Υποφέρετε από αϋπνίες; Ιδού 16 tips για να κοιμάστε σαν πουλάκι

Το στρες και οι ρυθμοί της καθημερινότητας επηρεάζουν αρνητικά τον ύπνο μας. Δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να κοιμάστε σαν πουλάκια.

Εύη Λαμπιδώνη
ΓΡΑΦΕΙ: ΕΥΗ ΛΑΜΠΙΔΩΝΗ
Υποφέρετε από αϋπνίες; Ιδού 16 tips για να κοιμάστε σαν πουλάκι

Θυμάστε την τελευταία φορά που ξυπνήσατε ανανεωμένοι και αναζωογονημένοι; Το στρες και οι ρυθμοί της καθημερινότητας επηρεάζουν αρνητικά τον ύπνο μας.

Ήρθε η ώρα να κάνετε ενεργητικές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας που θα επηρεάσουν τον νυχτερινό σας ύπνο. Δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να κοιμάστε σαν πουλάκια.

1. Ενώ προσπαθείτε να κοιμηθείτε, να «σκέφτεστε» σε εικόνες και όχι σε λέξεις. Είναι δύσκολο να καθαρίσετε το μυαλό σας από όλες τις σκέψεις. Μπορείτε όμως να «απενεργοποιήσετε» το κέντρο του εγκεφάλου που αφορά την γλώσσα που μιλάτε.

2. Αντί να φρικάρετε που δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, προσπαθήστε να χαλαρώσετε. Όσο πιο πολύ στρεσάρεστε που δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, τόσο δεν θα κοιμάστε. Δοκιμάστε να χαλαρώσετε το κορμί και το μυαλό σας και θα αναζωογονηθείτε.

3. Φτιάξτε μια λίστα με τις υποχρεώσεις σας την επόμενη μέρα. Αν είστε κάτω από μεγάλη πίεση, γράφοντας τις υποχρεώσεις της επόμενης μέρα σε μια λίστα, θα γίνει η ζωή σας πιο εύκολη. Έτσι δεν θα χρειάζεται πριν κοιμηθείτε να σκέφτεστε την επόμενη μέρα και ότι έχετε προγραμματίσει να κάνετε.

4. Αναπνεύστε από τη μύτη. Όχι μόνο θα αποτρέψετε το ροχαλητό, αλλά θα οξυγονώσετε περισσότερο τον εγκέφαλό σας και θα χαλαρώσει το σώμα σας.

5. Όταν θα βρείτε την ιδανική ώρα για ύπνο, προσπαθήστε να την κρατήσετε σταθερή. Είναι πολύ σημαντικό για το βιολογικό σας ρολόι να κοιμάστε καθημερινά μια συγκεκριμένη ώρα. Ακόμα και τα Σαββατοκύριακα.

6. Να τρώτε πρωινό μέσα στην πρώτη ώρα που ξυπνάτε. Το πρωινό βοηθά στον προγραμματισμό του βιολογικού ρολογιού όπως η ανατολή του ηλίου.

7. Αν δεν μπορείτε χωρίς τηλεόραση, ανοίξτε την για 3 λεπτά σε κάποιο πρόγραμμα που γνωρίζετε και κλείστε την. Έπειτα φανταστείτε τους διαλόγους και τη σειρά των εικόνων στο μυαλό σας.

8. Ακούστε μουσική με ακουστικά ψείρες. Μπλοκάρετε όλους τους εξωτερικούς ήχους και συγκεντρωθείτε στη μουσική της επιλογής σας. Φροντίστε μόνο να είναι χαλαρωτική.

9. Κρατήστε σταθερή τη θερμοκρασία δωματίου μεταξύ 15-20 βαθμών Κελσίου.

10. Κάντε ένα ζεστό ντους πριν ξαπλώσετε. Μόλις βγείτε από το μπάνιο η θερμοκρασία του σώματός σας θα πέσει και θα σας χαλαρώσει άμεσα.

11. Ανεβείτε από τα σκαλιά στο σπίτι ή το δωμάτιο σας. Η εξάσκηση, ακόμα και σε τόσο μικρή ένταση, θα κουράσει το κορμί σας.

12. Μην κάνετε γυμναστική 3 ώρες πριν πάτε για ύπνο. Θα νιώθετε ακόμα τις ευεργετικές ιδιότητες της γυμναστικής και την ενέργεια.

13. Φροντίστε να τρώτε νωρίς το δείπνο σας και πριν κοιμηθείτε καταναλώστε ένα σνακ 150 θερμίδων περίπου. Ο σκοπός είναι και να μην πεινάτε αλλά και να μην έχετε βαρύ στομάχι. Γιαούρτι, λίγη γαλοπούλα, τόνος και αμύγδαλα είναι όλα πρωτεΐνες και καλοί υδατάνθρακες που περιέχουν αμινοξέα.

14. Φορέστε μάσκα ύπνου. Όταν κοιμόμαστε σε απόλυτο σκοτάδι αυξάνεται η έκκριση μελατονίνης, ορμόνη που αναστέλλει τον σχηματισμό μελανίνης και ρυθμίζει τον αναπαραγωγικό κύκλο.

15. Μειώστε τους καφέδες. Αν δεν μπορείτε χωρίς καφέ, δοκιμάστε να πίνετε de-caf.

16. Αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε 30 λεπτά αφού ξαπλώσετε, διαβάστε ένα βιβλίο μέχρι να νιώσετε κουρασμένοι. Προτιμήστε βιβλία με ελαφρύ περιεχόμενο για να περάσει η ώρα.

Καλή ξεκούραση λοιπόν!

Υποφέρετε από αϋπνίες; Ιδού 16 tips για να κοιμάστε σαν πουλάκι

Πηγή: Buzzfeed

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

10 Απρ 2021 | 08:18

Εμβόλιο AstraZeneca: Tα παράδοξα της απόφασης της επιτροπής εμβολιασμών - Οι αντιδράσεις των ειδικών

Το σκεπτικό και οι αντιδράσεις πίσω από την απόφαση της Επιτροπής Εμβολιασμών για συνέχιση των εμβολιασμών με AstraZeneca

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΗΣ 09 Απρ 2021 | 21:22

Νέες καθυστερήσεις από την AstraZeneca: Θα παραδώσει τις μισές δόσεις εμβολίων που προβλέπονταν για αυτήν την εβδομάδα

Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις είναι ένα πρόβλημα που επανέρχεται συχνά και έχει προκαλέσει τριβές μεταξύ των Βρυξελλών και της AstraZeneca.

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ 09 Απρ 2021 | 17:55

ΕΜΑ: Έρευνα και για τη Johnson & Johnson λόγω θρομβώσεων - Επανεξετάζεται και το εμβόλιο της AstraZeneca

Τα σπάνια περιστατικά θρομβώσεων και με το εμβόλιο της Johnson & Johnson που ανησυχούν τους ειδικούς.

Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ 09 Απρ 2021 | 15:13

Ενέσιμα υαλουρονικού οξέος: Ο πλαστικός χειρουργός εξηγεί τη νέα τάση

Πώς να αποκτήσετε συμμετρία και φρεσκάδα στο πρόσωπο σας με ενέσιμα υαλουρονικού οξέος στο πηγούνι.

1,5 ΕΚΑΤ. ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ 09 Απρ 2021 | 12:08

Πάσχα στο χωριό: Γιατί είναι "κλειδί" τα self test για να χαλαρώσουν οι περιορισμοί

Η κυβέρνηση προσανατολίζεται να επιτρέψει τις μετακινήσεις από νομό σε νομό το Πάσχα - Ο ρόλος των self test και των εμβολίων.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ 09 Απρ 2021 | 11:35

Η μία κίνηση για να κρατήσουμε μακριά μικρόβια, ιούς και αλλεργιογόνα

Μπορεί αυτή την περίοδο να έχουμε επικεντρωθεί στον SARS-COV-2, ωστόσο δεν είναι ο μόνος ιός που μπορεί να μας βάλει σε περιπέτειες υγείας.

15 ΕΚΑΤ. ΔΟΣΕΙΣ 09 Απρ 2021 | 09:16

Βρετανική νίκη κατά του κορονοϊού: Απέτρεψε πάνω από 10.000 θανάτους με τον εμβολιασμό

Η διάθεση του εμβολίου κατά της COVID-19 στην Αγγλία εκτιμάται ότι απέτρεψε 10.400 θανάτους μέχρι το τέλος Μαρτίου.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ 09 Απρ 2021 | 09:12

Στόχος υγιής καρδιά: 5 συμβουλές που πρέπει να υιοθετήσετε

Ναι, η υγιεινή διατροφή και η άσκηση συμβάλουν στην καρδιαγγειακή μας υγεία. Δεν είναι όμως τα μόνα που αξίζει να έχουμε στο μυαλό μας.

ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ Ο COUNTRY MANAGER ΤΗΣ PFIZER EΛΛΑΔΑΣ, ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΜΑΛΤΑΣ 08 Απρ 2021 | 17:19

Κορονοϊός: Η PFizer ετοιμάζει "αναμνηστική δόση" - Για όσους έχουν κάνει το εμβόλιο πριν από περισσότερο από έξι μήνες

O στόχος της Pfizer για το 2021 έχει αυξηθεί σε 2 δισ. δόσεις του εμβολίου για τον κορονοϊό από 1,3 δισ. που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 08 Απρ 2021 | 14:11

Απόφαση σταθμός του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου: Ναι στον υποχρεωτικό εμβολιασμό

Ο υποχρεωτικός εμβολιασμός είναι αναγκαίος σε μία δημοκρατική κοινωνία, αποφάνθηκε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου:

ΤΙ ΑΝΕΦΕΡΕ Η ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΥΓΕΙΑΣ 08 Απρ 2021 | 11:57

Εμβόλιο Astrazeneca: Πώς χορηγείται πλέον στις άλλες χώρες της Ευρώπης- "Παγώνει" τα εμβόλια στους κάτω των 30 η Βρετανία

Χωρίς κοινή απόφαση για τη χρήση του εμβολίου της AstraZeneca για τον κορονοϊό, έληξε χθες η έκτακτη συνεδρίαση των υπουργών Υγείας της ΕΕ.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ 08 Απρ 2021 | 09:20

Σιδεροπενία: Όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τη νόσο, τα συμπτώματα και τη θεραπεία

Ο σίδηρος είναι ένα πολύτιμο ιχνοστοιχείο για τον οργανισμό μας γι' αυτό και η έλλειψή του χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση.

ΤΙ ΕΙΠΕ ΣΤΟΝ ΑΝΤ1 07 Απρ 2021 | 23:32

Μόσιαλος για εμβόλιο Astrazeneca: "Ο κίνδυνος θανάτου είναι 1 στα 1,4 εκατομμύρια" - Τι δεν πρέπει να κάνουν όσοι εμβολιάστηκαν

"Όποιος έχει κάποια ανησυχία να ρωτήσει τον γιατρό του", είπε ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Λονδίνου (LSE), Ηλίας Μόσιαλος