισή ώρα, για αεροβική άσκηση και 2 φορές κάντε ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης και ευλυγισίας.

Στην δεκαετία 30-40

Ποια άσκηση πρέπει να διαλέξετε ανάλογα με την ηλικία σας - εικόνα 2

Ο συνδυασμός μυϊκής ενδυνάμωσης και αεροβικής άσκησης είναι απαραίτητος για να διατηρήσετε το σωματικό σας βάρος, αλλά και να αυξήσετε την πυκνότητα και τη δύναμη των οστών. Σε αυτές τις ηλικίες, ιδιαίτερα σημαντική είναι κυρίως η άσκηση με αντίσταση (π.χ. βάρη, λάστιχα, το βάρος του ίδιου του σώματος), που βοηθά στη μείωση του ρυθμού απώλειας ασβεστίου. Ωστόσο, συνήθως αυτή τη δεκαετία, οι οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις είναι αυξημένες, οπότε η γυμναστική έρχεται σε «δεύτερη μοίρα». Για να κερδίσετε χρόνο, αγοράστε ένα διάδρομο ή ένα στατικό ποδήλατο και γυμναστείτε στο σπίτι σας. Επιπλέον, μπορείτε να κάνετε και απλές ασκήσεις, όπως κοιλιακούς και ραχιαίους, ή ασκήσεις με βάρη. Αν γραφτείτε σε γυμναστήριο ή ασχοληθείτε με κάποιο σπορ, επιλέξτε ευέλικτα προγράμματα και αξιοποιήστε τις ελεύθερες ώρες του Σαββατοκύριακου.

Προσπαθήστε να εντάξετε στο εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα 3-5 φορές μισάωρης αεροβικής γυμναστικής, ενσωματώνοντας και ορισμένες ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης.

Στις ηλικίες μεταξύ 40-50

Ποια άσκηση πρέπει να διαλέξετε ανάλογα με την ηλικία σας - εικόνα 3

Η συστηματική άσκηση και κυρίως η αεροβική που συμβάλλει στην καύση λίπους, βοηθάει στο να καθυστερήσουν οι αλλαγές που «επιβάλλει» η εμμηνόπαυση στις γυναίκες.

Προτιμήστε το περπάτημα, το ελαφρύ τρέξιμο ή την κολύμβηση, προκειμένου να αυξήσετε το ρυθμό του μεταβολισμού και επομένως να «κάψετε» θερμίδες.

Εντάξτε στο πρόγραμμά σας και ορισμένες ασκήσεις στρέτσινγκ για ευλυγισία.

Η μυϊκή ενδυνάμωση είναι πολύ σημαντική σε αυτές τις ηλικίες, αφού με τη συστηματική άσκηση μπορείτε να προλάβετε πόνους των αρθρώσεων. Στην περίπτωση που έχετε ήδη ενοχλήματα, οι ασκήσεις ενδυνάμωσης είναι απαραίτητες υπό την επίβλεψη, βέβαια, και τις οδηγίες ενός φυσίατρου ή εξειδικευμένου γυμναστή. Σημαντικό είναι επίσης να συνδυάζετε την άσκηση με δραστηριότητες που σας είναι ευχάριστες, ώστε να γυμνάζεστε, ενώ ταυτόχρονα αξιοποιείτε δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο σας.

Καλό είναι να γυμνάζεστε 2-3 φορές την εβδομάδα, από 30' κάθε φορά.

Στην δεκαετία των 50-60

Ποια άσκηση πρέπει να διαλέξετε ανάλογα με την ηλικία σας - εικόνα 4

Επιλέξτε ήπια αεροβική άσκηση, όπως το περπάτημα και το κολύμπι, που δεν επιβαρύνουν κυρίως τα γόνατα, τα οποία κινδυνεύουν συνήθως από τραυματισμούς σε αυτές τις ηλικίες. Εμπλουτίστε το πρόγραμμά σας με ορισμένες ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης, μειώνοντας όμως το βάρος και αυξάνοντας τις επαναλήψεις.

Γυμναστείτε 2-3 φορές την εβδομάδα, από μισή ώρα κάθε φορά.

Στα 60plus

Ποια άσκηση πρέπει να διαλέξετε ανάλογα με την ηλικία σας - εικόνα 5

Η ήπια σωματική δραστηριότητα (π.χ. κολύμβηση, περπάτημα) είναι ιδανική για τις ηλικίες άνω των 60 ετών, ενώ και ορισμένες ασκήσεις στρέτσινγκ βοηθούν πολύ τις δύσκαμπτες αρθρώσεις. Σημαντική είναι, επίσης, η μυϊκή τόνωση του οργανισμού, αφού, σύμφωνα με μελετητές, ακόμη και στην ηλικία των 70-80 ετών, η συστηματική ήπια άσκηση ανακουφίζει ή και προλαμβάνει πόνους στις αρθρώσεις.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΦΤΑΣΕ ΛΙΓΟ ΜΕΤΑ ΤΙΣ 12 20 Απρ 2021 | 15:54

"Ηνίοχος 21": Μήνυμα Μητσοτάκη στην Τουρκία - "Θέλουμε καλή γειτονία, αλλά δεν είμαστε αφελείς"

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έστειλε μήνυμα στην Τουρκία στην άσκηση "Ηνίοχος 21"- Την μεγαλύτερη άσκηση στην Ευρώπη για το 2021

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ 13 Μαϊ 2021 | 09:19

Ερευνά - Αϋπνίες: Η μακρόχρονη χρήση φαρμάκων δεν φέρνει τελικά καλύτερο ύπνο

Ο κακός και ανεπαρκής ύπνος έχει συσχετιστεί με διάφορα προβλήματα υγείας, όπως διαβήτη, υπέρταση, κατάθλιψη κ.ά.

ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ 13 Μαϊ 2021 | 08:15

"Πάντρεμα" εμβολίων: Με AstraZeneca πρώτη δόση και Pfizer δεύτερη αυξάνονται οι παρενέργειες

Η ανάμιξη διαφορετικών εμβολίων Covid-19 αυξάνει τη συχνότητα των ήπιων έως μέτριων παρενεργειών, αλλά δεν έχει κανένα πρόβλημα ασφάλειας, δείχνει βρετανική έρευνα

ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 8,7 ΕΚΑΤ. ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΩΝ 12 Μαϊ 2021 | 20:34

Επίσημο: 28 περιστατικά θρομβώσεων μετά τη χορήγηση του εμβολίου της Johnson & Johnson στις ΗΠΑ

Tο CDC ανακοίνωσε 28 περιστατικά σοβαρών αιματικών θρομβώσεων μετά το εμβόλιο Johnson & Johnson

ΝΕΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ 12 Μαϊ 2021 | 16:28

Καλά νέα από τον ΕΜΑ: Τα mRNA εμβόλια δείχνουν πως μπορούν να εξουδετερώσουν την ινδική μετάλλαξη

Ο ΕΜΑ παρακολουθεί στενά τα στοιχεία που προκύπτουν από τη μελέτη της ινδικής μετάλλαξης- Τα στοιχεία για τα εμβόλια mRNA

ΣΥΣΤΗΝΕΙ ΤΕΣΤ ΑΝΤΙΣΩΜΑΤΩΝ 12 Μαϊ 2021 | 10:32

Καμπανάκι Θωμαΐδη: Ποιοι είναι οι κίνδυνοι για όσους εμβολιάστηκαν τον Ιανουάριο - Τι μέτρα πρέπει να πάρουν

Γιατί χρειάζονται προστασία όσοι εμβολιάστηκαν τον Ιανουάριο - Μάσκα ακόμη και για όσους έχουν κάνει δύο δόσεις - Οι συστάσεις του καθηγητή Ν. Θωμαΐδη.

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ 11 Μαϊ 2021 | 17:13

Πέτρος Παραράς: Ο εμβολιασμός θα πρέπει να γίνει υποχρεωτικός- Λόγος απόλυσης ή περικοπής μισθού

"Ο εμβολιασμός σε περίπτωση πανδημίας θα πρέπει να είναι υποχρεωτικός", λέει ο Π. Παραράς, εκτιμώντας ότι η άρνησή του είναι λόγος απόλυσης

ΜΕ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ECDC 11 Μαϊ 2021 | 15:54

Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών: Χρειάζεται μόνο μία δόση για όσους έχουν νοσήσει

Οσοι έχουν νοσήσει ήδη από κορονοϊό, δεν χρειάζεται να κάνουν και τις δύο δόσεις του εμβολίου, αλλά μόνο μια

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΘΕΙ 11 Μαϊ 2021 | 14:38

Πέλλα: Από ισχαιμικό επεισόδιο ο θάνατος της 68χρονης που πέθανε λίγες ώρες μετά το εμβόλιο της Pfizer

Σύμφωνα με το πόρισμα του ιατροδικαστή η 68χρονη γυναίκα πέθανε από ισχαιμικό επεισόδιο και φυσικά δεν έχει καμία σχέση το εμβόλιο

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ 11 Μαϊ 2021 | 11:47

Παγκόσμια ανησυχία για την ινδική μετάλλαξη: Καμπανάκι από τον ΠΟΥ - Εχει εξαπλωθεί σε 30 χώρες

Ο ΠΟΥ προειδοποιεί για το παραλλαγμένο ινδικό στέλεχος κορονοϊού.

Η ΚΛΙΝΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ 11 Μαϊ 2021 | 09:47

Κορονοϊός: Νέο φάρμακο μειώνει τον κίνδυνο διασωλήνωσης- Βοηθά τους ασθενείς να αναπνεύσουν

Το νέο φάρμακο μειώνει σημαντικά την πιθανότητα διασωλήνωσης των ασθενών με σοβαρή Covid-19 λόγω πνευμονίας.

ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΜΒΟΛΙΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ 11 Μαϊ 2021 | 07:32

Εμβολιασμός των ηλικιών 18-30 τον Ιούνιο: Από τι θα εξαρτηθεί - Τι θα γίνει με παιδιά και εφήβους

Με έναν αστερίσκο ο προγραμματισμός του υπουργείου Υγείας για τον εμβολιασμό των άνω των 18 ετών εντός του Ιουνίου.

ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΕΡΙΠΟΥ 1,8 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΔΟΣΕΩΝ 10 Μαϊ 2021 | 16:12

Εμβόλιο Pfizer/BioNTech: Αποτελεσματικό στη "μάχη" με τις μεταλλάξεις του κορονοϊού

Αρνείται η Pfizer/BioNetch πως υπάρχει ανάγκη για προσαρμογή του εμβολίου της λόγω των μεταλλάξεων του κορονοϊού.