
Πληθαίνουν οι καταγγελίες για απόσταση 10 μέτρων μεταξύ φορτηγών στο μοιραίο πλοίο "Euroferry Olympia" αλλά και για την παράνομη διανυκτέρευση οδηγών στα γκαράζ.
Το TheToc φέρνει στο φως της δημοσιότητας τα σχέδια του πλοίου, όπου φαίνονται τα δύο διαζώματα στα οποία ήταν παρκαρισμένα τα οχήματα.
![Euroferry Olympia: Αυτά είναι τα σχέδια του πλοίου - Η διαδρομή που ακολούθησε ο Λευκορώσος για να σωθεί [Εικόνες]](https://www.thetoc.gr/Content/ImagesDatabase/eb/ebf3b85bbb1a439eb237448a5b65801f.jpg?v=1&maxwidth=650&)
Μάλιστα, στην παρακάτω εικόνα φαίνεται με στυλό ζωγραφισμένη η διαδρομή που ακολούθησε ο 21χρονος Λευκορώσος, ο οποίος διεσώθη το πρωί της Κυριακής, έπειτα από δύο ημέρες εγκλωβισμού στο πάρκινγκ του φλεγόμενου πλοίου.
Μάλιστα, όπως είπε και ο ίδιος, άκουγε φωνές, αλλά δεν ήξερε από πού έρχονται, ενώ τα σχέδια του πλοίου αναμένεται να ρίξουν φως στις έρευνες για το πού βρίσκονται οι υπόλοιποι εγκλωβισμένοι.
Στο 3ο γκαράζ, εκεί όπου ξεκίνησε ο πύρινος εφιάλτης, η φωτιά καίει ακόμα και σήμερα. Είναι από τους λίγους χώρους μέσα στο πλοίο που οι διασώστες δεν μπορούν να προσεγγίσουν λόγω του υψηλού θερμικού φορτίου.

Σύμφωνα με τους Λιμενικούς τρία στοιχεία κράτησαν τον Λευκορώσο στη ζωή. Το πρώτο, ότι βρισκόταν στο γκαράζ -1, όπου δεν είχε εκδηλωθεί φωτιά, η οποία ξέσπασε στο δεύτερο και στο τρίτο ντεκ του πλοίου. Δεύτερον, ότι τα γκαράζ σφραγίζονται αεροστεγώς, με αποτέλεσμα να μην εισχωρήσει μεγάλη ποσότητα καπνού στο εσωτερικό του. Το τρίτο στοιχείο αφορούσε στον ίδιο και ήταν η ψυχραιμία στον τρόπο που αντέδρασε.
"Όταν ξέσπασε η φωτιά κοιμόμουν. Όταν ξύπνησα και κατάλαβα ότι ξέσπασε φωτιά, προσπάθησα να βρω δίοδο διαφυγής αλλά δεν τα κατάφερα. Υπήρχε πολύ υψηλή θερμοκρασία και αποφάσισα να μείνω στην καμπίνα του φορτηγού. Έμεινα για δύο ημέρες και άναβα τα φώτα του φορτηγού σποραδικά για να βλέπω τι γίνεται, γιατί φοβόμουν μην πιάσει φωτιά στο γκαράζ που βρισκόμουν", κατέθεσε ο 21χρονος.
"Άκουγα συνέχεια θορύβους, αλλά δεν μπορώ να ξέρω από πού προέρχονταν. Βγήκα την τρίτη ημέρα που κατάλαβα ότι είχε πέσει η θερμοκρασία και για να σιγουρευτώ έπιασα τις λαμαρίνες με τα χέρια μου. Έψαχνα στα τυφλά και τελικά είδα μια πινακίδα που έγραφε 'έξοδος κινδύνου'. Την ακολούθησα και κατάφερα να βγω από το σημείο που ήμουν", είπε.
Καταγγελίες από τους οδηγούς για τις συνθήκες στα γκαράζ
Σύμφωνα με τις καταγγελίες οδηγών φορτηγών και συγγενών αγνοουμένων, το πλοίο μετέφερε 150 φορτηγά και εκεί που έπρεπε να έχει 75 καμπίνες είχε μόλις 50, και κάποιες φορές υποχρέωναν ακόμη και σε συνθήκες κορονοιού να κοιμούνται έως και τέσσερα άτομα σε μία καμπίνα, αλλιώς θα έπρεπε να κοιμηθούν στα αυτοκίνητά τους, με κίνδυνο να εγκλωβιστούν σε αυτά σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Επιβάτες που διασώθηκαν από το φλεγόμενο πλοίο υποστηρίζουν πως κάποιοι οδηγοί παρέμειναν στο γκαράζ, και ήταν πολύ δύσκολο να ανέβουν στο πάνω μέρος του πλοίου, ενώ κάποιες φορές τα οχήματα είναι τόσο κοντά κολλημένα το ένα στο άλλο, που δεν ανοίγουν και οι πόρτες.
Υπήρχαν προβλήματα πυρασφάλειας και πυρανίχνευσης, υποστηρίζει ο αυτόπτης μάρτυρας της τραγωδίας, Θανάσης Τζουρόπουλος, ο οδηγός φορτηγού που κατήγγειλε ότι οι αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων ήταν μόλις 10 cm.
Από το συνδικάτο των επαγγελματιών οδηγών φορτηγών (ΣΕΟΦΑΕ), ο Άκης Δερμάτης, τονίζει ότι οι καμπίνες από θέμα καθαριότητας αλλά και συνωστισμού, είναι ακατάλληλες, γι' αυτό οι οδηγοί αναγκάζονται να διανυκτερεύουν στα φορτηγά.

Οι εκπρόσωποι των οδηγών φορτηγών αλλά και των ιδιοκτητών τους είχαν προειδοποιήσει από το 2017 με επιστολή τους στο Υπουργείο Ναυτιλίας για τις συνθήκες που επικρατούσαν, τονίζοντας τότε, πως οι οδηγοί "κοιμούνται όπου βρουν" μέσα στο πλοίο. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος Απόστολος Κενανίδης δήλωσε χαρακτηριστικά: "Ένας αριθμός συναδέλφων μου έχει νοσηλευτεί σε νοσοκομεία για τον λόγο ότι είχε κοριούς, ψύλλους και τα λοιπά. Οπότε επειδή είναι βρώμικη η κατάσταση και οι χώροι για αυτό τον λόγο προτιμούν πολλοί συνάδελφοί μου να κοιμούνται στις καμπίνες τους".

Θερμοκρασίες έως και 300 βαθμών στο πλοίο
Με θερμοκρασίες από 200 βαθμούς Κελσίου που φτάνουν και τους 300 σε ορισμένα σημεία, το "Euroferry Olympia", είναι σαν χύτρα που επιπλέει ενώ βράζει στο νερό, είπε ο συντονιστής της ΕΜΑΚ (επιχειρήσεων Ηπείρου – Δ. Μακεδονίας και νήσων), Δημήτρης Κοντογιάννης στην ΕΡΤ.
"Δεν υπάρχει περίπτωση να βγεις από το σημείο που μπαίνουμε για τις έρευνες. Μπαίνουμε από ένα μόνο σημείο, με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και αποκτήσαμε πρόσβαση και στο τρίτο γκαράζ", είπε και προειδοποίησε ότι "αγριεύουν τα πράγματα στον καιρό της Αδριατικής".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr