
Νέες συνομιλίες έρχονται στο φως μεταξύ σταθμαρχών και υπαλλήλων του ΟΣΕ, μετά τη νύχτα του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Στα ηχητικά ντοκουμέντα που φέρνει στο φως η εκπομπή "Live News" του Mega ακούγονται οι σταθμάρχες να συζητάνε για τα αίτια της τραγωδίας, αλλά και για τον μοιραίο συνάδελφό τους που δεν κατάλαβε ότι τα δύο τρένα πήγαιναν το ένα πάνω στο άλλο.
Μάλιστα, τον περιγράφουν ως "ξερόλα", σχολίασαν την απουσία του για αρκετά χρόνια από τον ΟΣΕ και πως αποφάσισε στα 60 του χρόνια να γίνει σταθμάρχης.
"Αυτός μου λέει είναι ένας μαλ… ήταν, μα ένας μαλ…, ξερόλας, δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί του. Ένας μαλ… και μισός λέει ήταν αυτός. Δεν λέγεται. Δηλαδή αγανακτισμένοι ήταν όλοι με αυτόν εδώ. Το έπαιζε ξερόλας "και εγώ ξέρω, και κάνω, και ράνω"", ακούγεται να λέει ένας σταθμάρχης για τον μοιραίο συνάδελφο του.
"Είχε φύγει καμία δεκαριά χρόνια με μετάταξη και τώρα ήρθε. Ε, τώρα 60 χρονών ο μαλ… κι αυτός ήθελε να φύγει σαν σταθμάρχης, άντε κι αυτός", λένε μεταξύ άλλων σταθμάρχες του ΟΣΕ σε επικοινωνία που είχαν.
Στη συνέχεια, οι δυο σταθμάρχες αναφέρονται και στη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στον ΟΣΕ τα τελευταία χρόνια:
-Κοίταξε, έγιναν εγκλήματα τα τελευταία 10-12 χρόνια, από το ’10 και μετά και που έδιωξαν το προσωπικό και τους σταθμάρχες και τους μηχανοδηγούς. Ε, όλα αυτά τα πληρώνουμε τώρα.
Σημειώνεται πως ο 60χρονος σταθμάρχης εις βάρος του οποίου ασκήθηκαν για τα Τέμπη οι ποινικές διώξεις για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες εξ αμελείας από την 1η Αυγούστου του 2024 βρίσκεται εκτός φυλακών.
Σοκαριστικά ηχητικά ντοκουμέντα
Δύο και πλέον χρόνια μετά την εθνική τραγωδία, μια σειρά από αδημοσίευτα ηχητικά ντοκουμέντα έρχονται να αναδείξουν όχι μόνο ανθρώπινα σφάλματα, αλλά όπως φαίνεται και μια σειρά από βαθιές δυσλειτουργίες στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του ΟΣΕ.
Λίγες ώρες μετά την τραγωδία, οι σταθμάρχες που έχουν βάρδια, βλέπουν τις πρώτες εικόνες και αντιλαμβάνονται το μέγεθος της τραγωδίας.
Σταθμάρχης: Τι δείχνει εκεί, τα φορεία, τα ελατήρια… Αυτό είναι λες και έπεσε χειροβομβίδα.
Σταθμάρχης: Αυτό δεν είναι χειροβομβίδα, αυτό είναι ατομική βόμβα.
Σταθμάρχης: Ναι, ναι...
Σταθμάρχης: Η μηχανή, οι πλατφόρμες έχουν πλακώσει η μία πάνω από την άλλη, η μία μηχανή είναι πεταμένη στον αέρα λες και έκανε κωλοτούμπα.
Όλοι πλέον βρίσκονται σε συναγερμό. Το ξεσκόνισμα των βιβλίων με τις ώρες που πέρασαν τα τρένα έχει ξεκινήσει και οι διάλογοι είναι ενδεικτικοί της κατάστασης που επικρατούσε.
Σταθμάρχης: Δεν ήξερα να μου πει ο Στέφανος το 2598 και του λέω ‘πώς πέρασε ρε από το σημείο, δεν περνούσε τρένο’.
Σταθμάρχης: Δεν πέρασε το 2598.
Σταθμάρχης: Το 93590 είναι το 2599.
Σταθμάρχης: Ναι, ναι αυτό που γύρισε, αφού το βρήκαμε εκείνη την ώρα, απλώς το 93506 δεν ήξερα τι είναι.
Οι ώρες συμπληρώνονται στο περίπου, αλλά πολλές φορές αυτό δεν είναι αρκετό.
Σταθμάρχης: Το 93506 ποιο ήταν;
Σταθμάρχης: Δεν το ξέρω, δεν μπορώ να βγάλω και εγώ άκρη και δεν γράφει δίπλα στο περιθώριο ο Δημήτρης.
Σταθμάρχης: Εν τω μεταξύ ο Δημήτρης εδώ επειδή τα γράφει, γράφει "Τ". "93506 Τ".
Σταθμάρχης: Ταφ;
Σταθμάρχης: Συνήθως στα εμπορικά βάζει εκείνα, αυτά που είναι χωρίς προσωπικό, έτσι τα γράφανε παλιά και ο Δημήτρης τα γράφει έτσι απ’ όλα τα χρόνια.
Σταθμάρχης: Δηλαδή τι είναι αυτό;
Σταθμάρχης: Δεν ξέρω.
Σταθμάρχης: Εδώ το έχει 23.19 διέλευση.
Σταθμάρχης: 24.52 έφυγε από εδώ.
Σταθμάρχης: Την ώρα του συμβάντος μήπως ήταν κενό υλικού, κάτι;
Σταθμάρχης: Δεν ξέρω.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr