X

Κλοπή του αιώνα: Προφυλακίστηκε ο 49χρονος για την "αρπαγή" του πίνακα του Πικάσο από την Εθνική Πινακοθήκη

Προφυλακίστηκε ο 49χρονος μετά την ολοκλήρωση της απολογίας του για την κλοπή του πίνακα του Πικάσο

Γράφει: TheToc team

Προφυλακίστηκε ο 49χρονος άνδρας που συνελήφθη για την κλοπή των τριών έργων τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη, μεταξύ τους και το έργο του Πάμπλο Πικάσο.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κατηγορούμενος επανέλαβε την προανακριτική του ομολογία δηλώνοντας ότι έχει μετανιώσει για την αξιόποινη πράξη που του αποδίδεται.

O 49χρονος φέρεται πως ισχυρίστηκε ότι η κλοπή των πολύτιμων έργων έγινε λόγω της αγάπης του για την Τέχνη, επανέλαβε στον ανακριτή όσα είπε και στην ομολογία του στους αστυνομικούς. Ο κατηγορούμενος ισχυρίζεται πως δεν είχε συνεργό στην κλοπή από την Εθνική Πινακοθήκη και πως δεν επιχείρησε να πουλήσει τους πίνακες στο εξωτερικό.

Διαβάστε Επίσης

Μετά το τέλος της απολογίας του με σύμφωνη γνώμη του 6ου τακτικού ανακριτή Αθανάσιου Μαρνέρη και του αρμόδιου εισαγγελέα Αντώνη Ελευθεριάνου ο 49χρονος κρίθηκε προφυλακιστέος.

Διαβάστε Επίσης

Σε δήλωσή του ο δικηγόρος του 49χρονου, Σ. Κεχαγιόγλου, ανέφερε πως σε αυτό το στάδιο ήταν η απόφαση ήταν αναμενόμενη. Ο ίδιος ανέφερε πως το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν εξελίξεις σε δικονομικό επίπεδο, από τις οποίες μπορεί και να αλλάξει η τύχη του κατηγορούμενου.

Πώς έστησε την κλοπή

Υπενθυμίζεται πως ο ελαιοχρωματιστής επί 6 μήνες προετοίμαζε την κλοπή και για 9 χρόνια έκρυβε τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν. Το τρίτο έργο που αφαίρεσε, την θρησκευτική απεικόνιση του Γουλιέλμο Κάτσια, το "τσαλάκωσε" την ώρα που προσπαθούσε να το βάλει στο σάκο του. Υποστηρίζει ότι το ξεφορτώθηκε το βράδυ της κλοπής, κάνοντας το κομμάτια και πετώντας το στην τουαλέτα.

Οι αρχές κατάφεραν να φτάσουν στα ίχνη του 49χρονου αξιοποιώντας πρόσφατες πληροφορίες από άτομα στα οποία φαίνεται ότι είχε εκμυστηρευτεί την κλοπή, αλλά και στοιχεία που συγκέντρωναν όλα τα προηγούμενα χρόνια.

"Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που αγαπάω την τέχνη, ήθελα να το κάνω για μένα, δεν είχα σκοπό να τα πουλήσω", είπε στους αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας ο 49χρονος δράστης, ομολογώντας ότι κρύβεται πίσω από την κλοπή των πινάκων.

Διαβάστε Επίσης

Τους έκρυβε για χρόνια στο σπίτι ενός θείου του που είχε φύγει από τη ζωή στον Περισσό. Δημοσιεύματα στις αρχές Φεβρουαρίου που έκαναν τον γύρο του διαδικτύου λίγες ημέρες πριν τα εγκαίνια της νέας Εθνικής Πινακοθήκης στις 25 Μαρτίου, τα οποία ανέφεραν ότι οι αρχές βρίσκονταν κοντά στον εντοπισμό των κλεμμένων έργων τέχνης, φαίνεται ότι τρομοκράτησαν τον ελαιοχρωματιστή που αποφάσισε να απομακρύνει τα πολύτιμα κλοπιμαία από τον Περισσό.

Αφού συσκεύασε τους δύο πίνακες για να τους προστατεύσει, του έκρυψε σε ρεματιά στον Κουβαρά. Την δασική τοποθεσία αποκάλυψε ο ίδιος στους αστυνομικούς, περιγράφοντας ακριβώς τη διαδρομή του "χάρτη" που είχε στο μυαλό του. Τα έργα τέχνης βρίσκονταν "στην επαρχιακή οδό Κουβαρά - Κερατέας μετά το Πόρτο Ράφτη, δεξιά προς Κουβαρά, στο πρώτο παγκάκι δεξιά, μετά από 300 μέτρα περπάτημα σε μια τρύπα δίπλα στο πλάτωμα". Φοβούμενος μάλιστα ότι θα τους κάνουν ζημιά και θα τα "τραυματίσουν", ζήτησε ο ίδιος να βγάλει τη συσκευασία με την οποία τα είχε "προστατεύσει".

Επισκεπτόταν σχεδόν καθημερινά τον χώρο της Παλαιάς Εθνικής Πινακοθήκης είτε ως επισκέπτης, είτε ως "παρατηρητής", καταγράφοντας τις κινήσεις του προσωπικού ασφαλείας. Γνώριζε όπως είπε στους αστυνομικούς ακόμα και την ώρα που έκαναν διάλειμμα για τσιγάρο. Είχε εντοπίσει όλα τα σημεία στα οποία υπήρχαν κάμερες ασφαλείας όπως επίσης και όλες τις εισόδους του κτιρίου. Εισέβαλε τελικά τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 από μια μπαλκονόπορτα σε βεράντα του παλαιού κτιρίου της Πινακοθήκης, επί της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου.

Διαβάστε Επίσης

Πίσω από την μπαλκονόπορτα βρισκόταν γυψοσανίδα πάνω στην οποία ήταν τοποθετημένα έργα τέχνης. Ο 49χρονος μάλιστα έμεινε για ώρες κρυμμένος ανάμεσα στη συγκεκριμένη γυψοσανίδα και στην μπαλκονόπορτα την οποία ανοιγόκλεινε επανειλημμένα ενεργοποιώντας τον συναγερμό, παραπλανώντας έτσι τον φύλακα που πίστεψε ότι υπήρχε τεχνικό πρόβλημα.

Στις 04:30 τα ξημερώματα μπήκε στο χώρο και απέσπασε τους πίνακες μαζί με τα τελάρα, αφήνοντας πίσω μόνο τις κορνίζες και το κοπίδι που χρησιμοποίησε. Την ημέρα της κλοπής, όπως αποκάλυψε πήγε στην Πινακοθήκη με το Μετρό και αποχώρησε τα ξημερώματα με ταξί, έχοντας κρύψει τους πίνακες σε έναν σάκο.