
Στο φως της δημοσιότητας βγήκε ένα έγγραφο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων προς τον ΟΣΕ και την Hellenic Train, σύμφωνα με τα οποίο καταγράφονται ελλείψεις και προβλήματα, και μάλιστα λίγες μέρες πριν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Όπως αποκαλύπτουν ο ΣΚΑΪ και το Mega, σε ένα από αυτά τα έγγραφα που εστάλη στις 24 Φεβρουαρίου 2023, γίνεται αναφορά σε δύο εκτροχιασμούς, στο Λιανοκλάδι και στην Τιθορέα στις 10 και 21 Οκτωβρίου 2022 όπου διαπιστώθηκε από τις σχετικές εκθέσεις διερεύνησης συμβάντων ότι προέκυπταν από ανθρώπινο παράγοντα (μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς από σταθμάρχη και βλάβη ψευδούς ένδειξης κατάληψης κυκλώματος).
Στα έγγραφα αυτά η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ρωτά αν αναλυθήκαν οι παράγοντες που οδήγησαν το προσωπικό του ΟΣΕ σε αυτό και ποιοι μπορεί να είναι (η ελλιπής εκπαίδευση, η κόπωση προσωπικού, άλλος παράγοντας) ή αν πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους.
"Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν καταγραφεί συμβάντα/εκτροχιασμοί αμαξοστοιχιών, που οφείλονταν σε ανθρώπινο παράγοντα (λάθος χειρισμού Σταθμάρχη), καθώς και παρατηρήθηκαν επαναλαμβανόμενα τεχνικά προβλήματα στις αλλαγές τροχιάς", αναφέρεται σε άλλο σημείο.
Σε άλλο σημείο η ΡΑΣ αναφέρει πως βασικός αρμόδιος για να διορθώσει τις παραλείψεις είναι ο ΟΣΕ.
"Η συντήρηση των σιδηροδρομικών υποδομών αποτελεί βασικό καθήκον του ΔΥ ΟΣΕ. Η σπουδαιότητα της συντήρησης των σιδηροδρομικών υποδομών και οι πρόσφατες εγκρίσεις θέσης σε λειτουργία σταθερών εγκαταστάσεων (δομικών υποσυστημάτων), ιδίως της Υποδομής (ύπαρξη και εφαρμογή των απαιτούμενων εγχειριδίων/ φακέλων συντήρησης) θέτει σε υψηλή προτεραιότητα την εποπτεία του συγκεκριμένου τομέα".
Τέμπη: Την Παρασκευή απολογούνται ο επιθεωρητής κυκλοφορίας και οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες
Σε απολογία καλούνται την Παρασκευή, από τον ειδικό εφέτη ανακριτή, ο προϊστάμενος επιθεώρησης και οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας στο σταθμό Λάρισας, οι οποίοι ήδη διώκονται ποινικά με βαρύτατες κατηγορίες για την τραγωδία στα Τέμπη.
Υπενθυμίζεται ότι σε βάρος των τριών ασκήθηκε ποινική δίωξη για τα ίδια αδικήματα με εκείνα που βαρύνουν και τον 59χρονο προσωρινά κρατούμενο και περιλαμβάνουν το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών από την οποία προέκυψε θάνατος, καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.
Κατά πάσα πιθανότητα οι τρεις θα ζητήσουν προθεσμία για να απολογηθούν προκειμένου να ενημερωθούν οι δικηγόροι τους.
Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που τηρείται στο σταθμαρχείο της Λάρισας, ώστε οι σταθμάρχες που αποχωρούν να γράφουν την ακριβή ώρα αποχώρησής τους και να αναφέρουν στον διάδοχο ή στους διαδόχους τους μπροστά στον πίνακα σιδηροδρομικής κυκλοφορίας τι ακριβώς παραλαμβάνουν, και στο οποίο έγινε παρέμβαση με μπλάνκο, έχει δοθεί στα εγκληματολογικά εργαστήρια για να βρεθεί τι υπάρχει γραμμένο από κάτω και ποιος το έγραψε.
Στη συγκεκριμένη σελίδα, του βιβλίου, φαίνεται ότι οι προηγούμενοι σταθμάρχες Κ.Π. και Π.Χ. παραδίδουν το σταθμό στον άπειρο συνάδελφό τους Β.Σ. που έχει ήδη προφυλακιστεί με βαριές κατηγορίες. Ως ώρα άφιξής τους στον σταθμό, αναφέρεται η 14.00, η ώρα που ήταν ορισμένο από το βιβλίο βαρδιών να πιάσουν δουλειά.
Ως ώρα αναχώρησης όμως αναφέρεται η 22.30 και με μια προσεκτική ματιά φαίνεται ότι η ώρα αυτή έχει διορθωθεί με μπλάνκο, αφού κάτι άλλο ήταν γραμμένο εκεί νωρίτερα και η νέα ώρα -22.30- έχει μάλιστα υπογραμμιστεί με έντονη γραμμή.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr