Το ερώτημα των ημερών :Κουραμπιέδες, μελομακάρονα ή δίπλες;

Τι είναι καλύτερο διατροφικά; Ο κουραμπιές, το μελομακάρονο ή οι δίπλες;

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Το ερώτημα των ημερών :Κουραμπιέδες, μελομακάρονα ή δίπλες;

Τα Χριστούγεννα τα γιορτάζουμε πάντα με τα αγαπημένα μας γλυκά.

Το ερώτημα όμως είναι πόσα μελομακάρονα, κουραμπιέδες ή δίπλες μπορούμε να καταναλώσουμε χωρίς να επιβαρυνθούμε με περιττά κιλά, καθώς επίσης και τι από όλα τα χριστουγεννιάτικα γλυκά είναι προτιμότερο να καταναλώνουμε. Και τα τρία δημοφιλή κι αγαπημένα και γιορτινά γλυκά, είναι θερμιδικές βόμβες.

Ιδού τα στοιχεία - φωτιά


Θερμιδικά ένας κουραμπιές 40 γραμμαρίων έχει περίπου 240 θερμίδες και 9,2γρ λίπους ενώ ένα μελομακάρονο έχει λιγότερα λίπη και θερμίδες (ένα κομμάτι 35 γραμμαρίων περιέχει 190 θερμίδες και 8γρ λίπους περίπου).


Το μελομακάρονο είναι όμως και πιο υγιεινό.
Τα μελομακάρονα είναι πιο υγιεινά σε σύγκριση με τους κουραμπιέδες, επειδή όταν παρασκευάζονται με ελαιόλαδο και όχι με βούτυρο περιέχουν λιγότερα κορεσμένα λιπαρά τα οποία είναι ευεργετικά για το καρδιαγγειακό σύστημα.
Αναλύοντας τα επιμέρους συστατικά που περιέχονται στα μελομακάρονα:
• Το ελαιόλαδο αποτελεί πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών βιταμινών (κυρίως Ε) μονοακόρεστων λιπαρών, ουσίες που βοηθούν στην μείωση της LDL («κακής») και την διατήρηση των επιπέδων της HDL («καλής») χοληστερόλης στο αίμα.
• Τα καρύδια είναι πλούσια σε μέταλλα, βιταμίνες Β6 και Ε, καθώς και σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα, γεγονός που τους προσδίδει σημαντική αντιοξειδωτική δράση.
• Το μέλι περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βοηθά στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος καθώς και στις μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού.
• Τέλος, η κανέλα αποτελεί ένα εξαίρετο μπαχαρικό με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά. Μάλιστα η κανέλα περιέχει και μικρή ποσότητα σιδήρου, η οποία έχει και μεγάλη βιοδιαθεσιμότητα ειδικά όταν συνδυάζεται με τη βιταμίνη C του ξύσματος πορτοκαλιού ή του χυμού πορτοκάλι.


Όσον αφορά τα συστατικά των κουραμπιέδων:
Το παραδοσιακό γλυκό των Χριστουγέννων, ο κουραμπιές, έχει πολλές θερμίδες και αρκετά λιπαρά, ιδίως κορεσμένα, που θεωρούνται επιβλαβή για το καρδιαγγειακό σύστημα. Βέβαια μια φορά το χρόνο δεν χάλασε ο κόσμος αλλά θα πρέπει η κατανάλωση τους να γίνεται με μέτρο ώστε να αποφύγετε τις πολλές θερμίδες και τα λίπη.
• Το βούτυρο είναι πλούσιο σε κορεσμένα λίπη τα οποία έρευνες έχουν δείξει ότι είναι βλαβερά για το καρδιαγγειακό σύστημα.
• Τα αμύγδαλα που εμπεριέχονται στον κουραμπιέ είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά, βιταμίνες και σίδηρο, αρκετά ευεργετικά για τον οργανισμό.
• Τέλος η ζάχαρη που αποτελεί φυσική πηγή υδατανθράκων δεν έχει καμιά θρεπτική αξία και δίνει μόνο «κενές» θερμίδες.
Συνεπώς, τα μελομακάρονα είναι αναμφίβολα η πιο υγιεινή επιλογή για να γλυκάνουμε τις γιορτινές ημέρες.
Όσο για τα υπόλοιπα γλυκά των ημερών:


Δίπλες
Oι δίπλες είναι χαμηλότερες σε θερμίδες (μία δίπλα 30 γραμμαρίων μας δίνει περίπου 95 θερμίδες και 4,5 γρ λίπους). Εάν μάλιστα τηγανιστούν σε ελαιόλαδο μας δίνουν και ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά και αντιοξειδωτικές βιταμίνες του ελαιολάδου, ενώ περιέχουν και αυτές λίγη ποσότητα καρυδιών.


Βασιλόπιτα
Η βασιλόπιτα τύπου κέικ γίνεται με πολύ βούτυρο και πολλά αυγά, με συνέπεια να είναι πλούσια σε θερμίδες με πολλά λιπαρά κυρίως κορεσμένα.
1 κομμάτι 100 γρ. έχει 350 θερμίδες και 20 γρ. λιπαρά.
Από την άλλη πλευρά η βασιλόπιτα τύπου τσουρέκι θεωρείται καλύτερη επιλογή επειδή για την παρασκευή της απαιτείται 50% λιγότερο βούτυρο ενώ περιέχει πολλά μυρωδικά τα οποία (μαχλέπι, μαστίχα και γλυκάνισο) έχουν και αντιοξειδωτική δράση.


Πανετόνε
Το πανετόνε, η υπερπαραγωγή είναι ένα τσουρέκι με γέμιση από σταφίδες, φρούτα και καρύδια, συστατικά τα οποία το «φορτώνουν» με θερμίδες και λιπαρά.
1 κομμάτι 115 γρ. περιέχει 405 θερμίδες και 18γρ. λιπαρά.
Φέτος λοιπόν τα Χριστούγεννα προτιμήστε τις δίπλες και ακόμη καλύτερα τα μελομακάρονα (τα οποία δεν απαιτούν τη διαδικασία του τηγανίσματος για να παρασκευαστούν) και καταναλώστε όσο το δυνατόν λιγότερους κουραμπιέδες γίνεται.

Συμπεραίνουμε λοιπόιν, ότι τα γλυκά δεν απαγορεύονται από κανένα πρόγραμμα διατροφής και δεν υπάρχει λόγος να τα αποφεύγετε! Αρκεί, φυσικά, να καταναλώνονται με σύνεση και μέτρο.

ΠΗΓΗ: Κασσιανής Τσώνη/ medlabnews.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΛΟΓΩ ΤΟΥ BREXIT 13 Οκτ 2021 | 11:21

Βρετανία: Απειλείται η γαλοπούλα των Χριστουγέννων λόγω μαζικής απώλειας εργατικών χεριών

Το Brexit έφερε μαζική απώλεια εργατικών χεριών στη χώρα και τώρα υπάρχει πρόβλημα με τις γαλοπούλες για τα Χριστούγεννα.

13 Οκτ 2021 | 06:31

Διατροφή για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα

Ορισμένα τρόφιμα μπορεί να βοηθήσουν στον έλεγχο της φλεγμονής σε ανθρώπους με ρευματοειδή αρθρίτιδα.

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ 07 Οκτ 2021 | 23:27

Σενάρια για έκτακτο μέρισμα τα Χριστούγεννα - Ποιες κατηγορίες θα το λάβουν

Σκέψεις στην κυβέρνηση να διευρυνθούν οι κατηγορίες φετινών δικαιούχων του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, το οποίο θα δοθεί διπλό, όπως είχε εξαγγείλει ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ

ΒΗΜΑ-ΒΗΜΑ Η ΣΥΝΤΑΓΗ 07 Οκτ 2021 | 06:43

Συνταγή Ακη Πετρετζίκη για λαχταριστό στρούντελ μήλου με σπιτικό φύλλο

Ο Ακης Πετρετζίκης μάς δίνει την πιο τέλεια συνταγή για λαχταριστό και πανεύκολο στρούντελ μήλου με σπιτικό φύλλο.

ΒΗΜΑ-ΒΗΜΑ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 03 Οκτ 2021 | 08:34

Ακης Πετρετζίκης: 2+1 συνταγές για λαχταριστά φθινοπωρινά γλυκά

Τρεις συνταγές του Ακη Πετρετζίκη για υπέροχα, λαχταριστά γλυκά του φθινοπώρου.

23 Σεπ 2021 | 17:15

Πώς θα ενισχυθεί η προσπάθεια για απώλεια βάρους: Οι 20 τροφές που καίνε λίπος

Αυτά είναι τα 20 τρόφιμα που περιέχει κάθε επιτυχημένη δίαιτα καταπολέμησης λίπους.

22 Σεπ 2021 | 06:30

Διατροφικές συνήθειες που θα σας χαρίσουν "επίπεδη κοιλιά"

Τι προσαρμογές πρέπει να κάνετε στην διατροφή σας σύμφωνα με τους διατροφολόγους για να φύγει το "φούσκωμα" από την κοιλιά.

ΒΗΜΑ-ΒΗΜΑ Η ΣΥΝΤΑΓΗ 21 Σεπ 2021 | 06:40

Ακης Πετρετζίκης: Πανεύκολη συνταγή για brownies σοκολάτας γάλακτος

Ο Ακης Πετρετζίκης μας προτείνει την πιο εύκολη και γευστική συνταγή για brownies σοκολάτας γάλακτος.

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 19 Οκτ 2021 | 17:03

Κορονοϊός: Συναγερμός για τη μετάλλαξη "Δέλτα Plus" - Ακόμη πιο μεταδοτική - Σε ποιες χώρες εντοπίστηκε

Η Δέλτα+ πιθανώς να είναι έως 10% πιο μεταδοτική από την αρχική μετάλλαξη - Αυξάνονται τα κρούσματα κορονοϊού με το συγκεκριμένο στέλεχος.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΤΟ «NATURE SCIENTIFIC REPORTS» 19 Οκτ 2021 | 16:43

Ελληνική καινοτομία: Νέα μέθοδος προβλέπει πόσες κλίνες ΜΕΘ χρειάζεται καθημερινά η χώρα για τους ασθενείς με κορονοϊό

Νέο εργαλείο επιδημιολογικής επιτήρησης - Ελληνική μέθοδος προβλέπει πόσες κλίνες ΜΕΘ χρειάζεται καθημερινά η χώρα για τους ασθενείς με κορονοϊό.

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ 19 Οκτ 2021 | 11:01

Ερευνα: Η κολχικίνη δεν βοηθά καθόλου τους νοσηλευόμενους ασθενείς με κορονοϊό

Η χορήγηση της κολχικίνς σε νοσηλευόμενους ασθενείς με κορονοϊό δεν οδηγεί σε μείωση των θανάτων, της διάρκειας νοσηλείας τους ή του κινδύνου να χρειαστούν διασωλήνωση.

ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 19 Οκτ 2021 | 10:59

Πώς η μετάλλαξη Δέλτα αύξησε έως και 5 φορές τις νοσηλείες σε παιδιά και εφήβους

Καθώς η νέα μετάλλαξη Δέλτα του κορονοϊού επικράτησε φέτος το καλοκαίρι, οι νοσηλείες σε παιδιά και εφήβους στις ΗΠΑ αυξήθηκαν έως και 5 φορές.

ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ 19 Οκτ 2021 | 10:58

Υπουλη νόσος η κακή χοληστερίνη: Όσα περισσότερα χρόνια την έχει κάποιος, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος για την καρδιά

Η νέα μελέτη δείχνει ότι, όπως συμβαίνει και με το κάπνισμα, η "κακή"χοληστερίνη έχει σωρευτική αρνητική επίπτωση στην καρδιά, οδηγώντας σε στεφανιαία νόσο.