Oλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το SKODA Kodiaq

Με μήκος 4,70μ., έως και 7 θέσεις και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία, το Kodiaq είναι το πρώτο μεγάλο SUV της φίρμας

ola-osa-prepei-na-gnwrizeis-gia-to-skoda-kodiaq
|
SHARE THIS
0
SHARES

Η ώρα εφτασε και η Skoda κάνει το πρώτο τολμηρό βήμα στην κατηγορία των SUV όπου θα πρέπει να αποδείξει πολλά αλλά και -αναγκαστικά- να ανταγωνιστεί το ίδιο το γκρουπ στο οποίο ανήκει το οποίο έχει προτάσεις και από την VW και από την Audi στην ίδια κατηγορία.

Δύσκολη αποστολή αλλά μέχρι σήμερα, η Skoda έχει αποδείξει ότι πετυχαίνει σε όποια κατηγορία αποφασίζει να κινηθεί.

Τι μάθαμε λοιπόν μετά την παγκόσμια πρωτη του νέου Kodiaq;

Με συνολικό μήκος 4,70μ., έως και 7 θέσεις, και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία, το Skoda Kodiaq αποτελεί την πρώτη πρόταση του Τσέχου κατασκευαστή στην κατηγορία των μεγάλων SUV. Η Skoda προγραμματίζει να παρουσιάσει το νέο μοντέλο το πρώτο τρίμηνο του 2017.

 

Εσωτερικό

Οδηγός και συνοδηγός έχουν στη διάθεσή τους καθίσματα με πληθώρα συστημάτων άνεσης αλλά και τα πίσω καθίσματα του Skoda Kodiaq, διαθέτουν επίσης και εξαιρετικά πολυάριθμες δυνατότητες διαμόρφωσης του χώρου: μπορούν να αναδιπλωθούν σε αναλογία 60:40, μπορούν να μετακινηθούν εμπρός-πίσω κατά 18εκ., ενώ διαθέτουν και ανεξάρτητη ρύθμιση της κλίσης της πλάτης.

 

Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθενται επίσης και δύο ακόμα θέσεις με την προσθήκη και 3ης σειράς καθισμάτων. Με χωρητικότητα από 720 έως 2.065λίτρα, το Skoda Kodiaq προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του.

 

Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης

Το νέο μεγάλο SUV της Skoda , διαθέτει πληθώρα οδηγικών βοηθημάτων - πολλά από αυτά τα συναντούσε κανείς μέχρι σήμερα μόνο σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών.  

Μία καινοτομία στην κατηγορία είναι και το σύστημα υποβοήθησης ρυμούλκησης (Tow Assist): όταν το Skoda Kodiaq ρυμουλκεί τρέιλερ, το σύστημα αναλαμβάνει τις κινήσεις του τιμονιού, όταν το αυτοκίνητο κινείται σιγά με όπισθεν. Επιπρόσθετα, υπάρχει και το νέο σύστημα υποβοήθησης ελιγμών με όπισθεν (Manoeuvre Assist), που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο μόλις εντοπιστεί εμπόδιο στην πορεία του προς τα πίσω.

Ο έλεγχος του συστήματος πραγματοποιείται με τη βοήθεια μίας εξελιγμένης λειτουργίας των πίσω αισθητήρων παρκαρίσματος.

Το σύστημα περιφερειακής απεικόνισης (Area View) περιλαμβάνει μία εικονική «εναέρια» προβολή του χώρου, καθώς και εικόνες 180 μοιρών του χώρου μπροστά και πίσω από το αυτοκίνητο.

 

Skoda Connect

Με τις λύσεις στον τομέα του infotainment και της δικτύωσης, το μεγάλο SUV της Skoda , αποδεικνύει πώς ένα SUV μπορεί να είναι μόνιμα online. Η εφαρμογή Skoda Connect χωρίζεται σε δύο κατηγορίες λειτουργιών: οι υπηρεσίες Infotainment Online που παρέχουν περισσότερη πληροφόρηση και λεπτομέρειες πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο, και η λειτουργία Care Connect που εξασφαλίζει εξ αποστάσεως πρόσβαση και οδική βοήθεια.

 

Η λειτουργία Infotainment Online περιλαμβάνει την online και σε πραγματικό χρόνο, πληροφόρηση για τη ροή της κίνησης στην επιλεγμένη διαδρομή. Η υπηρεσία της Google Earth (διαθέσιμο σε σύστημα Columbus) εμφανίζει το δρόμο με τοπογραφική απεικόνιση μέσω του Google. Η επιλογή Google Street View (διαθέσιμο σε σύστημα Columbus) εμφανίζει εικόνα του τόπου προορισμού.

Η Skoda προσφέρει τώρα και την εφαρμογή Skoda Connect app, με την οποία δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης και ελέγχου των διαφόρων πρόσθετων υπηρεσιών.

Για παράδειγμα: το smartphone θα ειδοποιήσει τον οδηγό εάν το αυτοκίνητό του μετακινήθηκε από κάποιον χωρίς εκείνος να το γνωρίζει – ή με πολύ γρήγορη κίνηση, ή εκτός μίας προκαθορισμένης περιοχής.

 

Δύο diesel

Πέντε κινητήρες, δύο TDI και τρείς TSI, θα είναι διαθέσιμοι κατά το λανσάρισμα του νέου Skoda Kodiaq. Ο κυβισμός τους είναι 1.4 και 2.0 λίτρα, και η απόδοσή τους θα κυμαίνεται από τους 125 έως τους 190 ίππους. Τόσο οι diesel όσο και οι βενζινοκίνητες εκδόσεις διαθέτουν υπετροφοδότηση και σύστημα άμεσου ψεκασμού, και πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών EU6. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα Stop-Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και ένα πανίσχυρο σύστημα διαχείρισης θερμικών απωλειών, που συμβάλλουν καθοριστικά στον περιορισμό της κατανάλωσης, παρά την αυξημένη απόδοσή τους.

 

Ο 2.0 TDI θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη με ισχύ 150ίππους, και ροπή 340Nm. Η κορυφαία έκδοση της γκάμας θα αποδίδει 190ίππους και η ροπή της θα φτάνει τα 400Nm. Ο βασικός κινητήρας TDI χρειάζεται κατά μέσο όρο 5 λίτρα diesel για κάθε 100χλμ. και εκπέμπει 131γρ CO2/km. Ο πιο δυνατός κινητήρας diesel επιταχύνει το μεγάλο SUV σε μόλις 8,6 δλ. (0-100), εξασφαλίζοντάς του τελική ταχύτητα που φτάνει τα 210χλμ/ώ.

 

Τρεις βενζινοκινητήρες

Η βασική έκδοση του μικρού 4κύλινδρου αποδίδει 125ίππους και 200Nm ροπής. Η μέτρηση της κατανάλωσής του σύμφωνα με τα νέα πρότυπα NEDC, είναι 6.0λιτ./100χλμ, και οι εκπομπές του CO2 είναι 140γρ/χλμ. Στην πιο ισχυρή έκδοσή του ο κινητήρας 1.4 αποδίδει 150ίππους και 250Nm ροπής.  Διαθέτει το σύστημα ACT – Active Cylinder Technology – που έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων Νο2 και Νο3, όταν το φορτίο και ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλά.

Ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας της γκάμας, ο 2.0 TSI επιτυγχάνει κορυφαία οικονομία και απόδοση χάρη στο νέο σύστημα διαχείρισης καύσης που διαθέτει. Η ισχύς του είναι 180ίπποι, και η ροπή 320Nm.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook