Δύο χρόνια μετά από την τραγωδία στα Τέμπη με 57 νεκρούς, εντείνεται η πολιτική αντιπαράθεση με αφορμή και τα νέα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που ήρθαν στη δημοσιότητα.
Η αντιπολίτευση επιμένει στις κατηγορίες περί συγκάλυψης, με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη να κάνει λόγο για οργανωμένο σχέδιο, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει στην πρόταση για κατάθεση πρότασης δυσπιστίας εναντίον της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση διακηρύσσει τη σταθερή βούλησή της για πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης, όπως επανέλαβε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, καταλογίζοντας παράλληλα, στην αντιπολίτευση εργαλειοποίηση της τραγωδίας. Για τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ συγκεκριμένα, ο κ. Μαρινάκης αναφέρει ότι "από εκεί που μιλούσε για "συγκάλυψη της κυβέρνησης από την αρχή", μετά τη δημοσιοποίηση των βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αλλάζει τροπάρι και υποστηρίζει ότι "η συγκάλυψη μπορεί να έγινε στην πορεία".
Τα τρία βίντεο που παραδόθηκαν στον Ανακριτή πριν από λίγες μέρες
Σύμφωνα με τον νομικό εκπρόσωπο της εταιρείας Interstar η οποία φυλάσσει τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ, Βασίλη Καπερνάρο, πριν από τρεις ημέρες παραδόθηκαν στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας τρία βίντεο που δείχνουν το εμπορικό τρένο να διέρχεται από τη Σήραγγα Πλαταμώνα και από το Κέντρο Ελέγχου Πληροφορίας Ραψάνης.
Βίντεο της εταιρείας Interstar, το οποίο ανακτήθηκε από τον σκληρό δίσκο καταγραφικού το περασμένο Νοέμβριο και έχει κατατεθεί στη δικογραφία ως πειστήριο, φέρνει στη δημοσιότητα η Καθημερινή: pic.twitter.com/0YvE7rErlS
— Georghy Zhukov (@GeorghyZhukov) February 7, 2025
Η τρίτη κάμερα είναι λίγο πριν τη σήραγγα των Τεμπών, με τις πλατφόρμες να είναι φορτωμένες με λαμαρίνες και όχι με κάποιο ύποπτο υλικό.
Δείτε τα βίντεο που αναρτήθηκαν στον ιστότοπο της εφημερίδας "Καθημερινή", διάρκειας 33' 41'' το καθένα, από δύο διαφορετικές κάμερες του δικτύου:
Τα 5 σημεία που διευκρινίζει ο νομικός εκπρόσωπος της εταιρείας Interstar
Ο πληρεξούσιος δικηγόρος της εταιρείας προέβη το απόγευμα του Σαββάτου, 08/02,σε έκδοση γραπτής ανακοίνωσης με διευκρινήσεις σε πέντε σημεία:
"Σημαντικά σημεία του ιστορικού διαχείρισης του αποδεικτικού υλικού από πλευράς της εταιρείας security "Interstar":
1. Ό,τι ζητήθηκε από τις αρμόδιες αρχές, δόθηκε σε άμεσο χρόνο 2 ή 3 ημερών ανάλογα του όγκου δεδομένων των βίντεο ή το γεωγραφικό σημείο από το οποίο έπρεπε να συλλέξουμε τον σκληρό δίσκο του αντίστοιχου καταγραφικού καμερών. Δεν υπήρξε ποτέ καμία καθυστέρηση, πόσο μάλλον 1,5 ή 2 ετών όπως κυκλοφόρησε στις ειδήσεις.
2. Τα καταγραφικά των καμερών είναι ρυθμισμένα βάσει της νομοθεσίας, στις 15 ημέρες εγγραφής. Στη συνέχεια γίνεται επανεγγραφή πάνω από το υπάρχον υλικό. Τα καταγραφικά είναι περιουσία του ΟΣΕ και χωρίς νομική εντολή, δεν επιτρέπεται να γίνει καμία τροποποίηση στη ρύθμιση αυτή, ή εξαγωγή βίντεο.
3. Η εταιρία κατέβαζε και χορηγούσε εντός των 15 ημερών, ΜΟΝΟ τα βίντεο που ζητούσαν οι αρμόδιες αρχές και τα οποία εκείνο το χρονικό διάστημα (από τις 28/02/23 και μέχρι και 15 μέρες μετά), αφορούσαν αποκλειστικά και μόνο την επιβατική αμαξοστοιχία. Δεν ζητήθηκε τίποτα που να αφορά την εμπορική αμαξοστοιχία στο συγκεκριμένο 15νθήμερο.
4. Παρ' όλα αυτά, όπως πρόσφατα διαπιστώθηκε, εντός του ανωτέρω 15νθημέρου και συγκεκριμένα στις 02/03/23 και 09/03/23, χειριστής του Επιχειρησιακού Κέντρου της εταιρίας, κατέβασε 3 βίντεο από 2 σημεία τα οποία δεν ζητήθηκαν ποτέ και δεν αποτελούν Σιδηροδρομικό Σταθμό. (Διευκρινίζεται ότι όλα τα βίντεο τα οποία ζητήθηκαν από την εταιρία, αφορούσαν τα αποκλειστικά και μόνο σημεία των Σιδηροδρομικών σταθμών και όχι άλλες εγκαταστάσεις).
5. Τις τελευταίες εβδομάδες υπήρξε ενδελεχέστατη έρευνα για το θέμα σε σχέση με τη σύνθεση και το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας η οποία βγήκε στη δημοσιότητα. Η Διοίκηση της εταιρίας τόσο λόγω της επικαιρότητας όσο και σε συνέχεια της λανθασμένης ονομασίας του σημείου που είχε περιληφθεί στην σχετική παραγγελία του Εφέτη Ανακριτή, για τη χορήγηση των σκληρών δίσκων από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης αντί του Εμπορευματικού Σταθμού (όπως εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι εννοούσαν και όπως προκύπτει και από τη σχετική αλληλογραφία), έδωσε ρητή εντολή να ερευνηθούν όλοι οι υπολογιστές καθώς και οι 889 κάμερες του Επιχειρησιακού Κέντρου που χρησιμοποιούνται για την απομακρυσμένη λήψη αρχείων, μήπως τυχόν και υπάρχει κάποιο επιπλέον αρχείο καταγραφής σχετικό με την υπόθεση του δυστυχήματος των Τεμπών, το οποίο ενδεχομένως δεν έχει ζητηθεί από τις αρχές που διενεργούν την ανάκριση.
Κατά την έρευνα αυτή βρέθηκαν τα τρία αρχεία (βιντεοληπτικό υλικό) τα οποία προέρχονται από κάμερες, υλικό από τις οποίες ουδέποτε μας ζητήθηκε και από κανέναν και απεικονίζουν καθαρά τη διέλευση της εμπορικής αμαξοστοιχίας με κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, λίγο πριν τη σύγκρουσή της με την επιβατική αμαξοστοιχία. Η εταιρία άμεσα δια του πληρεξουσίου δικηγόρου της και με δική της πρωτοβουλία, παρέδωσε στον Εφέτη Ανακριτή όλα όσα ήδη είναι γνωστά ως παραδοθέντα στη Δικαιοσύνη, σε σχέση με την έρευνα που διεξάγεται".
Σε δηλώσεις του σε τηλεοπτικά κανάλια, ο πληρεξούσιος δικηγόρος της εταιρείας Interstar, Bασίλειος Καπερνάρος έχει πει ότι "στα τρία βαγόνια-πλατφόρμες δεν φαίνεται τίποτα" και επίσης, ότι "εγώ το έχω δει, δεν φαίνεται τίποτε. Απολύτως τίποτε. Εγώ είδα λαμαρίνες, δεν φαίνεται τίποτα. Δεν υπάρχουν δεξαμενές. Τώρα τι έγινε στη Σίνδο, δεν ξέρω..."

Τα καυτά ερωτήματα
Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι καίρια:
-Γιατί παραδόθηκε στον Ανακριτή υλικό 2 χρόνια μετά τραγωδία;
-Γιατί διεμήνυαν ότι δεν έχουν βιντεοληπτικό υλικό;
Στα έγγραφα που έχει στην κατοχή του ο ΑΝΤ1, ο Εφέτης Ανακριτής Λάρισας ζητούσε από τον ΟΣΕ λίγους μήνες μετά το δυστύχημα να του αποσταλούν οποιαδήποτε υλικά, τη Λεπτοκαρυά, τους Νέους Πόρους, τη Ραψάνη...
Η εταιρεία ασφαλείας, λίγους μήνες μετά, με επιστολή της στον δικαστικό λειτουργό, ανακοινώνει ότι αποστέλλει 6 επαναγραφόμενους δίσκους από τον σταθμό φόρτωσης στην Θεσσαλονίκη, με το υλικό να έχει σβηστεί.
Ο Βασίλης Καπερνάρος έχει επίσης δηλώσει ότι "Η εταιρεία που εκπροσωπώ νομικά είναι η παρέχουσα υπηρεσίες, μετά από σύμβαση και ανοιχτό διαγωνισμό από το 2017 στην ΟΣΕ Α.Ε. είναι για τη φύλαξη με τεχνικά μέσα και drones όσον αφορά τη διαδρομή, για ό,τι συμβαίνει στις γραμμές από Θεσσαλονίκη μέχρι Αθήνα. Ό,τι υλικό είχαμε το πήγαμε στον ανακριτή".
Τι συμβαίνει στην περίπτωση που κάποιος δεν δίνει εγκαίρως στοιχεία στις δικαστικές αρχές; Ο Γιώργος Ηλιόπουλος, δικηγόρος συγγενών θυμάτων, σημειώνει ότι "Έχουμε το αδίκημα του 231 που είναι υπόθεση παρεμπόδιση της δικαιοσύνης έτσι επιγράφεται αυτό είναι πλημμέλημα ε αν όμως είναι συνεργός με εκπροσώπους εκτελεστικής εξουσίας που σφετερίζονται την εξουσία αυτή για να αμφισβητήσουν με την δράση του στην ανεξαρτησία της δικαιοσύνης το ότι είναι κακούργημα".
"Τα εμπορεύματα ελέγχθηκαν στη Δοϊράνη και έφυγαν για Θεσσαλονίκη" λέει στον ΑΝΤ1 ο πρώην διευθυντής του Τελωνείου Ευζώνων, αναφέροντας χαρακτηριστικά: "Από εμάς από πάνω από το τελωνείο πέρασε 26 του μηνός ανοιχτή πλατφόρμα, που σημαίνει πως ό,τι είναι πάνω φαίνεται από ένα χιλιόμετρο. Η διαδικασία είναι ότι στη Θεσσαλονίκη, στη διαλογή στον παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό αναδιανέμουν τα βαγόνια και σχηματίζουν έναν καινούργιο συρμό και τον στέλνουν όπου θέλουν να τον στείλουν. Τις δύο μέρες που ήταν στη Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να γίνει οτιδήποτε".
Οι γονείς και όλοι οι συγγενείς των θυμάτων ζητούν με κάθε τρόπο να μάθουν τι συνέβη εκείνη την φρικτή νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr