
Αλλεπάλληλες είναι οι απεργίες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των επιβατών τους και το κυκλοφοριακό χάος στην πρωτεύουσα, καθώς όποιοι πρέπει να μετακινηθούν χρησιμοποιούν τα ΙΧ.
Ομως αυτό που αποκαλύπτει σήμερα η «Καθημερινή», είναι εξωφρενικό: παρά τις απεργίες, το προσωπικό των ΜΜΜ πληρώνεται κανονικά!
Πώς το καταφέρνουν αυτό; Σύμφωνα με το δημοσίευμα κατά τις τελευταίες κινητοποιήσεις πχ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διαπιστώθηκε ότι 95% των σιδηροδρομικών δήλωσαν ρεπό (τα οποία δικαιούνται λόγω υπερωριακής απασχόλησης), ενώ σωρηδόν ζητήθηκαν -και χορηγήθηκαν- αναρρωτικές άδειες.
Εκτός από τις αναρρωτικές άδειες και τα ρεπό, υπάρχουν και υπάλληλοι που υποστήριξαν ότι ήθελαν να εργαστούν, αλλά λόγω κατάληψης σε εγκαταστάσεις της εταιρείας δεν τους επετράπη (από συναδέλφους τους συνδικαλιστές που περιφρουρούσαν την απεργία) να «χτυπήσουν» κάρτα και να δηλώσουν παρόντες. Και οι τρεις παραπάνω κατηγορίες εργαζομένων δεν θα υποστούν καμία απολύτως κράτηση από τον μισθό τους λόγω συμμετοχής στην απεργία.
Παρόμοια τακτική ακολουθούν οι συνάδελφοί τους στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι απεργούν αντιδρώντας στην υπαγωγή των φορέων στο νέο υπερταμείο. Στο μετρό, για παράδειγμα, προκηρύσσει απεργία ένα σωματείο (π.χ. λειτουργίας) το οποίο αν απέχει από τα καθήκοντά του, δεν μπορεί να κυκλοφορήσει το μετρό. Οι εργαζόμενοι στους υπόλοιπους τομείς του μετρό δεν εργάζονται, αλλά αφού δεν έχουν οι ίδιοι προκηρύξει την απεργία δεν θα υποστούν περικοπές στους μισθούς τους.
Πάντα κατά την «Καθημερινή», σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων προϋπολογισμού του 2016, για τη ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός και τραμ) μία ημέρα απεργίας κοστίζει στην εταιρεία 652.221 ευρώ. Από αυτά οι 418.888 αναλογούν σε απολεσθέντα έσοδα από μη πώληση εισιτηρίων (σύμφωνα με τα στοιχεία του α΄ τριμήνου του 2016), ενώ οι 233.333 που απομένουν αφορούν στη μισθολογική δαπάνη που καταβάλλεται για μία ημέρα σε εργαζόμενους οι οποίοι απέχουν από την εργασία τους.
Αντιστοίχως, το κόστος για τις ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) για μία ημέρα απεργίας ανέρχεται σε 695.833 ευρώ. Στο ποσόν αυτό περιλαμβάνονται 300.000 ευρώ από πωλήσεις εισιτηρίων που δεν γίνονται και 395.833 ευρώ από το κόστος μισθοδοσίας που επωμίζεται η εταιρεία, χωρίς όμως να παράγεται συγκοινωνιακό έργο.
Φωτογραφία: SOOC
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr